Arkadaşlar.
Arkadaşlar neler oluyor.
Arkadaşlar ben anlamıyorum.
Üç gün öncesine kadar Quentin Tarantino kalibresinde bir auteur yönetmenin, Star Trek gibi marka bir hanedana girmesi hayal dahi edilemez bir şeydi. Yani evet, Alfonso Cuaron gitti gençlik döneminde Potter çekti mesela; ama Tarantino? Kariyerinin şu aşamasında? Star Trek. Olacak gibi değildi. Ama gelin görün ki oldu. Üstelik organik oldu. Tarantino “Yav arkadaşlar bişi geldi aklıma, çok coştum” diye kalktı Paramount’a gitti. Paramount’un da, Allah’a şükürler olsun ki, ekmeğe sürecek aklı varmış. “Tarantino sen coştuysan biz de varız” dediler.
Buraya kadar bile her şey inanılmayacak derece heyecan vericiyken, olaylar daha da ilginç bir hâl aldı. Deadline’ın haberine göre, Quentin Tarantino, J.J. Abrams ve filmi yazması konuşulan dört yazar Paramount ofislerinde bir beyin fırtınası seansına oturdular. Masadaki dört yazardan biri Mark L. Smith. Kendisi The Revenant‘ın yazarı. Öbürüsü Lindsey Beer. Yıldızı yükselişte olan yeni bir yazar, sıralanmış büyük projeleri var. Bir başkası Megan Amram, ki Silicon Valley ve Parks & Rec gibi komedilerden geliyor buraya. Sonucusu da Iron Man 3 ve Mission: Impossible 5‘i yazan Drew Pearce. Bu dörtlüden biri yazarlık görevini kapacak. Hangisi olduğuna henüz karar verilmemiş.
Ancak neye karar verilmiş biliyor musunuz? Filmin 17+ olmasına.
Tarantino’nun bugüne kadar çıkarttığı hiçbir film hiçbir sınıflandırma kuruluşu tarafından on yedi yaş altı bireylere müsait olarak değerlendirilmedi. Üstat bundan Star Trek için bile vazgeçmeyeceğini net ortaya koymuş. Abrams ve Paramount da kabul etmişler. Bu noktada “Vay be, Spock amına koyayım diyecek” diye sevinmediğimi ekstra bir hassasiyetle belirtmek istiyorum. Kan revan peşinde de değilim. Filmin 17+ olmasına heyecanlanıyorum, çünkü bu direksiyonda bir şirketin değil, bir vizyonun olduğunu gösteriyor.
Paramount ipleri bırakmış. Treni Tarantino’nun aklı ve tutkusu sürüyor. Ve gerçekten, insanın aklına yine böyle bir vizyonerin aklı ve tutkusuyla sürülen diğer trenler geliyor: Mad Max: Fury Road gibi, Deadpool gibi. İşte o zaman da heyecanlanmamak elde olmuyor. Şimdi bir yazar seçilecek, Tarantino Charles Manson filmini çekerken metin tamamlanacak, ardından da büyük usta kaptan köşküne oturacak.
Ya nasıl cümleler nasip oluyor bu sayfalara be, bu nedir be, şuna bak, “Tarantino Charles Manson filmini çektikten sonra” dedik, “kaptan köşküne oturacak” dedik. Bunlar nasıl şeyler ya?