Geek dünyası olarak 2015’in en büyük haberini iki gün önce yaşadık. Deprem oldu bitti, artçı şokları da sürmeye devam ediyor. Gerçekten, samimi söylüyorum; tutup da yarın Star Wars ve Star Trek için cross-over yapacaklarını açıklamadıkları sürece sene sonuna kadar da Spider-Man’in MCU’ya katılacağı duyurusu yılın en büyük haberi olmayı sürdürecek. Yıllardır hayalini kurduğumuz bir şeydi bu, n’apacaktık yani sükut içerisinde oturacak mıydık?

Lakin ortada şöyle bir problem var; bunu hepimiz hissediyoruz. Spider-Man MCU’ya girdiğinde, kendisine yine bir reboot çakılacak. Andrew Garfield ile yolların ayrılacağı kesin gibi. Bu da hepimizde biraz tükenmişlik hissi yaratıyor. Çünkü bu böylelikle Spider-Man’in son on sene içerisindeki ikinci reboot’u, üçüncü inkarnasyonu olacak. Bizim bu “eeh” hissine bir çözümümüz var ama. Bizce, MCU’daki Spider-Man, Peter Parker olmamalı. Bizce, MCU, Spidey olarak Miles Morales‘i tercih etmeli.

Neden mi? Sıraladık. Buyurun!

 

1. MCU Her Zaman Ultimate Evreninden Uyarlandı

Ultimate Nick Fury

Öncelikle en barizinden başlayalım. Sıkı çizgi roman hayranları, Ultimate evreninin ne olduğunu bilirler. Bu evren, Marvel’ın eski karakterlerini 21. yüzyıl zihniyetiyle, altmış yıllık geçmiş hikayenin yükleri olmadan güncellediği bir yerdir. Spider-Man’den Captain America’ya, X-Men’den Hulk’a kadar her kahraman burada bulunur, hikayeleri az çok benzerdir ama daha temiz yazılmışlardır, her şey daha oturaklıdır. Biat edilmesi gereken bir “campy” geçmiş olmadığından, ortada daha berrak ve olgun bir evren vardır.

Marvel Cinematic Universe filmleri de bugüne kadar hep Ultimate evrenini feyz alarak hareket ettiler. Ultimate evrenindeki Nick Fury zaten Samuel L. Jackson’a bakarak modellenmişti, filmler de onu kullandılar. Bruce Banner Ultimate evreninde de Super Soldier serumunu yeniden yaratmaya çalışırken Hulk olmuştu; filmlerde de aynen öyle oldu. Bu pek çok irili ufaklı şey için de geçerli. O yüzden, Ultimate evreninde yaşayan Miles Morales zaten bu konuda otomatikman daha avantajlı. Evreni, film evrenine yabancı değil.

 

2. The Amazing Spider-Man Filmleri Daha Çok Yeni

The-Amazing-Spider-Man-2-Wallpaper

Gelelim ikinci en bariz sebebe. Spider-Man, MCU’ya muhtemelen gelecek seneki Civil War filmiyle giriş yapacak. Bu resmen doğrulanmadı, ama aşağı yukarı herkes durumun bu olduğu yönünde hemfikir. Bu da demektir ki en son Amazing Spider-Man filmiyle yeni Spidey arasında sadece bir sene olacak. Dürüst olmak gerekirse, bu yeterli bir süre değil. Belki başka bir durumda, başka koşullarda kafi gelebilirdi, ama burada değişik bir sorun var.

The Amazing Spider-Man filmleri, kimsenin damağında iyi bir tat bırakmadı. Buna Sony de dahil ki, kendi karakterlerine ölesiye sarılan Fox’un aksine uzun zamandır Spidey’yi MCU’ya dahil etmek için Marvel ile masaya oturma kararını verecek kafadalar. En son film eleştirel olarak resmen yerin dibine batırıldı. Zaten Sam Raimi’nin Spider-Man’inden çok kısa bir süre sonra geldiği için işe 1-0 geride başlamıştı, skoru da koruyamadı. Marvel’ın hiçbir şey değilse karakteri bu filmlerden ayrıştırmaya ihtiyacı var ki, başka bir Spider-Man bu konuda nokta atışı olacaktır.

 

3. Peter Parker’ın Orijin Hikayesinden Gına Geldi

Spider-Man Origin

Şimdi eğri oturalım, doğru konuşalım. Bu hamleye dair ilk gelen yorumlardan biri, “ulan bir daha mı Ben Amca’nın ölümünü izleyeceğiz” yönündeydi. Bu tepeden tırnağa, dağdan taşa doğru bir tespit. Sam Raimi’nin filmleri zaten bu meseleyi üçüncü filmde tekrar göze sokarak iyiden iyiye cılk çıkarmaya yürümüştü; Marc Webb bir de üzerine komplo teorisi falan koyunca iyice canlar sıkıldı, suratlar asıldı. E orijin hikayesi yapmasanız olmaz, ortada oturmuş bir evren var. Bir anda çıkıp “ha Spider-Man varmış, ama SHIELD bilmiyormuş” mu diyeceksiniz?

Hayır. Peter Parker’ın MCU’da yerinin olmamasına en güzel kanıtlardan biri bu işte. Miles Morales’in kendine has bir orijin hikayesi var. Örümcek ısırması yine yerli yerinde (Morales çizgi romanlarda Spider-Man’in güçlerini kopyalamaya çalışan Norman Osborn’un yarattığı bir radyoaktif örümcek tarafından ısırılıyor) ama onun dışında motivasyonlar farklı, Morales’i çıkış noktası farklı, etrafındaki karakterler farklı… Daha taze bir hikaye anlayacağınız. Hem zaten…

1 2
Yazar

Geekyapar'ın yazı işleri şövalyesi. Uluslararası İlişkiler okudu, okula girmeden önce yaptığı işi yapıyor. Küçükken "Büyüyünce ne olmak istiyorsun?" diyenlere yazar diyordu. Tüm internette bulmak için: @acyberexile.

74 Yorum

  1. Mehmet Alperen Ülgey Cevap ver

    Diğer sipdeylerin tutucağını sanmıyorum.Peter Parker’a devam edılsın bence..

  2. Morales’i filmde düşündükçe yok, olmaz, oturmaz oraya diyordum ama bu yazı fikrimi değiştirdi sanki

  3. Berkay Yılmaz Cevap ver

    Peter Parker olacak muhtemel, ama konuya yine en baştan mı girerler bilemem, bütün o başlangıçtaki olayları geçerek girerse güzel mi olur, onuda bilmiyorum… Civil war’da olacaksada, o zamana kadar 1 filmle hiç ilerleme olmaz, hemen maske açan bi spiderman gibi olur, çünkü daha yeni çıktın…Ne yapacaklar çok merak ediyorum, ama çizgi romandan alıntı yaparken çoğu şeyi değiştirdiklerinide hepimiz biliyoruz, en saçmasına hazır olun

  4. Çağrı Yılmaz Cevap ver

    eh, aynı mantıkla dawn of justice’daki batman’in bruce wayne olmaması için de 7 sebep yazılır. ama en temel sebep olan; seyircinin “ee bunun adı peter parker değil miydi, miles morales kim, nereden çıktı” diyecek olmasını hesaba katmamışsınız.

    • çizgiromanda peter parker öldü, artık miles morales var. çizgiromanda bruce wayne ölmedi, hala bruce wayne, maşallah 4 tane dalyan gibi oğlu var, çete oldular iyice… (gerçi ikisi öldü çocukların)

      • Spoiler’ın adını koymuşsun kardeş bari çocukların öldüğünü demeyeydin 🙁 :p

          • Mustafa Arda Oğuz

            Evet öldü sinister six tarafından
            Hatta çr nin adı New Avengers vs Ultimates:Death of Spider man ve ünlü yazar Brian Michael Bendis bu çr yi yazarken çocuk gibi ağladığını açıkladı.

