Neden bilmiyorum ama bu hayatta başımıza ne gelirse gelsin, asla yalnız gelmiyor. Yani hayatımızda kötü ya da garip bir şey olmaya görsün hemen arkasından bir kötülük ya da gariplik daha buluyor bizi. Nadir de olsa iyilikler de arka arkaya geliyor bazen, yalan yok. Bugün ise hayatımda, garip mi yoksa iyi mi olduğuna karar veremediğim bir haberle karşılaştım yine. Wheel of Time serisinin, Amazon dizisinden sonra bir de film üçlemesi yapılıyor!

İnanın bu noktada artık nasıl hissetmem gerektiğini bilmiyorum. Yıllardır herkesin görmezden geldiği favori kitap serim şimdi, birdenbire okulun popüler çocuğuna dönüştü. Herkes filmini, dizisini yapmak için birbiriyle yarışıyor. Zaten hâlihazırda Amazon’un yaptığı Wheel of Time dizisine çılgınlar gibi heyecanlanan biri olarak, bu haberi de görür görmez elim ayağım titremeye başladı. Fakat inanır mısınız, bu sefer çok endişeliyim. Bunun için de sebeplerim var.

Öncelikle üçlemeyi yazacak kişi olarak Zack Stentz düşünülmüş. Kendisini Power Rangers, X-Men First Class ve Thor filmlerinden hatırlıyoruz ki üçlemeye olan ön yargımızın artması için bu üç film yeter de artar. Bu nasıl bir kariyer sevgili abim? Bakın hatırlayanlarınız vardır, Amazon’un Wheel of Time dizisi için Rafe Judkins açıklandığında ne kadar sevindiysem, Zack Stentz’in Wheel of Time üçlemesi yazacağına o kadar üzüldüm.

Benim için en önemli ayrıntı ise üçlemenin, Age of Legends yani Efsaneler Çağı‘nı anlatacak bir seri olması. Zaman Çarkı serisini şimdiye kadar elimden geldiğince anlatmaya çalıştım ve bundan sonra da diziye yaklaştıkça kitaplarda geçen terimleri açıkladığım bir yazı dizisine başlayacağım ama bu yazı için kısacık da olsa Age of Legends’dan bahsetmem gerekirse bu çağ, Zaman Çarkı serisinde anlatılan Üçüncü Çağ’ın öncesine ev sahipliği yapan bir zaman dilimini temsil ediyor. Kadın ve erkek Aes Sedai’lerin uyum içerisinde yaşadığı ve Tek Güç’ün nimetlerinden faydalanarak yüzlerce teknolojik gelişmenin keşfedildiği Efsaneler Çağı, aynı zamanda içerisinde sonun başlangıcını anlatan ütopik bir dünyayı anlatıyor. Yani uzun lafın kısası oldukça karmaşık bir hikâyeyi anlatacak serimiz.

Dostlarım, valla benim bu yapıma karşı kafam karışık. Daha henüz yapımın arkasında hiçbir stüdyo ismi falan olmadığı için belki de bu söylediklerimiz boşuna çıkacak ama ben çok güvenemedim ne yalan söyleyeyim. Biz Amazon’un Wheel of Time dizisini bir görelim, sonra bakarız buna da. Siz ne düşünüyorsunuz?

Yazar

Daha geçen seneye kadar dünyayı kurtarabileceğini sanan Çevre Mühendisi. Film, kitap, dizi, karikatür oyun ve müziğin her türlüsüne ilgisi vardır ama parası yoktur. Onu her yerde ‘’Tavşan’’ diye bulabilirsiniz.

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.