Life Quotes 4 U isimli bir site tutmuş, çok acayip bir çalışmaya girişmiş: sevdiğimiz süper kahramanların tahmini ömürleri nedir? Tabii bunun net bir matematiği yok, çizgi romanlarda karakterler yetmiş beş sene asılı kalmış bir zaman çizelgesinde yaşadıkları için; üstüne üstlük içinde bulundukları dünya ölesiye fantastik olduğu için A + B = C diye bir şey sunmak mümkün değil. Fakat site, bize kalacak olursa, görece sağlam bir iş çıkarmış.

Ne yapmışlar? Öncelikle bu süper kahramanlar doğumlarından itibaren gerçek dünyada yaşasalardı ne olurdu sorusuna cevap vereceklerini belirlemişler. Yani “elli altıncı sayıda Batman yirmi yedi yaşındayım demiş, üzerinden altmış sene geçti, ama arada bir zaman kırılması oldu oradan on sene sil…” falan gibi bir hesap yok. Bu kahramanlar, bu yaşam biçimleriyle gerçek hayatta var olsalardı kaçında nalları dikerlerdi?

İşin içine pek çok faktörü katmışlar. Örneğin karakter insan mı? İyileştirme gücü var mı? Çizgi romanlarda daha önce öldü mü, ölebildiğini biliyor muyuz? Alkolü, sigarası var mı? Olur da bir hastalığın pençesine düşerse üzerine para fırlatarak bir çözüm, çare bulabilir mi? Refleksleri nasıl? Hepsini bir potada eritmişler, karşımıza şu tablo çıkmış. Ne yalan söyleyelim, yer yer yetersiz, ama birkaç ilginç bilgi ve tespit de var içinde.

Tabii çok da sınırlı olduğunu söylemekte fayda var. Ama çoğunlukla temsili hareket edilmiş zannediyorum ki. Örneğin oraya Superman’i yazdıktan sonra Supergirl veya Power Girl’i yazmaya gerek yok, aynı koşullar onlar için de geçerli. Aynı şekilde Thor varken Thanos’tur, Darkseid’dır, Galactus’tur gibi diğer “tanrımsı” karakterleri de listelemeye gerek yok. Fakat illa ki atladıkları bazı noktalar da var. E onları da biz dolduralım? Aşağıya yorumlarınızı bırakın ey geekyaparlar ve türetmeye başlayın. Captain Marvel’ın, Wonder Woman’ın, Cyborg’un, Flash’in, Green Lantern’ın tahmini ömrü ne olur? Hayal güçleri çağlasın!

Süper Kahraman Ömürleri 1Süper Kahraman Ömürleri 2Süper Kahraman Ömürleri 3Süper Kahraman Ömürleri 4

Yazar

Yalnız olduğunu düşünen, ama bunun uzun sürmeyeceğini bilen bir adam. Bir gün Kaliforniya'nın yeşillikleri uğruna Arizona'daki evini terk edip gitti, geri dön çağrılarına da kulak vermiyor.

10 Yorum

  1. Ghost rider herkesin ilgisini çeken bir karakter yalnız oyuncu secimi cok kotu nicolas cage iyi bir aktör ama bence ghost rider’a gitmiyo 20 25 yaşında genç bir aktör seçiceklerdii bide marvel’ da olcaktı hobaa avengers ile süper olurdu yalnız ghost rider tam ölümsüzmü bilen varsa söylessin

    • aynen nicolas cage iyi bi oyuncu normal aksiyon filmlerinde sevdiğim bi adam ama bi hero filmine yakışmıyo adamın yüzü. çok karakteristik bi sıfatı var adamın zate, jason statham gibi aksiyon yapsın onlarsa varsın vasat olsun..

    • Ghost Rider Marvel’ın en cool görünme potansiyeline sahip karakteri. Hatta görece başarısız filmlerde bile (özellikle ikincisi en başarısız) inanılmaz şaheser kareler var. Cage’in özellikle eski filmlerini severim ama mesela ilk filminde gençliğini oynayan yakışıklı çocuğu görüp sonra Cage’i bu bunun büyümüş hali diye yutturmaya çalışmaları olmadı (ilk filmde Eva Mendez vardı, aaah aaah). Onun dışında senaryolar hep biraz fazla yüzeysel, biraz fazla klişelere takılı kaldı. İkinci film zaten rezaletti. Bi reboot bekliyoruz. (Ek bilgi, normalde Ghost Rider Doctor Strange tarafından kurulan the Defenders’ın bir üyesidir. Ama Netflix serisi sonunda çekilecek the Defenders’da olmayacak büyük ihtimalle 🙁 )

      • nicolas iyi değil cidden karakteri taşıyıcak çok daha iyi aktörler var iyi olsaydı film devam ederdi

  2. Aslında thor mitolojide ragnarök zamanında ölecektir. daha sonra tekrar dirilecek o başka yani ona 1000 yıl vermek mantıksız. Ragnarök’a kadar ölmemesi lazım çünkü.

  3. benim bildiğim kadarıyla Superman yaşayan bir enerjidir o yüzden yaşlanmaz evrendeki her tür enerjiden şarj olabilir ve böylece hiç yaşlanmadan yaşayabilir.

  4. Kim yapmışsa dikkat etmemiş silver surfers daha önce öldü dışındaki kaplama eskidiği yıprandığı ve kendisiyle beraber sinir hücrelerinide yokettiği için ölüyor galactus onun mezarını uzayda yüksek bir enerji patlamasıyla patlatıp yıldıza dönüştürüyordu yanlış hatırlamıyorsam

Leave a Reply to Alihan Tayden Cancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.