          • Nope. Günceli takip et. Marvel -her zamanki gibi- geri döndürdü Peter’ı. Geri dönünce Örümcek Adamlığı bıraktı MJ’i de alıp sakin bir hayat sürmeye başka bir yerlere gitti.

          • Tuğberk Ağca

            Aynen pek bi’ şeyi değiştirmedi varlığı keşke ölü kalsaydı. Ama geri döndürme sebepleri büyük ihtimal Miles’ın popüleritesi bitince öldürüp tekrar Peter’ı getirmek içindir. Hani aniden ”bak yaşıyom ben” dedirtmemek için şimdiden gösterdiler yaşadığını

  5. Benim merak ettiğim acaba bu spidey ağını mekanik bi mekanizmadanmi firlatacak yoksa bu vucudundami uretilecek 🙂 şahsen mekanizma olayi sacma geldi bana,her bi dusmanda hasarlaniodu, bozuluo, kırılıyo, cikiodu ve boyle oluncada ağ atamiodu,ağsiz orumcek adam, orumcek adamlikdan cikar bence 🙂

  6. Peki ama sony civil war da peter parker i arka plana birakmaya aday bir spiderman gosterilmesini kabul edicek mi sonucta sinister six ve amazing spiderman 3 var daha

  7. Neden ikisi de olmasın ? Tıpkı Ant-Man’de Hank Pym yerine Scott Lang’in Ant-Man olması gibi. Peter’ın orijin hikayesini zaten bu yeni seriler sağ olsun bilmeyen yok artık. Neden yaşlı bir Peter görmeyelim ? Belki o da Hank gibi eski/emekli bir süperkahraman yapılabilir. Biraz düşünelim.Eğer Peter’ı 40 yaşında bile yapsak ve lisede (18’inde) başladığını düşünürsek 22 yıl öncesinde geçen ve Daredevil gibi daha küçük çaplı bir kahraman yapılabilir. Evet Miles olması daha mantıklı ama Peter’sız Spider-Man’de olmaz.

  8. Yiğit kardeş yazdıklarında haklısın 7 sebep vemişsin yedisi güzel,senin aşık atacak kdar derin bilgimd yok bu konuda.Ancak Şöyle bir düşün Sİnema tarihinde ilk defa bir evren kuruldu çocukluğumuzdan beri beklediğimiz bir şey.Şimdi bu evrende peter parker olmazda başkası olursa içimiz hep buruk kalır.O yüzden benim kendi düşüncem şu ki önce peter parker olsun,sondan sonra onu değiştirirken diğerleri olablir ama önce sabırsızlıkla ben peter parkerı görmek istiyorum.

    Ayrıca diğer örümcekler girerkende bir köken filmi anlatmak zorunda kalacaklar,sonuçta hepsi aynı kapıya çıkıyor,bir de şöyle bir zorluk olacak herkes çizgiroman okumuyor ve diğer spideyleri bilmiyor,O yüzden işi garantiye alıp peterla işe başlarlar ve sonra değiştirirler.

    Ayrıca civil warda başlatacakları için reboot filmi olmaz sanırım sen bu bilgiyi nerden aldın.Bneim geektyranta okuduguma göre civilwarda başlayacak.sonra civil war ve dr. stragne arasında marvelin kendi yaptıgı bir film olacak,sonrada fox ayrıca kendisi MCU ile uygun bir başa film daha çekecek diye biliyorum,tarihleri bile belli.

    Bir konu daha ben andrew garfielddan baya rahatsızdım tip olarak hiç yakıştıramadım,ilk gördüğümde bile “bunu bulmuşlar,sanki abd de başkası mı kalmadı?” dedim.Değişmesini olumlu buldum ki ne aktörler var yetenekli mutlaka çıkar,ayrıca marvel şimdiye kadar seçtiği hangi aktörü kötüydü?

    Ayrıca geektyranta yazdığım birşey vardı baya ilgi çekti.Marvel bir karakter seçek ama halka açıklamaz kim olduğunu!sonra biz civil warı izlerken çizgiromandaki kim medya önünde maskesini çıkarır ve sinemada aktörün kim oldugunu çğrenirizi.nasıl olur ama büyük bir sürpriz olmaz mı?

    • demir çok haklısın benımde bu konuda bir yorumum olucak ben şunu savunurum hep bir karakter çizgiromanlarda beyaz ise beyaz birinin oynaması gerekir siyahi ise siyahi birinin tabi bazen istisnalar oluyor çizgiromanlarda green lanternlarda hem jal jordan vardır hemde john steward bu konuda ikiside olabilir çünkü eşit derecede seviliyorlar ama peter parker varken miles morales ne dir ya zenci bir superman görmek istermisin yiğitcan erdoğan böyle düşün bence ben yıllardır peter parker ı avengers da görmek istiyorum

      • Marvel bağlantılıyı ilişkiyi sever, mutlaka Peter Parker’dan bahsedeceklerdir filmde

        • ben bahsedilmesini istemiyorum bizzat kendisi olsun peter parkerin cidden çok saçma ırkçılık yapmıyorum aslada yapmam ama peter parker dışında isterse başka beyaz bir spiderman olsun onuda istemem original karakter varken çakmaları niye kullanıyorsun marvel

  9. diğerleri çizgi romanlarda kalsın abi isterse 20 defa daha orijin hikayesini görelim ben yine Peter Parkerı görmek istiyorum. aynı şey değil ama bruce wayne değişsin demek gibi bişe benim açımdan . Peter parker iyidir.. Olursa zaten M.Morales olur bıktım zate bu zenci dönüşümünden..

  10. bence andrew garfield ile devam edilmeli. hatta tobey maguire bile olabilir, ama peter parker yerine miles morales olamaz. yeni bir peter parker’a alışmaktan daha zoru, peter parker olmayan bir spider-man’e alışmak çünkü. miles morales ne ya. o çok deneysel bir çalışmaydı. yanlış karardı diyemem, her şey denenebilir, denendi ve bence olmadı.

  11. Kemal Onur Avunduk Cevap ver

    Beyler size 2 gün önce Verge de Buzzfeed de çıkan haberleri tekrarlamak yakışmıyor….

    • Yiğitcan Erdoğan Cevap ver

      hm? haber değil kemal bu. yazı. ben yazdım. dün arkadaşla konuşurken bu kanaatimi paylaştım, bugün de oturdum yazısını yazdım. nasıl bir tekrar mümkün burada?

      • Kemal Onur Avunduk Cevap ver

        Son iki günde popüler kültür sitelerinde bu konu ile ilgili aynı başlıkla çıkan tonla yazı var, Ben Agents of SHIELD a sizin sayenizde başladım ve sitenizi seve seve okuyorum, ama istiyorum ki kendime birşeyler katayım Geekyapar ı açtğımıda, aynı şeyleri görmeyeyim, bu sadece bir eleştiri idi….

        • özrün kabahatinden de büyük olmuş kardeş.Keşke intihal yapıldıgına dair ispat gösterseydin uzun uzun anlatsaydın da adamın emeğine böyle demeseydin.intihali cüm cümle pragraf paragraf göstermesilin ki biz de olup olmadıgını anlayalım!

          • Yanlış anladın galiba ben özür dilemedim, son 3 günde bu fikirle yazılmış tonla yazı var dedim. Kardeş Derken ?

