Benzer bir raporu küresel gişe rakamları için yapıyoruz, ancak bugün kukumav kuşu gibi içerik düşünürken aklımıza Türkiye ayağını yapmadığımız geldi. Harekete geçme kararı almamızın akabinde, şanlı site BoxOfficeTürkiye‘ye bir ziyaret çaktık, soluğu karşınızda aldık. 2018’in yarısından fazlasını arkamızda bırakmışken, Türkiye’de en çok hangi sinema filmleri izlendi?

Top 20 şu şekilde.

Domino-Deadpool-and-Cable-from-Deadpool-2

20: Özgürlüğün Elli Tonu; 426,029 toplam seyirci
19: Cici Babam; 440,433 toplam seyirci
18: Ant-Man ve Wasp; 489,373 toplam seyirci
17: Kaybedenler Kulübü Yolda; 570,373 toplam seyirci
16: Ölümlü Dünya; 585,145 toplam seyirci
15: Kayhan; 602,084 toplam seyirci
14: Black Panther; 716,507 toplam seyirci
13: Bizim Köyün Şarkısı; 798,582 toplam seyirci
12: Cebimdeki Yabancı; 846,627 toplam seyirci
11: Labirent: Son İsyan; 892,172 toplam seyirci
10: Jurassic World: Yıkılmış Krallık; 908,012 toplam seyirci
9: Hadi Be Oğlum; 963,356 toplam seyirci
8: Coco; 980,398 toplam seyirci
7: Deadpool 2; 1,374,086 toplam seyirci
6: Enes Batur Hayal Mi Gerçek Mi?; 1,481,841 toplam seyirci
5: Aile Arasında; 1,890,949 toplam seyirci
4: Avengers: Sonsuzluk Savaşı; 1,909,004 toplam seyirci
3: Deliha 2; 2,106,071 toplam seyirci
2: Ailecek Şaşkınız; 4,034,500 toplam seyirci
1: Arif v 216; 4,967,268 toplam seyirci

Şimdi, listede şaşırtıcı birkaç film var. Öncelikle, Fifty Shades Freed ya da nam-ı diğer Özgürlüğün Elli Tonu’na bilet alacak medeni cesareti göstermiş dört yüz yirmi altı bin küsur kişiyi tek tek gözlerinden öperek tebrik ediyorum. Bunu bir not olarak düştükten sonra da listedeki Marvel üstünlüğünü hayretle takdir ediyorum. Bilhassa Infinity War ve Deadpool‘un rakamları yabancı sinema filmlerinin, en azından animasyon olmayanların ülkemizde sık sık erşiemediği rakamlara beraber çıktılar. Bunlara Ant-Man ve Black Panther‘ın ilk 20’ye layık performansları da eklenince Marvel için bereketli bir sene tasdiklenmiş oldu.

Türkiye’nin yerli sinema sektörü de genişleme ve çeşitlemesini sürdürdü. Gişe hasılatı elde etmesini bilen isimler yine tepelerde yer tuttular, bilhassa Cem Yılmaz ile Ahmet Kural / Murat Cemcir ikilisinden söz ediyorum. Fakat bunun haricinde enteresan bir yaylım da yaşandı. Müsaadeniz varsa buna Türkiye’nin Muhteşem ’18 Kadın Yönetmen Açılımı™ diyeceğiz.

Araya çığırarak giren Gupse Özay‘ın başarısı da mutlaka takdir edilmeli ki; kendisi Deliha 2 ile Türkiye sinema tarihinin gelmiş geçmiş en fazla gişe hasılatı elde eden kadın yönetmeni olma şerefine nail oldu. Bir alkış da burada bizden Tuğçe Soysop‘a gidiyor, kendisi yönetmenliğini üstlendiği Bizim Köyün Şarkısı filmiyle de çok başarılı bir tablo çizmeyi başardı. Türkiye’nin Muhteşem ’18 Kadın Yönetmen Açılımı™ bir diğer ayağı Meltem Bozoflu‘nun çektiği Cici Babam filmiyle de sürdü. Bunun feyz olup, sektörü güzel bir silkindireceğini umut ediyoruz.

Bunun haricinde Arif v 216, ağabeyi G.O.R.A.’yı geçerek Türkiye sinema tarihinin en çok hasılat elde eden bilim-kurgu filmi oldu, ki… Cem Yılmaz’ı yine Cem Yılmaz yendi yani.

Genel vaziyet böyle geek alemi. Sizin yorumları alalım şimdi, ne diyorsunuz?

Author

Geekyapar'ın yazı işleri şövalyesi. Uluslararası İlişkiler okudu, okula girmeden önce yaptığı işi yapıyor. Küçükken "Büyüyünce ne olmak istiyorsun?" diyenlere yazar diyordu. Tüm internette bulmak için: @acyberexile.

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.