2014’e girmeden önce, “gelecek senenin en beklenen oyunları” listesinde iki oyunun adı geçiyordu. İkisi de FPS dendiğinde akla ilk gelen firmaların elinden çıkan (biri eski 2015, Inc ve Infinity Ward ekibinin oluşturduğu Respawn, diğeri ise Halo’nun yapımcısı Bungie) bu iki oyun, gayrı ihtiyari kıyaslanmaya başlamıştı. Zira ikisi de modern askeri FPS’ler trendini yıkıp, yerine fütüristik FPS’lerin çağını geri açmaya meyilli gözüküyorlardı. Bunlardan biri, Mart ayında piyasaya çıktı: Titanfall. Diğeri de bugün itibariyle tüm dünyada piyasaya girmiş vaziyette, onun da adı Destiny.

Bizim haberimizin konusu ise Destiny’nin o piyasaya nasıl girdiği. Oyunun dağıtımcılığını üstlenen Activision’ın açıkladığı rakamlara göre oyun henüz resmi piyasaya çıkış tarihinin üzerinden 2 gün geçmiş olmasına rağmen mağaza satışlarında 500 milyon dolarlık bir gelir elde etti. Peki bu ne ifade ediyor? Mağaza satışları, Activision’ın mağazalara verdiği ürünün karşılığında aldığı para demek. Yani o oyunlar henüz son kullanıcıya ulaşmadılar. Fakat mağazaların 500 milyon dolarlık ürün almış olması (ki yaklaşık 9 milyon kutuya tekabül ediyor) talebin yüksek olduğunu tek başına kanıtlıyor. Zira eğer mağazalar oyuncuların bu oyuna çok talep göstereceğine inanmıyor olsalar, bu kadar ciddi bir rakam sipariş etmezler henüz ilk günden.

2418811-destiny+new+screenshot+2

 

Kıyası şöyle yapalım: An itibariyle Xbox 360’ın en çok satan oyunlarından biri olan Call of Duty: Black Ops’ın toplam satış rakamı 12 milyon. Yani bir Black Ops’un ömür boyu sattığını mağaza sahipleri Destiny’nin ikinci stok yapılana kadar satacağını düşünüyorlar. Bu rakam da Destiny’nin çıkışını “Gelmiş geçmiş en büyük yeni fikri mülk çıkışı” yapıyor. Bobby Kotick de durur mu, tabii ki yapıştırmış övünmeli alıntıyı. VG247’den gördüğümüz yorumu şu şekilde:

“Olağan üstü oyuncu talebine dayanarak mağaza ve birinci parti siparişler dünya çapında Destiny için 500 milyon doları geçti. Endüstri için bir kilometre taşı olan bu an bizim şirketimiz için bir başka blockbuster başarı olarak haneye yazılıyor ve dünyanın en başarılı eğlence serilerini üretme kabiliyetimizi tekrar göz önüne seriyor. Destiny’nin başarısı, Blizzard Entertainment’ın Hearthstone’uyla beraber bizim sıfırdan büyük eğlence serileri yaratabilme kabiliyetimizin tekrar altını çizmekte.”

Valla Kotick ile pek argümanlaşasımız yok 500 milyon doların ışığında ama, Hearthstone’a “sıfırdan yaratılmış” demek ne kadar anlamlı bilemiyoruz. En nihayetinde hiçbir şey değilse, Warcraft evreninin karakterlerini ve WoW’un pek çok irili ufaklı detayını kullanıyor. Her halükarda, Destiny’nin başarısının etkileyiciliğinden götüren bir durum yok ortada. Ne yalan söyleyelim, şaşırdık ve etkilendik!

Author

Yalnız olduğunu düşünen, ama bunun uzun sürmeyeceğini bilen bir adam. Bir gün Kaliforniya'nın yeşillikleri uğruna Arizona'daki evini terk edip gitti, geri dön çağrılarına da kulak vermiyor.

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.