          • Zaten tartışmaya yorumlamaya hazır bir konu spiderman. Yılın film haberi hakkında ki yazıları sen alıp aynı dersen o heryerde gördüm diyip saydığın tüm siteler Vergeden çalmışlar demek olur. Madem Geekyapar okumaya bu kadar alışkınsın buradaki yazıların yarısını yazan Yiğitcanın tarzını tanımayacak kadar kör müsün? Haksızlık yapıyorsun kabullen. Oturup “nerden çıktı kardeş” tarzında sığ muhabbetlere girme

          • bu adamlar hırsız be hırsız… yiğitcan erdoğan benim liseden sıra arkadaşım, o zaman da öğle yemeği için BİM’den aldığım LE FER gazozumu içer, haberim yok abi derdi… bu adamlara güvenmeyin, bunlar allahsız…

    • Yiğitcan Erdoğan Cevap ver

      şu yazıları mı diyorsun kemal?
      http://www.theverge.com/2015/2/10/8010663/marvel-spider-man-black-miles-morales-peter-parker

      http://www.buzzfeed.com/iramadison/the-new-spider-man-must-be-peter-parker-not-miles-morales#.eigp9lW6j

      buzzfeed zaten miles morales olmasın demiş. verge miles morales olmalı demiş, yalnız düz yazı yazmış. mesela point’lerinde benim gösterdiğim emma stone – andrew garfield ilişkisi yok, ultimate evreni bağlantısı yok. onlar miles’ın geçmişine spesifik önem vermişler, ben ondan o kadar dem vurmamışım. onlar daha çok işin azınlık kısmına ağırlık vermiş, ben daha çok “sıktı artık peter parker” demişim. yani şu yazıyı yan yana koysan senden başka kim “tekrarlamak” der bilmiyorum ama zaten kim bunlara “haber” der onu da bilmiyorum.

      bakın burada herhalde hobbit yazısında, mgs yazısında üzerime balyayla “sen yazamıyorsun” “sen, sen çık dışarı”, “bu ne rezillik” diye eleştiri gelmiştir. başımı öne eğip meramımı anlatıyorum onlara cevap olarak. ama çok affedersiniz de benim onca vakit uğraşıp, kafamda pişirip, organize edip, ince ince cümlelerini işlediğim yazıya “verge’den tekrar yakışmamış” diyemez ya. affet kemal ama benim kırmızı çizgim intihalle suçlanmak. üzerine wall of text döşedim istemeden, ama bu sitede her şeyden önce orijinal içeriğe kıymet veriliyor. bana yapılabilecek en aşağılayıcı suçlama buymuş gibi hissediyorum.

      o yüzden canını sıktıysam affet, ama senin yorumun da beni mahvetti yani…

      • Kemal Onur Avunduk Cevap ver

        Ben Senin hem Hobbit hem de MGS yazılarını çok başarılı buluyorum, ki MGS fanı olmama rağmen, Bu yazının içeriğinde ve serzenişinde haklısın ama başlığı düşün, senin spesifik ve belkide 12 den vuran 7 madden var doğru,ancak ben bu başlığı heryerde okuyorum zaten, IO9, Blastr, Businessinsider, Kotaku… Dediğim gibi bu da bir eleştiri idi. Ayrıca üstüste yorum yazınca benim fikrim değişmiyor hocam.

  12. “Peter Parker” Sony-Disney-Marvel arasındaki bağı bilmeyen insan için bile Spider-Man’dir. Hani neredeyse sokaktaki adamın bile bileceği bir isimdir. Dolayısı ile bizim gibi geekler hariç olayın MCU ya da Ultimate evreni zart zurt kısmını kimse önemsemez. Yani onların önüne Andrew Garfield’ı koyarsan da bu olaydaki terso durumu anlamazlar. Voltron’u oluşturan Disney-Sony-Marvel 3’lüsü de evrensel olarak Peter Parker kadar ünlü olayan bir Spider-Man’i hype kaybetmemek açısından kullanmayı düşünmez. Konuyu bu açıdan değerlendirmek oldukça gereksiz geliyor. Yani Peter Parker ismi çok fazla özel ve çoğunluk için tek bildikleri Spider-Man. Yıllardır beklenen bir birleşmeyi henüz 4 yıllık bir karakter ile yapacaklarını sanmam. Ha film çekilmeden önce Peter Parker’ın bütün izlerini silip tek gerçek Spidey’i Miles Morales haline getirip evrensel bir bilinç oluşturabilirlerse bilemem ama bu çok zor bir PR.

    Ve Morales için neredeyse tek alternatif Jaden Smith olduğundan, yazıdaki diğer mantıklı sebepleri kabul etmek istemiyorum: )

    • Tabi ki de Marvel söylediğin sebeplerden dolayı Peter Parker’la devam edecek, hatta IGN’de şunu gördüm: For those wondering if there’s any possibility of a different person – say Miles Morales – behind the Spider-Man mask this time, Sony’s Doug Belgrad’s statement puts an end to that speculation. Says Belgrad, “Sony Pictures and Marvel Studios share a love for the characters in the Spider-Man universe and have a long, successful history of working together. This new level of collaboration is the perfect way to take Peter Parker’s story into the future.”

  13. her yeni peter parker’da seriyi reboot etmeye de gerek yok bence.
    yani bir spider-man filmi çekmek istiyorsanız, oyuncuları toplar ve çekersiniz.
    tüm seriyi en baştan ele alma, aynı olayları tekrar çekme zorunluluğu hissetmelerini anlamıyorum. bu herkes için çok yorucu. spider-man filmi yapmak istiyorum hacı de. seç güzel birkaç villain, topla oyuncuları. oluştur güzel bir şehir atmosferi, sal hepsini ortaya. baştaki olaylarla oyalanmadan sadece spider-man izleyelim rahat rahat. ne bileyim, mary-jane ile evli oldukları yetişkin dönemden başlasın film. şahane işte. fakat bu zamana kadar MCU’ya dahil olamayışını bir şekilde kurtarmıyor bu hikaye.

  14. Irfan Parasayan Cevap ver

    Peter Parker kalmalı.Miles Morales olamaz.Çünkü biz Spidermani böyle bildik böyle de gitmeli.Orijin hikaye olmak zorunda evet ama şahsen peter parker’ın hikayesi yine işlensin en azından detaylı işlenmesin.Bide o çocuk Miles homo diye biliyorum… Miles’ı ben spiderman’e yakıştıramıyorum.Forever Peter Parker~

  15. Marvel uzun bir zamandan sonra Spider-Man’i geri almış , Miles Morales gibi bir zar atmaz ortaya . Ama gerçekten söylediklerinize katılıyorum , umarım yeni fimlerde artık flashback’lerle Spider-Man’in başlangıç hikayesini es geçebiliriz … Ben amcanın 3. kez ölümünü izlerken , sinemada gerçekten kahkahalara boğulucağıma eminim 😀 😀

  16. Abi öyle kolay olmuyor işte hadi Miles olsun demekle.. Burada çoğumuz çizgi romanları okuyup takip ediyoruz ama bu işin bir de beyazperde olayı var. Hiç eline çizgi roman almamış yada Spider-Man’i sadece Peter Parker’dan ibaret olarak bilen bir adamın karşısına al bu Miles diye yeni bi Spider-Man çıkarırsan bu sefer gişede kaybedebilirsin. Ve şöyle de bir gerçek var Peter Parker’ın pazarı, ünü Miles’dan çok çok çok daha fazla. Açıkcası Miles’ı görmektense Peter Parker’ı yeniden editlenmiş, değiştirilip MCU’ya göre uyarlanmış bir origin ile görmeyi yeğlerim.

