Duyanlar duymayanlara duyursun, Civilization 6 resmen geliyor, hem de gıcır gıcır! Tabii bu çok da yeni bir haber değil aslında, hatırlarsanız şöyle bir yazıyla yaklaşık üç-dört ay öncesinden oyunun yolda olduğunu sizlere yazar kadromuzun Lord’u Ozan haber eylemişti, hatta üstüne oyuna dair bazı yeni özellikleri de yazısında bir güzel izah etmişti. Aradan geçen o birkaç ay içinde, Civilization 6 için belirlenen uygarlıklar ve liderleri de yavaş yavaş 2K Games tarafından farklı farklı mecralarda tanıtıldı, duyuruldu ve bilimum şekilde hayranlar bilgilendirildi. 21 Ekim’de resmi olarak çıkışını yapacak olan oyun için henüz hala bir Türk uygarlığının tanıtılmadığı şu sıralarda, Civilization 6 kapsamında, bir önceki oyunundan farklı olarak göreceğimiz beş farklı yeni uygarlığı da bu yazımızda ele alıp, onlara dair birazcık bilgi verelim dedik. Ne dersiniz, bir göz atalım mı birbirinden taze uygarlıklarımıza?

 

Brezilya (İkinci Pedro)

civilization-6-brazil-side-768x432

  • Brezilya’nın liderliğini İkinci Pedro üstleniyor. Kendisi 19. yüzyıl içinde 58 yıl boyunca hüküm sürmüştür. Oyundaki özel yeteneği ise sahip olunan Büyük İnsanlar’ın harcadıkları puanları geri almasına yarayan Magnanimous (Yüce Gönüllülük) isimli bir yeti.
  • Brezilya’nın oyundaki özel birliği Minas Geraes. Bu birliğin savunma gücü artırılmış ve bir de daha iyi bir menzilsel saldırı gücüne sahip hale gelmişler.
  • Uygarlığın özel yapısı olan Karnaval ise, bir eğlence tesisinin yerine geçer ve şehre, yapımıyla kolaylık sağlayacak özel projeler yapmasına olanak sağlar.
  • Son olarak Brezilya’nın özel yeteneği, yağmur ormanlarının ‘özel civar bonusu’ vermesini sağlıyor.

 

İskitler (Tomris)

scythia_civvi_feat-1500x844

  • İskitler’in lideri de Tomris Hatun. Kendisi milattan önce 530 yılında Büyük Pers İmparatoru Cyrus’ı başarıyla yenmiştir. Oyundayken Tomris’in orduları yaralı birimlere saldırdığında fazladan puan alırlar ve her öldürdükleri düşman birliği için de az miktarda can seviyesi kazanırlar.
  • İskitler’in özel birimleri ise Saka Atlı Okçuları. Hareketlilik bonusuna sahip olan bu güçlü atlı birimlerine sahip olabilmek için herhangi bir at kaynağını elde etmeniz gerekmiyor.
  • Uygarlığımızın özel yapısının ismi de Kurgan. İnanç ve altın sağlamasının yanında, otlak alanların yanında kurulması dahilinde de fazladan puan kazandırıyor. Ancak bu yapılar bir dağa ya da başka bir Kurgan’ın yanına inşa edilemez.
  • Son olarak İskitler’in özel yeteneği ise Bozkır İnsanları. Bu yetenekle birlikte basit süvari veya Saka Atlı Okçuları birliklerini çıkardığınızda, sadece bir birlik yerine iki birlik yaratma imkanınız oluyor.

 

İspanya (İkinci Philip)

fADdEGXSoN2F7DQftrMHQW-1200-80

  • İspanya’nın oyundaki lideri İkinci Philip, İspanya İmparatorluğu’na 48 yıl boyunca hükmetmiştir. El Escorial ismindeki özel yeteneği, farklı dinlerden rakiplerle savaşırken kendi birimlerine savaş bonusu vermeye yarıyor ve aynı zamanda da İspanyol Engizisyon Memurları, diğer uygarlıklara oranla fazladan bir kere daha “Karşıt Düşünceleri Ortadan Kaldır” seçeneğini kullanabiliyorlar.
  • İspanya’nın özel birimlerinin ismi ise Fatihler. Bu birimler; eğer bir havari, engizisyon memuru ya da İspanyol misyoneri kendilerine özel büyülerini kullanırlarsa, özel bonus kazanabiliyorlar. Eğer ele geçirilen bir şehre yakınlarsa, o şehrin sakinleri otomatik olarak sizin dininize mensup oluyorlar.
  • Uygarlığımızın özel yapısı ise Elçilik. Bu özel gelişme size inanç puanı sağlar ve eğer kendi baş kentinizden farklı bir kıtaya bu yapıyı inşa ederseniz yine inanç üzerine bonus kazanmanıza yarar.
  • Son olarak İspanya’nın özel yeteneği de Define Filosu. Bu birimleri kıtalar arası ticaret yollarının üzerine konuşlandırmak fazladan gelir elde etmenize ve gemileri, diğer birimlerden daha önce bir vakitte filonuza dahil etmenize fayda sağlar.
1 2
Yazar

Geveze, aşırı heyecanlı, domates surat. Ailenizin mülayim, cep tipi ponçiği. Profesyonel inek. Özel gücü ise role play yazmak. @poncikbruiser

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.