İşler nerede yanlış gitti tam çözemiyorum aslında. Daha doğrusu “yanlış” biraz fazla sübjektif bir tanım. İşlerin ne zaman bu yola saptığını tam anlayamadığımı söylemem daha isabetli olur. Bundan iki önceki konsol neslinde PS2’nin kendine ait birinci parti münhasır oyun sayısı bir elin parmaklarıyla sayacağınız kadar azdı; bunlardan “maskot platform oyunu” dediğimiz, şirin hayvanlı zıplama oyunlarını çıkardığınızda ise resmen ismen saymanızın konsolun satış rakamınının telaffuzundan daha kısa süreceği bir liste kalıyordu elinizde. Öte yandan Xbox ise gazı verdikçe veriyordu, elinizi salladığınızda yeni bir deneye, yeni bir fikri mülke çarpıyordunuz.
Xbox 360 – PS3 neslinde ise bu durum yüz seksen derece etrafında döndü. Xbox’ın elinde satış rakamı ve beğeni bakımından önemli diyebileceğiniz dört fikri mülk kaldı, Forza, Halo, Gears of War ve Fable. Sony ise bindi atın üstüne, vurdu kırbacı, o at Uncharted’lara, LittleBigPlanet’lara, InFamous’lara, Last of Us’lara, Heavy Rain’lere koşar oldu. Microsoft bu durumdan rahatsız olmuş olacak ki, yeni konsolları One’a tonla yeni münhasır fikri mülk duyurdular; eskilerin hepsi de geri dönüyordu üstelik.
Fakat bu sefer de onları yeni nesle sinmiş olan genel kalite eksikliği vurdu. InFamous gibi önceden sağlam oturtulmuş serilere bile “e yani..” çekilirken, The Order, Ryse, Knack gibi pek çok yeni fikri mülk bir yerden alındı, ötekine çalındı. Sunset Overdrive derken, Bloodborne derken biraz yüzleri güler gibi oluyordu konsol oyuncularının. Gelin görün ki bugün bu sevince Microsoft’tan bir darbe geldi.
Xbox One’ın muhtemelen duyurulduğundan beri en merakla beklenen oyunu, hatta geçin oyun kelimesini, “multimedya projesi” Quantum Break’in ertelendiği açıklandı. Max Payne serisiyle ünlenen Remedy’nin Alan Wake’den sonraki ilk oyunu olacak Quantum Break zamanı manipüle etme mekaniği ve canlı bir diziye bağlanacak olması (ki burasına hâlâ çok hakim değiliz) ile baya ilgi çekmişti aslında ve bu sene içerisinde çıkması bekleniyordu. Maalesef olmadı. Microsoft ve Remedy ortak bir açıklamayla oyunun 2016’ya itildiğini duyurdu.
Ben şu kadar yıldır oyun basınında çalışıyorum, oyun takip ediyorum. Bir oyunun böyle radikal bir ertelemeden fayda sağladığını çok az görmüşümdür. Stick of Truth buna sağlam bir örnektir mesela; Blizzard da bu modelin ekmeğini çok yer. Gelin görün ki Quantum Break gibi zaten ilk duyurulduğundan beri kanıtlayacak şeyi bol bir proje için bu ertelenme hayra alamet gözükmüyor. Bu tip inovasyonu bol projelerde oyunu bir sene ertelemek “ya abi biz bunu nasıl oturtacağımızı, oyunlaştıracağımızı tam çözemedik” mesajıdır. Umarım yanılıyor çıkarız, 2016’da afiyetle bir Quantum Break oynarız. Bakalım! Siz ne diyorsunuz?
2 Comments
Nerede haırlamıyorum ama galiba başka bir kaynakta mevzunun 2015’te çıkacak başka bir oyuna zaman/para ayırabilme meselesi olduğunu duymuştum. Piyasaya çok hakim değilim tabi, dolayısıyla durum dediğim gibiyse yine de Yiğitcan’ın dediğiyle aynı kapıya çıkar mı bir fikrim yok.
Kesinlikle katılıyorum ayrıca yeni nesil yarışında PS4 ün alıp başını gittiği düşünürsek X1 için bu hiç iyi bir haber değil. Ayrıca cidden konsol sattırak exculusive sayısı az bana göre. Bloodborn gerçekten ilk ciddi konsol sattıracak oyun bence Quantum Break bunlardan biri olabilirdi.