    • Yalnız hiç eline çizgi roman almamış olan kesim bile Black Widow, Scarlet Witch ve hatta Abomination gibi az tanınmış bir karakteri MCU’da ‘kim lan bu?’ demeden izledi. Seviliyor mu? Evet. Marvel bilinmeyen karakterleri çıkartıp gönülleri almayı ne kadar iyi bildiğini Guardians of the Galaxy’de gösterdi bence ki Spider-Man gibi önemli bir rolü öyle hızla geçeceklerini hiç sanmam.
      Onun dışında Yiğitcan’ın saydığı en önemli sebeplerden birine geri dönüyorum. ‘Gene mi Ben amca?’ Ben bunu MCU’ya Spider-Man’in katılacağını ilk duyduğum an dedim. Çünkü aynı şeyi bir milyon defa izlemekten sıkıldım açıkçası, ne kadar harika çekim yapacak olsalar bile. Asıl gişede sürekli aynı şeyi izlemekten sıkılmış seyirciyi kaybedersin bence. Onun yerine kendi hikayesiyle Miles tanıtılırsa çok güzel izlenir ve belki çizgi roman okumayan kesim biraz daha meraklanıp eline birkaç çizgi roman alır.

      • Bu senin görüşün tabii. Bir çizgi roman takipçisi olarak benim ve bu konuda muhabbet ettiğim çoğu arkadaşımın düşüncesi ise şu şekilde; Kimse Miles’ı pek fazla sevmiyor (en azından ben ve birkaç arkadaşım). Ayrıca asıl Miles’ın hikayesini yapmak çok daha saçma olur. Çünkü Miles’ı Spider Man yapan şey yazıda da bahsedildiği gibi N. Osborn’un yarattığı bi örümcek tarafından ısırılması vs. vs.. He diyorsan ki ”abi nolacak Miles’ın orjinal hikayesini birebir kullanmazlar, Osborn’u çıkarırlar, Peter’ın hikayesi gibi radyoaktif bi örümcek ısırır olur biter” işte o zaman bende şu soruyu sorarım; Olurda Miles’ı Spider Man olarak görürsek orjinal hikayesi yerine MCU’ya uyarlanmış, yeni baştan yazılan bir Spider Man hikayesi olacak. Yani sonuç olarak; Miles gibi izleyicinin ne tepki vereceğini bilmediğiniz ve originini mecburen değiştirmek zorunda olacağınız bir karakteri seçmek mi daha mantıklı, yoksa Peter gibi elinde altın yumurtlayan bir kaz varken ‘re-edit’ yaparak, küçük şeylerle oynayarak (mesela Uncle Ben) olaya 1-0 önde başlamak mı? Sonuç olarak 50 tane de Spider Man filmi yapılsa olay şu Peter > Miles.
        Bak buna benzer en güzel örnek DC Comics de var; Herkes Green Lantern’ın filminin ne kadat kötü, rezalet bir film olduğunu bilir. Ama iş yeni bir Lantern filmi çekmeye geldiğinde (yada Justice League filmine katılacak Lantern’ı seçmeye geldiğinde) John Stewart’ı değil Hal Jordan’ı görmek isterler. Justice League’in animated serilerini izlediğinde karşına hep John Stewart çıkar. Evet insanlar kabullenir. Ama yoldan geçen 100 kişiyi tutup ”Green Lantern kimdir?” diye sorduğunda 100’ünden de ”Hal Jordan tabiki!” cevabını alırsın. Peter’la Miles’ın arasında olan şey de bu.

        • her zaman spidermani yani peter parker’ i lide r ruhlu görmüşümdür özellikle 90′ animated serisinden sonra en sevdiğim kahraman iron man olmasına rağmen avengers infitnity wars filmlerinde takıma liderlik edenin o olmasını isterim senin tüm söylediklerine katılıyorum

      • Tanınmayan karakterleri yaptılar demissin evet yaptılar ama sonra o karakteri alıp a bu olmamış tamamen farklı biri yapalım demediler..
        Yani diyeceğim Spider-Man beyaz perde de tanınıyor tanınmamış biri değil sen spider- man filmi çıkarttık deyince millet Peter i biliyor sırf Miles o yönden benim için kaybediyor.

  17. Bence, bi peter olmalı ama, peter ölmüş olmalı, ve spider-man miles morales olmalı, SHIELD peter’ı avengers’a katmadı çünkü gençti ve güçsüzdü, başına bilmemne geldi, öldü, miles morales ondan etkilendi spider-man oldu. Alın size filmler için peter’a ve miles’a açıklama. 😀

      • Miles zaten çizgiromanlarda da peter öldükten sonra ona çok hayran olduğu için ve onun yerini birisinin doldurması gerektiğine inandığı için spider man oluyor.

  18. Alkın Yılmaz Akter Cevap ver

    Bence Civil War olayında Peter Parker olsun ama Spider-Man’in kendi filminde Miles Morales’i anlatsın. Hatta Peter’ın ölümüyle başlasa mükemmel olur diye düşünüyorum. Spider-Man tanınmayan bir karakter değil, orijini de akıllara kazındı neredeyse. Defalarca işlenen bir Peter Parker yerine onun küllerinden doğan bir Miles Morales’i görmeyi daha çok isterim.

  19. Hakkı Güneş Savran Cevap ver

    Eğer çekilecek yeni Captain America filminde Civil War’un orijinal hikayesine bağlı kalınacaksa, bu durumda Spiderman’in Peter Parker olması şart. Zira bir kez daha X-Men: Days of Future Past’ta yaşamış olduğum gibi bir hayal kırıklığı yaşamak istemiyorum (bkz. Kitty Pryde’ın hiç olmayan tuhaf güçleri, Forge karakterinin var olmayışı, hikayede Bishop kadar önemli bir karakterin resmen yenip yutulması diye uzar gider).

  20. 1)Ultimate evreninde Peter Parker’da var ve asıl Spider-Man Peter Parker zaten.

    2)Yeni olsun olmasın farketmez ki; yepyeni bir aktör ve bambaşka bir evren içinde olacak sonuçta.

    3)Aynı The Incredible Hulk’ta olduğu gibi orijin hikayesini introda yazılar akarken gösterirler ve kimse de bir şey demez ve sevinir hatta, çünkü herkes biliyor artık ne olduğunu. Devamında da Spider-Man olarak devam edişini görürüz.

    4)Andrew Garfield iyi ibr Spidey’di ama kötü bir Parker’dı. Peter’ın olmadığı kadar havalı ve aferdersin ama ”piç” bir haldeydi. Gwen’i herkesin önünde öpmeler; Flash’ı okulun önünde rezil etmeler filan. Çok ”cringe” şeylerdi bence. Emma/Andrew ikilisi iyiydi ama üzerne çıkılamayacak kimya fazla abartı olmuş bence. Asla ”Asla” deme.

    5)Kesinlikle ırkçı bir insan değilim ama bu madde bana çok saçma geldi. N’apalım yani henüz fazla siyahi karakter yoksa? Sırf siyahi karakter az diye daha MCU içinde göremediğimiz ve hatta direkt sinemada çok iyi bir şekilde göremediğimiz(SM1 Ve SM2 hariç) Peter Parker’ı çöpe mi atalım hemen?!

    6)Vallahi bu güçler güzel eklenmiş yeni şeyler ama ”çok havalı” filan değil bana göre, zevk meselesi tabi.

    7)”Fakat Peter Parker ismi izleyiciler nezdinde bunları yaşadı, bitirdi. Mezun olması gerek artık. Tekrar lisede ezilen bir Peter Parker görmek izleyiciyi kandırmak gibi olacaktır.” Abi, bu tabi ki bir fikir yazısı ve senin görüşlerin sonuçta ama dediğim gibi bunlar sadece senin görüşlerin. Eğer Peter’ın orijini TASM1’deki bayıcılığın aksine 5 dk’de hızlıca geçilip asıl Spdey hali gösterilirse ve hatta yanında Iron Man, Cap gibi karakterler de olursa millet acayip sever bu işi! Deli olurlar deli!

