Merhabalar. Uzun zamandır içimde dnd ile ilgili karşı konamayan bir yazı yazma isteği vardı, bende salıverdim gitti. Yazmak kolay değildi; dünyaca ünlü dnd (3.0 edition) hakkında zaten bu siteyi okuyan çoğu kişinin deneyimi, anıları vardı, o zaman ne yazmalıydı?

Dedim ki hepimizin bu sistemde deneyimi olsa da, her birimizin her prestij class hakkında deneyimi yoktur, bende bu zayıf noktadan vurayım dedim, verdim yazıyı, verdim yazıyı….

Kimler bir Duelist Gibi Kılıç Sallayabilir?

Yakın dövüşle ilgilenen, genelde ıskalamaktan hoşlanmayan (yaşasın yüksek temel saldırı bonusu) hafif zırhlarla arası iyi olan ve ortalama bir fighter sınıfından daha çok hasar vermek isteyen herkese açık bir sınıftır.

Dualist 101: Nasıl Duelist Olunur?

Çok kolay. (yalan) Yapmanız gereken tek şey temel saldırı bonusu +6 ya ulaştırmak, hayatı zevklerine göre yaşamak (yani herhangi bir perform skill’inde 3 olması), ilkokulda takla atmayı iyi bir şekilde öğrenmiş olmak (tumble skill 5) ilk sayılacak gereksinimler.

Tabi bununla bitmiyor, aynı zamanda kabiliyetli olmalısınız. Yani Dodge, weapon prof. (rapier), ambidexterity ve Mobility’de kapmış olmanız lazım. Bunlar oldu mu Zorro (one Piece’deki değil, sağa sola “Z” çizen siyahlı Zorro) olmaya hazırsınız demektir.

Olduk Da Ne Oldu?

Duelist özellikleri hakkında az buçuk bilgi vereyim;

Canny Defense: Her türlü zeki karakterin, büyücü ve hırsız gibi “yaşasın zeka” diyenlerin bayıldığı özellik; Zeka bonusunu AC’ye ekleme. Ancak bu özelliğin çalışması için elde bir adet yakın dövüş silahının tutulması lazım. E o kadarını da yapın yani.

Captain_JackPricise Strike: Kılıcı “CÖRK!” diye sokma efektini gerçekleştiren özellik. Eğer çok fazla hasar veremiyorsanız bu özellikle yakın dövüş hasarına +1d6 eklemek hoşunuza gidecektir. Farkındayım çok büyük bir hasar değil, ancak ekstra hasarı kim istemez. Tabi kendisi sneak attack gibi çalışıyor, yani bitki ve undead gibi şeylere bu hasarı vuramıyorsunuz, oralı olmuyorlar aman dikkat.

Enhanced Mobility: Kişinin “özel yerlerini koruma” kabiliyeti olarak da adlandırabileceğimiz bu özellik rakibe fırsat saldırısı (attack of opportunity) verdiğinizde +4 AC almanızı sağlıyor. Bence çok kullanışlı bir özellik sayılmaz ama ağır zırh giymek münasip olmadığından yararlı bir özellik diyebilirim.

Grace: E dualist dediğimiz adam biraz zarif olmalı değil mi? Şakur şukur kılıç kullanmalı ve atletik hareketlerle sağa sola sıçrayabilmeli değil mi? Bu özellik de +2 reflex vererek karakteri daha atik yapmış. Güzel de olmuş. (Ufak bir not: Lightning Reflex adlı feat ile birleştirilebiliyor diye biliyorum. Reflekslerinizi fazlasıyla geliştirmek bu sınıf ile mümkün)

Acrobatic Attack: Yukarıda yazdım ya sadece karşıdakine vurmayı değil aynı zamanda karşıdakinin üstüne atlamayı, hanlarda, gemilerde sallanacak bir şey bulunca önce ona sonra da karşıdakine çullanmayı sağlayan bir özellik. Böyle Kaptan jack Sparrow gibi sallanıp vurabilirseniz +2 saldırı ve hasar bonusu size hediye edilmiş oluyor.

Elaborate Parry: Gelelim bu sınıfın bence açık ara farkla en şahane özelliğine. 7. Seviyeye ulaşıldığında defansif dövüşmeyi seçerseniz, ilerlediğiniz dualist seviyesi kadar +1 Dodge bonusu alıyorsunuz. Gerçekten de zırh kullanmadan zırhlı birinden çok daha iyi savunmanız olabiliyor.

Improved Reaction: Hız. Fazla hız ölüm getirir. Ama hızlı olmamak da ölüme sebep olabilir. Siz şimdi bırakın böyle ölüm felsefelerini de kapın +2 İnsiyatifi. (Yine not: ımproved Ins ile birleştirilebilir, tadından yenmez.)

Deflect Arrows: Class’ı yapan arkadaşların “Abi iyi güzel oldu da menzilli saldırılara karşı hiçbir savunma vermedik. Hık Hık diye menzilden gitmesin bu sınıfı seçenler” diyip ekledikleri özellik. Herhangi bir şey size herhangi bir şey fırlattığında karşıdakinin saldırısına karşı refleks atarak o saldırıdan yırtabiliyorsunuz. Bildiğimiz monk özelliği. Çok gereği yok ama fena da değil.

Bu sınıfı denemişliğim var arkadaşlar, oldukça güzel çalışıyor, bir sürü kabiliyetli savaşçının, yaratığın içine girip hayatta kalabiliyorsunuz. Özellikle korsan tadında karakter oynayanlara şiddetle tavsiye ederim.

Haydi bolca düello yapmanız dileğiyle. Ben kaçtım.

Half-Elf-Swashbuckler

Yazar

Lisans bitti, yüksek lisans bitti, askerlik bitti ama yazmaya ve FRP'ye olan ilgisi bir türlü bitmedi. Tam bir Frp tutkunu, hoş sohbet, biraz umursamaz biraz da tembel. Nerede kötü adam varsa onu sever. İyilikten hoşlanmayan bir süper kahraman. Bir Batman değil ama bir Robin. İzini bulmak için Facebook'a Seçkin Özcan yazmanız yeterli. Face'i var, sohbet için. Bir de artık kızılı var.

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.