Kerim Kumbasar’ın geliştirdiği Morphine isimli bağımsız korku oyununun gündeme gelişinden bu yana yedi sene geçti. Yayıncılar tarafından da oynanan Morphine oyunu, Steam platformuna eklenen Türk yapımı oyunlarının arasında ilklerdendi ve hâliyle oyuncuların merakını da uyandırmıştı. Gel zaman git zaman, bu yapımların sayısı arttı ve Türk yapımı oyunlara destek olalım derken bazen elimizin ayarını abartmış olsak da Mayhem Brawler yahut Uruz gibi desteği hak eden Türk yapımı oyunlar da zamanla aramıza katılmıştı.

Şimdi, bu oyunların içerisinde yer alan ve oyuncular tarafından rağbet gören In Silence‘ın yanına ise bir Türk yapımı korku oyunu daha ekleniyor. Aynı rağbeti görüp göremeyeceğini ön göremesek de potansiyellerinin olduğunu söyleyebiliriz.

Oyunun Hikâyesi

Oyunda Alice ve Astrid isimli iki kardeşin hikâyesini baz alıyoruz. Alice, kayıp kız kardeşi Astrid tarafından, içerisinde cevaplanması gereken soru işaretlerinin bulunduğu bir mektup alıyor. Astrid, mektubun yanında gönderdiği fotoğrafta yer alan “Fellows” soy ismini taşıyan ailenin bir mensubu. Fellows ailesi kimdi ve Alice’in kız kardeşine ne yapmışlardı? Bu cevapları oyuncunun, evin içerisindeki bulmacaları çözerek ve toplanılabilen ruhları serbest bırakarak sırayla açığa çıkarması bekleniyor.

Sorduk ve Öğrendik!

Oyun yapımcılarıyla iletişime geçtim ve bu ay içinde satışa sunulacak olan My Dear Sister isimli korku/puzzle oyununu tasarlarken, Mechanized Games adı altındaki Batuhan Ceyhan ve Ulaş Taşçıoğlu, ortaya daha özgün bir iş koymak istediklerini belirttiler. Aslında en başında Pacify ve Devour tarzında bir oyun yapmayı düşündüklerini ama sonrasında bu tarz oyunların gündemde fazla bulunduğunu, P.T. tarzında bir oyun ortaya koymayı daha uygun gördüklerini söylediler. P.T.‘nin kapalı alanlarını ve koridorlarını örnek aldıklarını belirttiler.

Yapım Süreci ve Co-op Modu

Dijital Oyun Tasarımı okuyan iki arkadaşın, disiplinli bir şekilde uğraştıkları bu süreçle ilgili diğer geliştiriciler için de birkaç bilgi istedim. Oyun motoru olarak Unreal Engine kullandıklarını ve Substance Painter üzerinden texture eklediklerini belirttiler. Çevre objelerinin tasarımı tamamen özgün olup, oyun içindeki yaratığı ise hazır aldıklarını da ekliyorlar. Kullanılan tam programlar ve kullanım alanları şu şekilde;

  • Oyun motoru: Unreal Engine
  • Modelleme: Blender
  • Modelleri boyama: Substance Painter
  • Ses düzenleme: Ableton, Audacity
  • Görsel düzenleme: Adobe Photoshop

Şu anlık singleplayer olarak oynanabiliyor olsa da oyunun ilgi göreceği takdirde, singleplayer hikâyesinin geçmişlerine inecekleri bir co-op modu eklemeyi planladıklarını belirtiyorlar. Özgün tasarım konusunda zamandan dolayı biraz sıkıntı yaşadıklarını da belirtiyor ve birkaç yardımcı elin kimseye zararı olmayacağını duyurmak istiyorlar. Eğer bu ekibin bir parçası olmak istiyorsanız ve özgün işler çıkaracağınızı düşünüyorsanız veya herhangi bir fikrinizi paylaşmak isterseniz yapımcılara mail üzerinden ulaşabilirsiniz.

Oynanış ve Oyun İçi Unsurlar

Yenilenen harita ve bulmacalar ile oynanışın sıkıcılığı giderilmiş. Daha fazla oda ve bulmaca ekleyeceklerini belirten yapımcılar, şu anlık rastgele üç oda ve birkaç puzzle tasarladılar. Oyundaki ilerleyişinizi yukarıda da bahsettiğim gibi çözdüğünüz bulmacalar ve topladığınız ruhlar ile sağlıyorsunuz. Işıklandırmalar oldukça gerçekçi. “Liminal” havası veren koridor ve odaların tasarımları sadeleştirilmiş.

E, Tabii Biraz Oynadık!

Oyunu oynama imkânı buldum ve yapımcılarının gerilim havasını vermekte başarılı olduklarını düşünüyorum. Şu anlık fazla oda ve bulmaca bulunmadığı için oyun bir yerden sonra kendini tekrar etse de yeni tasarımlar eklendiği zaman oyunun içerisindeki unsurlara dair ilginin gittikçe artacağı aşikâr. Odaların ve bulmacaların rastgele yenilenmesi, oyuncunun merakını taze tutmayı başarabilse de bu unsurlar ne kadar dar olursa o kadar kısa sürüyor bu merak. Tabii yapımcılar bu konuya da el atacaklarını belirtiyorlar. Geliştirilmeye devam edildiği sürece belirli bir potansiyele sahip olan bir oyun olduğunu da belirtmek isterim.

My Dear Sister gibi yeni oyunlar oluşturmaya hevesleri olan kişileri görmek ve onların fikirlerini başka insanlarla paylaşmak gerçekten güzeldi. Umarım birçok farklı projeye öncü olabilecek fikirlerle çok daha sık karşılaşabiliriz. Bu yazının öncüsü olan ve tarafıma erken erişim anahtarı gönderen Batuhan Ceyhan’a teşekkür ediyor ve bu maceralarında onlara başarılar diliyorum!

Author

İlgi alanlarına vakit ayırmayı ve hobileriyle uğraşırken kafa dinlemeyi seven kendi halinde bir insan. “Now your sanity and mine can die together!”

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.