    Son olarak eline sağlık, teşekkürler böyle bir yazı için ama sen sırf Miles MCU’nun Spidey’si olsun diye sebeplerini buna göre şekillendirerek sanki ”gerçekler” bunlarmış gibi yazmışsın bana kalırsa. Belki ben de aynı şeyi yaptım ama ben de ”Neden senin dediklerin olmamalı?” sorusuna cevap verdim. Önce bir Peter’ı MCU’da adam gibi görelim Avengers’la beraber ve kendi üçlemesi(ve hatta beşlemesi) de olsun; sonra bakarız Miles Morales’e. Zaten basın duyurusunda Peter Parker’dan bahsediliyor. Eğer Miles Morales olursa büyük hayal kırıklığı olur benim için.

    • Senin yazdıklarının büyük çoğunluğuna benzer şeyler yazıyodum, gönderecekken senin yazın geldi. Bari sana katkılar yapıyım yerden tasarruf edelim. 🙂

      Ultimate evreninde Peter Parker vardı ama (Spoiler 🙂 ) öldü yerine Morales geldi. Ama dediğin gibi Peter Parker’la başladılar. Spider-Man deyince akla ilk gelen (hangi evren olursa olsun) hep Parker’dır. Marvel da bunun bilincinde olduğu için hiç riske atacağını zannetmiyorum.

      Orijinden konusunda ben de “Incredible Hulk” örneğini verecektim. Yazı falan akıtarak değil de, Civil War’da laf arasında geçeceğini, ya da hikaye akışında flashbacklerle idare edeceklerini, orijine değil, eldeki filmin konusunda odaklanacaklarını düşünüyorum.

      Garfield – Maguire konusunda Garfield’ın oynadığı filmlerdeki Spider-Man’e bakış açısının Raimi’ninkilere kıyasla daha iyi olduğunu düşünmekle beraber yeterli olmadığına inanıyorum. Tobey’nin Spider-Man’ini ise başarısız buluyorum. Her halükarda mizah dozu yüksek, özüne uygun, saçma dramalarla seyirciyi boğmayan bir Spider-Man filminin eskilerin hepsini rahatlıkla unutturacağını düşünüyorum.

      Sonuçta yazıdaki maddelerin bi kısmını reboot’ta Parker’a iliştirebilirler. Bence de farklılık iyidir ama Marvel karakteri kazanmak için bu kadar uğraştıktan sonra böyle bir riske girmez. Morales iyi güzel ama Parker olması için bi 50 yıl daha geçmesi lazım.

      • Öldüğünü biliyorumda, sonuçta vardı o evrende. Onu kastettim. 🙂 Flashback de güzel olur bak.

      • —– spoiler —–
        Ultimate Peter gider ayak geri döndürüldü, ama zaten az zamanı kalmış serinin işlenişini tıkamamak için geri plana çekildi. Marvel yine kıyamadı yani karakterine =) .
        —– spoiler ——

      • Ikinizin de yazdiklari tam olarak gonlumden gecenler. Ama bence orijine morijine gerek yok, direk Avengers’daki Hulk gibi laps diye gelebilir kimse de garipsemez, aa bu kim lan nerden cikti demez. Yeterince izledik/okuduk/dinledik SM orijin hikayesini. Adam halk kahramani.

      • Mehmetcan Yapar Cevap ver

        Söyleyeceklerimi %99 yazmışsın ama bir şeyi herkes atlıyor: Peter’ın ölümü. Sinema tarihine geçebilecek bir sahneyi sırf “benim siyahi karakterim çok az” diye çöpe mi atacaklar yani?

  21. Geekyapar’da okuduğum en iyi yazılardan biri. Andrew Garfield’ın aşılması zor çıtası, Garfield-Stone’un muazzam uyumu, artık sıktıran Peter Parker hikayesi ve bence en önemlisi de Marvel’da yeterince beyaz kahraman olması… Çok doğru noktalara değinilmiş. Bu kanıtları görüp filmlerde Peter Parker’ın olacağını bilmek üzüyor biraz. Spider’ın ne olursa olsun MCU’da olması harika bir durum ama gönül ters köşe yapsınlar Miles Morales’i koysunlar istiyor tabi ki.

  22. Arkadaşlar birşeyi unutuyorsunuz nasıl 2003 de cıkan hulk filmini başdan reboot etmeyip 2008 de devam ettirdik marvel nasıl nortonu begenmeyıp mark rufolo yu avengers e hulk dıye ekledıler ciwil wardada spider olacak ve diğer filmi rebott yani başdan nasıl örümcük adam oldugu falan anlatılmayacak kendi film idevam filmi olacak o yüzden kafanız rahat olsun marvel işini bilir ciwil warda spider ve kendi filmi 2017 cıkacak çok iyi olacak zaten ciwil warda görünüp nasıl 2017 de reboot filmi olsun evrene zaten girmiş olacak 🙂

  23. Acaba Marvel Deadpool elinde değilken seyirciyle konuşan bi karakter olarak Spider-man i kullabilir mi? Peter özellikle filmin başında direk bize hitap edebilse herşey daha kolay olur. İzlediniz mi bilmiyorum ama Dexterin her bölüm giriş sekansinda olduğu gibi bi iç dökme olabilir

    • Mesele dördüncü duvarı kırmaksa MCU’da bu iş için en uygun isim She-Hulk. Özellikle John Byrne tarafından yazıldığı dönemde bunu epey yapardı. Loki’nin de bu konuda bir iki tecrübesi yok değil.

  24. rüzgar mavracı Cevap ver

    Beyler soyle de birsey var simdi. Burdaki cogu insan foxkidsin spiderman cizgi filmiyle buyudu. 21 sene oncesine ragmen hala oturup izlenebilir hatta. Oradaki peter parker gayette yetiskin bir karakterdeydi. Hicte liseli,cılız ve ozguveni dusuk bir tipte degildi. Yani o cizgi film okadar tutulmusken ordan feyz alinmali bence. Ve gayette kasliydi peter.yani illa teenager ve ciliz yapicaz derdine dusmesinler.

    Bencede peter parker ile devam etmeliler. Miles en az 15sene sonra filme aktarilmali. Kesinlikle yanlis anlasilmasin bu dedigim ama ben siyahi bir orumcek adami yagirdarim abi. Beyaz tenli kumral saclidir orumcek bukadar basit hic macera aramaya gerek yok.

  25. Bizim için doğru bir karar ama spiderman evrenini bilmeyen biri özellikle çocuklar güzel bir beyin mıncıklaması geçirecektir.

  26. Şunu merak ediyorum eğer en başında Spidey MCU da olsaydı Miles ı ister miydiniz ? Bence yapmaları gereken Amazing serisi ile bağlantı kurmak ve Garfield ile devam etmek. Ne olursa olsun isterse bambaşka bir spider-man olsun ama izleyicinin göreceği şey yine farklı bir spidey olacak.

  27. Şu 7 madde ile bir sunum hazırlasan Marvel yetkililerini ikna edebilirsin ama Peter Parker’ın Spider-Man ile nasıl ilişkilendirildiğini bildikleri için bunu yapmayacaklardır. Peter Parker Spidy’sinin bile gişede yetersiz kaldığı bir evrende Miles Morales dibe vuracaktır. Politik-doğruculuk yapacağım diye de siyahi bir karakteri kullanmak bence bir nevi etiketlemek oluyor. Avengers’a bir tane de siyahi koyayım düşüncesi yanlış. Nick Fury olayı da Samuel L. Jackson faktörü ile kurtarıldı zaten. Human Torch zenci oldu diye ciyaklayan halk, Spidy zenci olursa delireceğinin de farkındasınızdır sanırım. Hulk’ı da 3 farklı eleman oynadı biz şimdi geçmişi anıyor muyuz ? Mark Rufallo gayet iyiydi ve Avengers’ta döktürdü. Aynı şekilde orijin hikayesi verilemeyen bir Peter Parker’da Civil War’da şov yapıp, bir anda kendini sevdirebilir. Bireysel filminde de flaşbeklerle bazı önemli detaylar yeniden verilebilir. O yüzden bu tarz hareketlere gerek yok diyorum. Peter Parker gerçek Örümcek-Adam’dır.

