Eminem‘in 2002 tarihli muhteşem parçası Lose Yourself‘te sihirli bir şeyler var. Var işte. Belki bir parçası arkadaki beat‘in beyin delen ritmi ve ciğer tokatlayan gitar lick’idirr. Belki ciddi bir kısmı tüm kıtaların birbirleriyle zincir kadar kalın kafiye şemalarıyla bağlanıp, bir yandan da akıcı ve tutarlı bir hikaye anlatıyor olmasıdır. Belki de Eminem’in tüm şarkıyı tek seferde, film çekimleri esnasındaki bir mola sırasında kaydetmesinin hissi geçmiştir içeriye. Hepsi mümkün. Hepsi aynı şeyi işaret ediyor. Lose Yourself’te sihirli bir şeyler var.
Bu sihir, başka yetenekli insanların da şarkıya çekilmesine sebep oluyor. Bu yüzden de Lose Yourself, açık ara en fazla cover’ı yapılan rap parçalarından biri. Üstelik, bu cover performansları bambaşka janrlarda olabiliyor. Bugün bunları konuşmaya geldik. Başlıyoruz. Bitince gideceğiz. Haydi hayırlısı.
1. Gypsy Jazz: Robyn Adele Anderson
“Gypsy Jazz ne be?” diye bir soru soran olursa, öncelikle bravo; bilmediğin şeyleri sormak hayattaki en büyük erdemlerden biridir. Bu bilinmeyenin cevabı da iki kelimedir: Django Reinhardt. Özetle Gypsy Jazz usta Reinhardt ve onun etrafındaki Fransız cazcılarının tarzında yapılan müziğe denir. Robyn Adele Anderson da saz arkadaşlarıyla birlikte Lose Yourself’i bu türde yorumlamış. Vokal olarak çok güçlü değilse de, epey eğlenceli ve kulağa iyi davranan bir parça çıkmış ortaya. Öneriyoruz.
2. Metalcore: Sharks in Your Mouth
Heyt! Metalcore dediğimiz şey, 1980’lerin sonunda ortaya çıkmış bir tür. Babası metalin uç beyliklerinde duran ekstrem gruplar, annesi ise hardcore punk akımı. Sharks in Your Mouth da bu akımın yeni üyelerinden biri. Uyaralım, şarkıda eser miktarda böğürmeli vokal var; ancak tadında ve şarkıda doğal olarak bulunan ritmik vurgu ile tonlamaların ışığında yapıldığı için güzel de yiyor. Kendinizi kavgacı ve vurucu hissettiğiniz günler için bir kenara atılabilir.
3. Pop Rock: The Script
Hiç lafımı bükmeden konuşacağım, benim gelmiş geçmiş en sevdiğim Lose Yourself cover parçası budur. İrlandalı pop rock grubu The Script’in bir canlı performans sırasında kaydettiği yorumun Spotify’da bulunmuyor olması da beni uzun bir süredir rahatsız ediyor. Çünkü -eminim bir kere dinleyince size de olacak- ayda bir bu şarkıyı açıp eşlik etme ihtiyacı hissediyorum, YouTube da öyle her yerden kullanılmıyor. Bebek gibi cover. Siz de beğenirseniz çok iyi arkadaş olabiliriz.