5

Lady Eboshi’nin Kadın/Erkek ikiliği içinde lider vasfıyla norm dışı bir yerde bulunmasının yanında, Miyazaki Eboshi’yi özellikle güzelliği ve kimono giymesi ile öne çıkararak ayrı bir eleştiri daha getirir. Japon magazin dergilerinde çokça görülen, mevcut Japon estetiğinin önemli bir parçası olan fotoğraflara da bu sayede gönderme yapar. Çünkü bu mankenler doğa içinde kimono ile poz verirken “Japon kadınının doğa ile ne kadar uyumlu olduğu”nu göstermektedir.[11]

Kasabaya Lady Eboshi’yi öldürmek için gelen San’ın saldırısını ikisi de yaralanmadan durduran Ashitaka, San’ı ve Lady Eboshi’yi bayıltır. Ashitaka, köyünün yaşlı bilgesinin söylediği gibi, nefretle bulanmamış gözlerle hayata bakmaya çalışmakta ve hikayenin bir de orman tarafını görmek istemektedir. San’ı yanına alarak kasabadan çıkarken ise vurulur. Ormanda giderken kendine gelen San, yaptıklarından ve insan olmasından dolayı Ashitaka’yı öldürmek ister fakat tereddüt eder ve yapamaz. Bu sebeple ölümcül yara almış olan Ashitaka’yı Shishigami’nin ormanında kutsal sayılan bir yere götürür ve Ashitaka’nın hayatının sona erip ermeyeceği üzerine olan seçimi Shishigami’ye bırakır. Shishigami, Ashitaka’nın yarasını iyileştirir fakat Tatarigami’den aldığı laneti iyileştirmez.

6

1 2 3 4 5 6 7 8
Yazar

Wu Wei: the Action of Non-Action / Eşikte Bir Kişi. Mimar, Animanga manyağı, Mütemadi öğrenci @mrvcy

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.