  28. peter parker’in olgunlugunu hic yasayamadik, bence miles morales’e daha cok var. andrew’de devam edilmeliydi ve m.j. ile tanistiktan, sehrin resmi kahramani olduktan sonra olgunluk doneminde civil war’a konu olmaliydi spider-man.

  29. Shadow in the Dark Cevap ver

    İlk olarak ne ilginçtir ki The Amazing Spider-Man deki Andrew Garfield ın rolünü çok başarıyla gerçekleştirdiğini düşünüyorum.Ne kadar filmlerdeki senaryolarda hatalar olsa da bu kötü bir Spider-Man karakteri canlandırdığını göstermez.Bu nedenle yeni gelecek oyuncu azınlıkta olsa A. G. daha iyidi gibi eleştirilere maruz kalacaktır.

    İkinci olarak Miles Morales ise bana göre denemek için ortaya atılmış çok uçlarda bir karakter.Her şeyden biraz eklenerek dikkat çekmeye çalışılmış gibi.Daha sonra başarıya ulaşılmış olsa da sinema için bunu tanıtmak için bir zaman olmayacak ve çoğu insan önyargı ile direk eleştirmeye başlayacaktır.Hele MCU da eski grubun yanında çok fazla sırıtacaktır.

    Son olarak her reboot ile Ben amca konusunun baştan açılması (sadece bir flashback olarak geçse bile) çok sıkıcı olacağı için Marvel kendi kreatif yönünü kullanacaktır.Neden hiç Marvel in Peter Parker ı tanıtmak için başka bir yol bulacağını düşünmüyoruz.İlk örnek olarak bakınız Ant-Man, Ultron ve Vision.Tamam bu üçlü , Spider-Man kadar popüler bir karakter değildir fakat hepsi Marvel evreninde önemli yere sahiptir.Marvel bunların orjinini değiştirmekten kaçınmadı.Neden Peter Parker ın da başına gelmesin.Sonuçta çoğumuz ’90larda çizgi filminden Peter Parker ın herşeyini bilmiyor muyuz? Kötü mü olurdu bilmediğimiz bir şekilde ele alınsa?Bence işin içine heyecan kazandıracaktır.

  30. Şimdi; öncelikle güzel yazı için teşekkürler. Ardından kendi fikirlerime değinecek olursam;

    Origin hikayesi yapmazlarsa neden olmasın? Hulk için tekrardan bir origin hikayesi yapıldı mı? Eric Bana ile yapılan 2003 origin hikayesi MCU’ya dahi dahil edilmedi. Buna karşılık 2008 yılı yapımı olan Edward Norton’lu The Incredible Hulk tam olarak bir Origin hikayesi olmamasına karşın karakterin Origin’ine ışık tutabilecek nitelikteydi.

    Demek istediğim artık kimsenin Spidey için bir Origin hikayesi yapmasına, karakterin geçmişine daha fazla ışık tutmasına gerek yok. Uzunca bir süre bu reboot origin fikrini rafa kaldırabilir ve karakteri direk ana hikayeye dahil edebilirler. Bunu yaparken karakterin nereden ve nasıl çıktığını da es geçmek zorunda değiller tabii ki; ama bir kaç hızlı geçiş ve iyi yazılmış bir karakter bağlayıcı yan hikaye ile gayet güzel Spidey’i evrene bağlayabileceklerini düşünüyorum.

    Şu bir gerçek ki; Peter Parker gönüllerimizin Spidey’sidir! 🙂

  31. Abi şuraya yorum yapan insanlar gerçekten çok komikler. Yok “Biz Peter’a alıştık, homo, zenci Spidey istemeyiz,” “Yok, insanlar bunu biliyordu sadece, başkası olmaz.” Ulan, MCU’da gördüğünüz kaç film, bildiğiniz kahramanlar hakkındaydı? Bu filmleri görene kadar hiçbiri hakkında fikriniz bile yoktu. Bir de kalkmış, “insanlar sadece Peter’ı biliyorlar, onu görmek isterler,” diyorsunuz. Guardians of The Galaxy’yi izlemedi mi bunca insan? Oradaki hangi karakteri biliyorlardı da gidip izlediler? Iron Man gün yüzüne çıkmadan önce kaçınız etrafta Tony Stark diye diye dolaşıyordunuz? Daha düne kadar “Ant-Man diye kahraman mı olur, örümcek, karınca… sonra da Sivrisinek Adam mı? vöhçhehwhw,” diye mal mal espriler yapıyordu insanlar. Dr. Strange, desen tanıyan olmaz… Vision kim, bilen yok… Black Panther, Wasp falan zaten, ohoo… Ama bu filmlere de gidecek insanlar. Babalar gibi de izleyecekler. O filmlerde gösterilenler dışında da bir şey bilmiyor olacak çoğu. Bu yüzden herkesin sadece Peter’ı biliyor olmaları, Peter Parker’ı anlatmaları için geçerli bir neden değil aksine herkesin Peter’ı biliyor olması başka bir karakter seçmeleri için başlıca bir neden.

    Bunun dışında aynı hikayeyi bilmemkaçıncı kez anlatmak yaratıcılık açısından kaçınılması gereken bir harekettir ve insanların yeni bir şeyler üretmesine engel olur. Bu açıdan, farklı bir karakterle, farklı bir hikaye anlatmaları daha ilginç olacaktır. İnsanlar ekrandaki karakteri merak edecekler, onun hakkında bir şeyler öğrenmek isteyeceklerdir. Sokaktaki insanlar ekrandaki Peter Parker’ın önceki filmlerde yapamadığı bir şeyi yapmasını, yapabildiği bir şeyi yapmamasını yadırgayacak, çok bir şey biliyormuş gibi sokakta konuşmaya devam edecektir. Yeni bir karakter bu yüzden gerekli.

    “Peter Parker varmış gibi yapalım,” ne kadar salakça bir düşüncedir… Bunca olay olurken Peter Parker ne yapıyordu, diye sormazlar mı insana? Yeni güçlerine kavuştu, o yüzden yoktu, derseniz de ortaya orijin hikayesi çıkarmanız gerekecek. Ve çekilen diğer filmlerden farklı bir şeyler ortaya çıkarmak, MCU’ya ait öğelerle işlenmiş bir hikaye gerekecek. Ki Spider-Man’in bütün evrenini kullanma hakkıyla ilgili bir haber görmedim ben şu zamana kadar. Bundan önceki diğer Spider-Man filmlerindeki öğeler ve karakterlerle MCU’dakiler birbirlerinden bağımsız ve farklılar. Bu yüzden, yeni bir karakter, yeni bir orijin hikayesi gerekir MCU’ya eklenecek Spider-Man’e. Bu illa ki Miles olması gerektiği anlamına gelmiyor ama TASM’dekinden farklı bir Peter Parker olması gerektiği anlamına geliyor. Karakter bir evrenden başka bir evrene geçtiği için yeni bir karakter olacak ve bunu yeniden tanıtmak gerekir.

