II- Yaşamın Başlangıcı

Elder Scrolls oyunlarının yer aldığı Nirn Gezegeni, birkaç eski ruh veya tanrı tarafından yaratılmıştır. Başlarda sadece ruhların olduğu bu dünyada tanrılar, ölümlüleri yaratmak için güçlerini ve enerjilerini kullanmak zorunda olduklarını fark ederler. Ardından Magnus’un önderliğinin altındaki tanrılar ölümlüleri yaratma fikrinden vazgeçerken, Akators liderliğinin altındaki tanrılar yaratılışa dahil olurlar. Böylelikle tanrılar (et’Ada) aralarında üçe bölünmüş olacaktır.

Üç Et’Ada: Aedra, Daedra ve Magna Ge

Aedra ve Daedra

Aedra: Aedralar, Lorkhan tarafından dünyayı yaratmak için kendilerinden bir parçayı feda etmeye ikna edilen veya kandırılan, ölümlülerin yaratılmasında katkıları olan, yaratılış tanrıları veya ruhları. Irkların öncüsü ve ataları. Güneşin ve yıldızların yaratıcıları. Lorkhan tarafından kandırıldıklarını öğrendikten sonra, Lorkhan’ı öldürerek intikam almışlardır. Lorkhan’ın kalbi söküldükten sonra Auri-El, kalbi okuna takmış ve uzaklara doğru yayını gevşetmiştir.

Daedra: Yaratılışta rol oynamayı reddeden tanrılar. Ölümlülerin bulunduğu gezegenden ayrı bir konumda kendilerine ait, hiçbir ölümlünün bulunmayacağı bir gezegeni yaratmışlardır.

Magna Ge: Gezegenin yaratılışı tamamlanmadan geri çekilmişlerdir. Haklarında fazla bilgi kaynağı mevcut değil. Magnus The Architect olarak da bilinir.

Kıtalar ve Atalar – Ehlnofeyler

Yeryüzünün kemikleri” olarak da bilinen Ehlnofey, insanların atasıdır. Geziciler ve Yeryüzü Ehlnofeyleri (Old Ehlnofey) olarak aralarında ikiye ayrılırlar. Gezgin Ehlnofeyler, Yeryüzü Ehlnofreylerinin bulunduğu eski ve gizli toprakları keşfederler. Akrabalarını bulmanın sevincini yaşayan Gezgin Ehlnofey, barışçıl bir yaklaşım bekler ama iki soy anlaşamaz ve savaş patlak verir. Bu savaş, Nirn’in okyanuslarını ve topraklarını şekillendirerek yeryüzü coğrafyasını oluşturur. Nirn başlangıçta, serpiştirilmiş denizleri olan, ancak okyanusları olmayan, tamamen karadan oluşan bir gezegendi.
Yazarı bilinmeyen The Annotated Anuad kitabına göre Gezici Ehlnofey soyu İnsanların ataları ve Eski Ehlnofey soyu ise Mer’in (Elflerin) atalarıydı.

Merler ve Menler – İnsan ve Elf Soyu

Skyrim’deki Irklar

Merler: Eski Ehlnofey soyundan gelen Elfler (Merler) aralarında beşe ayrıldı; The Dwemer (aynı zamanda Dwarves olarak da adlandırılırlar), The Chimer (daha sonrasında Dunmer’e dönüşürler), The Dunmer (karanlık veya lanetli olanlar, Kara Elfler yani The Dark elves), The Bosmer (Yeşil, Orman Elfleri), The Altmer (Yaşlı ve yüce olanlar)

Menler: Gezgin Soyundan insanlar oluştu. Bunlar Atmora’nın Nordları, Yokuda’nın Redguardları ve Akavir’in Tsaescileriydi.

Khajit – İkinci Sınıf Vatandaş

Basmakalıp yargılar nedeniyle birçoğu hilekâr, yalancı, hırsız ve uyuşturucu bağımlısı olarak görülüyor. Bütün bunlar yüzünden vatandaşlar, Khajiit ırklarına güvenmekte zorlanıyor.

“Ahnissi buyuruyor, sen artık miyavlayan bir kedi değilsin ve Ahnissi sana sır saklamayı öğretti.”

Clan Mother Ahnissi

Evlenme kararı alan Ahnurr ve Fadomai isimli iki yavru kedinin ilk çocuğu Alkosh ismine sahipti. Sonrasında Khenarthi, Magrus, Mara ve S’rendarr ile ailelerini büyüttüler. Ahnurr ve Fadomai mutluydu. Ahnurr, “mutluluğumuzu paylaşmak için daha çok çocuğa ihtiyacımız var” dedi. Ve Fadomai kabul etti. Hermorah’ı, Hircine’i, Merrunz’u ve daha birçoklarını doğurdu. Ahnurr’un “daha fazla çocuk yapmak neşemizi çalacak” demesiyle üreme geçici olarak sona erdi. Ama Khenarthi, annesini ikna etmeyi başardı ve Fadomai tekrardan hamile kaldı. Fadomai, görkemli kumları ve yemyeşil ormanları olan Nirni’yi ve Azurah’ı yani alacakaranlığı doğurdu.

Fodamai, Azurah’a, gözde kızına; “Nirni çocuklarıyla dolduğunda, onlardan birini al ve onları değiştir. En hızlı, en zeki, en güzel insanları yap ve onlara Khajiit de” emrini buyurur.

Ve Fadomai, “Kajiitler en iyi aldatıcılar olmalı, çünkü doğalarını her zaman Ahnurr’ın çocuklarından saklamalılar” der.

Ve Fadomai, “Khajiitler hayatta kalanların en iyisi olmalı, çünkü Nirni kıskanacak ve kumları sert ve ormanları affetmez yapacak ve Khajiitler her zaman aç olacak ve Nirni ile savaşta olacak.” diye ekler.

Ve bu sözlerden sonra Fadomai son nefesini verir.

Argonian – Sevilmeyen Irk

Argonian ırkı, diğer ırkların elinde yıllarca acı çekmiştir. Mücadelesini sürdüren Argonian acılar içinde hayatını sürdürür. Diğer ırklar, bu ırkı aşağılamak için onlara “kertenkele halkı (lizard folk)” derler. Azim, birlik, hile ve sabırdan oluşan bu ırk insanlar tarafından sevilmez. anadilleri “Jel“dir.

“Argon halkı, Tamrielik tarihi boyunca, tüm duyarlı ırklar arasında belki de en yanlış anlaşılmış, en çok yerilmiş ve sövülmüş kişiler olmuştur.”

Bu ırkı, kutsal Argonian ağaçları olan Hist ağaçlarının yarattığı söylenir. Eski mağara resimlerinde yarı ağaç, yarı Argon figürleri tasvir edilir. İnsan şeklinde ama sürüngen sınıfının bir üyesi olan bu ırkın mensupları, Argonia’da yaşıyor. Çevik ve kurnazdırlar, zehir ve hastalığa karşı doğal bağışıklığa sahiptirler, bu özellik hain anavatanlarında onlara kendilerini savunmak adına iyi hizmet eder. Argonyalılar hızlı yüzücülerdir ve su altında nefes alabilirler. Aynı zamanda doğal olarak usta büyücülerdir ve gizlilik sanatında da üstündürler. Genetiklerinin limiti yoktur.

1 2 3 4 5 6
Author

İlgi alanlarına vakit ayırmayı ve hobileriyle uğraşırken kafa dinlemeyi seven kendi halinde bir insan. “Now your sanity and mine can die together!”

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.