    Politik bir karardır, ya da değildir ama özellikle Amerika gibi bir ülkede, New York gibi bir şehirde, kahramanların da çeşitli milliyetlere sahip olması gerekir. Ekranda sadece beyaz tenli, sarışın insanların gösterilmesi, diğerlerini filmin dışında bırakır. Ve Spider-Man gibi güçlü bir karakterin, azınlık olarak görülen bir bu gruplara ait olması, güzel bir harekettir. Desteklenir.

    • Ya bu mesele gerçekten çok can sıkıcı olmaya başladı.Karakterlerin siyahi ya da beyaz olup olmaması tartışması gerçekten çok saçma bir noktaya gidiyor. Yani artık bunun ırkçılıkla bir alakası olmadığını ne zaman anlayacaksınız? Fantastic Four’da Human Torch’un siyahi oluşuna karşı çıkanlara sövüp sayanlar olduğunu görüyorum burada. Asıl ırkçı olanlar, “Aaa çok fazla beyaz süperkahraman var beyazperdede. Şunlardan bir iki tanesini siyahi yapalım da bir değişiklik olsun.” şeklinde düşünenlerdir. İnsanların ırki veya cinsi özelliklerinde yapılacak değişiklikleri radikal bir değişiklik olarak gösterenlerdir.

      Fantastic Four konusunda bir arkadaş: “Bir gün insanlar çıkıp Black Panther’i de beyaz bir aktör canlandırsın dediğinde, Human Torch’un siyahi oluşuna karşı çıkan insanlar buna da karşı çıkınca onlara da mı ırkçı diyeceksiniz, yine bu şekilde mi davranacaksınız?” tarzında bir soru sormuştu. İşte o arkadaşa ben sonuna kadar katılıyorum. “Avengers’ı oluşturan beyaz erkekler grubunun homojen tekdüzeliğini Miles Morales nokta atışıyla kıracaktır.” Ya yapmayın arkadaşlar bu başlı başına bir ırkçı söylem değil midir? “Politik bir karardır, ya da değildir ama özellikle Amerika gibi bir ülkede, New York gibi bir şehirde, kahramanların da çeşitli milliyetlere sahip olması gerekir. Ekranda sadece beyaz tenli, sarışın insanların gösterilmesi, diğerlerini filmin dışında bırakır. Ve Spider-Man gibi güçlü bir karakterin, azınlık olarak görülen bu gruplara ait olması, güzel bir harekettir. Desteklenir.” demiş yorum yapan arkadaşlardan biri. Bilinçli olarak söylenmiş olsun ya da olmasın bu bir ırkçı söylem değil midir? Ne bu ya biz burada siyaset yapmıyoruz ki. O zaman Tony Stark’da siyahi olsun, Thor’da siyahi olsun, Black Panther’de beyaz olsun. “Peter Parker’dan sıkıldık artık yerine Miles Morales geçsin.” diyorsunuz. Evet, olur. Ama siz bunu daha çok Miles Morales siyahi bir karakter olduğu için istiyorsunuz. İşte bu ırkçılıktır. Miles Morales, Peter Parker’ın Spider evrenindeki alternatif siyahi versiyonu değildir. Miles Morales bambaşka bir karakterdir. Ayıp yani bu yaptığınız.

      Bunlar dışında, daha önce de söylemiştim ama Spider-Man’in MCU’ya katılışı bir çok sorunu da beraberinde getiriyor. Spider-Man’i damdan düşer gibi MCU’ya katamazsınız. Yani mutlaka bir origin hikaye gerekiyor bence de. Çünkü MCU yedi-sekiz yıllık bir süreç. Bu süreçte kahramanlarımız tanıtıldı. Şu ana kadar on tane film gördük ve karakterler arasındaki dinamikler tam anlamıyla daha yeni yeni oluşmaya başladı. Hatta Avengers:Age Of Ultron’da gördükten sonra bu dinamiklerden biri(Cap-Iron Man) bizi Civil War’a götürecek. Yani bunlar kolay oluşmadı. Bir anda Iron Man’i Spider Man’in en güvendiği abisi yapamazsınız. Spider-Man bir anda Cap’in hayranı olamaz. Evet “Peter Parker zaten varmış aslında gibi yapılamaz.” Ama Miles Morales’in hikayesi için daha vakit olduğunu düşünüyorum. Olabilir ama daha ileride. Bakın mesela Chris Evans’ın kontratının Civil War ile biteceğini biliyoruz. Onun yerine belki de çizgi romanlarda olduğu gibi Bucky ya da Falcon geçecek. İşte ileride Spider-Man için de böyle bir formül uygulanabilir. Bir süre sonra MCU’da Peter Parker’ın yerini Miles Morales alabilir. Aynı şekilde bu durumda Miles Morales’in origin hikayesini yine anlatabilirsiniz. Aynı evrende yaşar Peter Parker’la. Miles Morales daha sonra Spider-Man olur. Kendi hikayesi ve kostümüyle.

  32. Spider-man’i MCU’ya sokmaya dair aklıma enteresan bir fikir daha geldi. Agents of Shield bağlantısını kullanabilirler. Nasıl Inhumans’a ayak yapıyorsalar, aynı şekilde Spiderman’e de yapabilirler. Çizgiromanlarda ebeveynlerinin Shield ajanı olduklarını da hatırlıyorum. Hatta onları dahil etseler, uçak kazasını gösterseler, çocuk Parker’ı görsek falan fazla mı uçtum acep ? Miles Morales’in de sonradan dahil edilmesi fikri kafama yattı.

    • demir kardeş pm atamadım sana bir sorum olacak punisher ve ghost rider karakterleri amrvele geri döndü bunları mcu evreninde görebilirmiyix olası bir planet hulk ve world war hulk filmleri olursa world war hulk filminde ghost rdieri görebilirmiyiz?

  33. 1-MCU her zaman Ultimate evreninden uyarlandı. Katılıyorum.
    Fakat bunun Miles’in Spidey olması ile bağdaştırılması neden? Ultimate evrenin
    temelini yapan serisi Ultimate Spider-Man. En etkili serilerinden biriside USM.
    2000’lerin başından beri Peter Parker Ultimate evreninin vazgeçilmezi. Son
    zamanlarda öldü.(¿) Tekrar diriltildi. Öldüğü süreden sonra Miles çıkıverdi.
    Kısacası bence bu madde Spidey neden Peter Parker olmamalı değil de neden Peter
    Parker olmalı konusunun bir maddesi olabilir.

    2-The Amazing Spider-Man Filmleri Daha Çok Yeni.
    Katılıyorum. Fakat üst maddenin çürültülmesi bunu otomatik çürütüyor. Zaten
    Ultimate evrenindeki Peter uyarlanırsa TASM serisinden hemen sonra çıkması hiç bir
    sorun olmaz.

    3-Peter Parker’ın Orijin Hikayesinden Gına Geldi.
    Katılıyorum. Zaten bunun basit bir yolu var bu söylenti her tarafta yayılı.
    Yeni solo filmin orijin olmayacağı söylentileri. Gayet mantıklı bir dedikodu
    Ultimate Spider-Man Animasyon serisi gibi zaten Spidey olduğu zamandan başlayıp
    bir iki kesitle orijini verebilirler. Çok da güzel olur doğrusu. Ve
    S.H.I.E.L.D. bilmiyor muymuş konusu. S.H.I.E.L.D. zaten çok gizli kademeli
    düzenli bir kurum. S.H.I.E.L.D. hiçbir zaman şu kahraman var şu kahraman yok
    sinyali verilmedi. Bilgileri herkese yayıldı. Ama böyle bir kurumun sırlarının hepsini
    kendi ana bilgisayarlarında saklayacaklarına ne kadar inanırsınız bilmem. 3-4
    aylık Spidey’lik dönemi geçirmiş bir Peter’ımız olur ve S.H.I.E.L.D. artık
    onunla iletişime geçmek ister. Animasyondaki gibi. Miles’ın orijininin
    tazeliğide tartışılır çok zorlama geldi bana.

    4. Andrew Garfield Üzerine Çıkılması Zor Bir Peter Parker’dı.
    Katılıyorum. Fakat şuan tipleme ve oyunculuk olarak Peter’a cuk oturan aktörler
    gördüm. Yeni Peter’ı zaten Tobey’le kıyaslayanlarara sözüm yok. Adam kendi
    rolüne saygı duyan bir aktör değildi. %90 dublörü izledik perdede. Geriye kalan
    kısımlarda zaten yüzü açık kısımlar. Yeni eleman neredeyse hiç dublör
    kullanmadı. Tip olarak alakası olmamayı hiç eklemiyorum. Oyunculuk zaten…
    Oynadığı karaktere Peter Parker demeye utanırım açıkcası. Üçlemenin tek iyi
    yanı 2.1 ve Simmons’dı bana göre.

    5-Marvel’da Yeterince Beyaz Kahraman Var. Katılıyorum. Fakat
    çok beyaz aktör var. Bir iki tane siyahi koyacaklar diye Peter Parker’ı harcayacaklarını
    sanmam. Sonuçta Marvel evreninde okuyucular tarafından en sevilen kişilik
    kendisi.(Kahraman olarak değil. Kişi olarak.)

    6-Miles Morales’in Başka Güçleri De Mevcut

    Dediğim gibi bu güçler zaten çoğu kişiye “saçma”
    gelecektir.(Bence değil ama neyse.) Ve bir iki güç için az önce dediğim gibi
    Peter Parker’ı harcayacaklarını hiç sanmam.

    7-Miles Morales Spider-Man’in Ne Olduğunu Peter Parker’ın
    Son Hâlinden Daha İyi Sembolize Ediyor. Katılıyorum ama altındaki açıklamaya
    katılmıyorum. Yeniden izlemekten sıkılırlar mı okul günlerini acaba. Zaten
    orijin işlenmeyebilir demiştim ve ayrıca… Sherlock Holmes’un onlarca yeniden
    çekildiği ve neredeyse aynı şeylerin anlatıldığı, Batman’in 8 aktör
    değiştirdiği yeniden çekildiği, Superman’in 7 kere tekrar tekrar çekildiği,
    James Bond’un 7 aktör değiştirdiği bir sektörde aynı olayların 3. Kez canladırılması
    mı sıkacak? Sanmıyorum.

    Spider-Man denilince çizgi roman ne demek bilmeyen kişilerin
    aklına bile Peter Parker gelir siz bunu Miles olarak değiştirirseniz
    milyarlarca soru yağmuruna ve tepkiye yol açarsınız.

    Ben Amca olaylarına hiç girmiyorum yukarda belirtmiştim
    nedenini.

    Zaten izleyen kitlenin yarısından fazlası çr ne bilmiyor.
    Ultimate’de Parker vardı bıraktı o Spideyliği sonra Miles oldu falan fıstık
    dinletemezsin izleyiciye.

    Yıllardır Spider-Man olan bir kişiliği 4 yıllık biri için
    katledemezsin. Katlettirmezler. Adamlar filmlerle Parker olgusu izleyicinin
    içine işlettiler. Şimdi filmde Miles çıkarsa sanırım gören kişilerin %90’ı “bu
    ne lan” der.

    1963’deki kahraman 2000lerde anca tanınıyorsa 4 yıllık
    kahramanın bugün sinemaya aktarılacağı sanmıyorum.

    Birde Human Torch siyahi oldu diye isyana kalkan yüzlerce
    binlerce kişi gördüm. Spidey’i siyahi yaparlarsa gelecek tepkiyi sen hesapla.

    Adamlar yıllardır Spidey’i almak
    için çabalıyor. Sence bu kadar çabadan sonra neredeyse izleyicilerin %0.5’inin
    bildiği bir şekilde mi atar sinemaya?

    Her maddene katıldığım ama
    düşüncelerinin hiçbirine katılmadığım bir yorumumu da burada bitireyim.

  34. Yekta Fırtına Cevap ver

    Bunlar deli bunlar manyak insanların kafalarını karıştırmak için varlar çözüm o kadar basitki. Sizin yazınızın başlığını okuduğum zaman gerçekten saçmalamışsınız diye düşündüm ancak okudukça size sonuna kadar hak verdim. Sony Andrew ile yoluna devam etsin ve Sinister hikayesini şekillendirsin ve bu filmleri çeksin Marvel ise Miles Morales abimizi evrene entegre etsin oldu da bitti işte. Andrew gibi bir Peter Parker’ı nasıl harcarlar hayretler ediyorum. Hadi Sony’i geçtim Marvel içinde de mi bir tane zeki yok ne yapıyorsunuz Andrew harcanır mı diyecek? SAÇMALIK.

  35. Kimse yazmamış sanırım. Wolverine filmleri gibi sonradan geçmişini anlatıcak bir film yapabilirler.

  36. Şöyle bir düşünelim siz sinema karşısında Spider- Man Peter Parker diye yıllarca kafalara kazidiniz ve bir gün çıkıp filmde ansızın Spider Miles dediniz sadece filmleri izleyen öyle şey mi olur demezmi.

    Bana kalırsa Peter Parker olacak Spider ve Origin filmi olmayip orijini cameolar ile civil War dan asilamaya başlayacaklar ve Peter sanki yıllardır bu evrende varmış gibi yapacaklar ve buna bir kılıf uyduracaklar. Kendi filminde de normal bir devam filmi olacak.

    Şöyle bir ihtimal daha var Andrew belki devam eder Amazing serisinden gelen orijini alırlar ve onla devam edebilirler yine burada yıllardır bu evrenin neresindeydi sorusunu yanıtlayarak evrene sokacaklardir.

    Bir de zaten Iron Man yani RDJ yaslandi artık değişecek belki de Tony Stark değişince belki de Tony Stark değilde farklı bir karakter devam ettiryomus gibi yapıp Peter i da buna yamayip senin yerine de Miles gecsin diyebilirler.

    Ve benim son düşüncem Civil War filmi için bir teori ortaya atmadan önce Secret War eventini bekleyip görelim bu levent bize MCU daki Civil War in nasıl olacağını da gösterecektir büyük ihtimal

  37. Tuğberk Ağca Cevap ver

    İstemiyorum abi adamlar ”Karakterle birlikte büyüyecek bir adam arıyoruz Harry Potter gibi çoklu 3’leme yaparız 9 film falan olur ya bu seri” dediler ben Peter görmek isterim. Superior gibi süper ötesi harika bir adam var 616 da bunu çömez Miles Morales da görebileceğimizi sanmıyorum, o senayoya kadar gideriz eğer Spider-Man gerçekten çoklu 3’leme yaparsa. Ki evren Ultimate evrenden örnek almıyor Eventlar yine 616’dan bazı mantıksız şeyler düzeltilmiş o sebepten size Ultimate gibi geliyor.

  38. Ali Yağız Kâni Cevap ver

    hayır nokta. marvel da bazı şeyler varki yeri doldurulamaz. tony stark ölse yerine kuzeni gelse hadi artık bu zırh benim yeni ironman benim dese, hanginiz kabullenir? her karakterin hem kahraman olarak hemde insan olarak belli karakteristikleri vardır. ve spiderman marvel’ın en kült karakteri ( bana kalırsa bütün bi avengerstan önce geliyor) milyonlarca insan spiderman gibi bi karakterin avengers a katılmasını istiyor, milyonlarca insan bu kişinin peter parker olmasını istiyor ki bence doğru da diyolar onca seneden ve filmden sonra bunu hak eden peter parker karakteri.

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.