Bu haftaki konuğum Babil Rising adlı oyunumuz. Düşük işletim sistemlerini ve aynı şeyi yapmayı seven oyuncuların hoşuna gidecek, ama diğer oyuncuların “İnşaat mühendisi miyim arkadaşım ben paso kule yapacağım, daha doğrusu yıkacağım?” diyecekleri bir oyun ile karşı karşıyayız.
Mando Productions şirketinin bizlere sunduğu oyunun türünün tower defense olduğunu söyleyebiliriz. Bu kendini beğenmiş Babil halkı oturmuşlar, düşünmüşler, “ne yapsak da hem diğer milletlere hem de Tanrı’ya ne kadar büyük olduğumuzu göstersek?” diye sormuşlar ve cevabın bir kule yapmak olduğuna karar vermişler. Böylece çok gaz olan halk hemen çalışmalara başlamış. Ama derler ya evdeki hesap çarşıya uymaz, Tanrı bu işe çok kızmış ve Babil halkına farklı güçlerini kullanarak kulenin yapımını engellemek istemiş. İşte biz de tam bu noktada devreye giriyoruz…
Amacımız farklı elementler ve kombolar kullanarak, inşaatta çalışan arkadaşları yok etmek. Bunun için de elementleri kullanıyoruz. Her elementin bir kullanış biçimi bir de daha güçlü özelliği var. Örneğin toprak büktüğümüzde (pardon karıştı mı ne oldu) yerleri çatırdatmak suretiyle, çalışanları yok edebiliyoruz. Yok ettikçe toprak elementinin şarjı doluyor ve “ulti” olarak adlandırabileceğimiz büyük, yuvarlanan bir taşı, inşaatın herhangi bir yerine koyarak aşağıya doğru yuvarlayabiliyoruz. Neyse ki tüm çalışanlar İndiana Jones değiller de bu kayadan kaçamıyorlar. Genel olarak bu yazdığım sistem tüm elementler için geçerli.
Oyunun daha önce 2D versiyonu çıkarılmış, ardından da 2012 de 3D versiyonu çıkmıştı. 3D versiyonunda işimiz gerçekten çok daha zor; bölümler ilerledikçe kuleye girişler fazlalaşıyor bu yüzden de aynı anda farklı yerlerde inşaat devam ediyor. Bu durum da oyuncuyu hızlı bir takibe ve güçlerini akıllıca kullanmaya itiyor ki Tanrı’yı canlandırdığımız oyunda (tövbe tövbe, yazının çıktığı akşam beni bir yoklayın başıma bir şey gelmiş olmasın) her yere yetişmemiz gerçekten çok kolay değil.
Oyun ilerledikçe daha da zorlaşıyor ama nasıl zorlaşıyor? Şöyle: inşaatın farklı yerlerden tamamlanması ve farklı türdeki işçiler ve rahipler gibi etmenler oyunu yavaştan çok daha zor bir hale getiriyor. Bazı işçiler ölene kadar işlerine devam ederken, rahipler ise bazı elementlere karşı işçileri koruyabiliyorlar ki özellikle bu durum çok tehlikeli. Eğlence için yapılmış olsa da işçilerin bu kadar ruhsuz olmaları, açıkçası beni oyundan fazlasıyla soğuttu. Anladım ölsek de kalsak da bu kuleyi yapacağız, herkesin irade seviyesi Batman diyorsunuz ama hiç olmazsa biraz etkilenseydiniz arkadaş? Mesela az önce ben bütün kuleyi su altında bıraktım? Ya da ne bileyim senin emmi oğlunu bir ateş topu ile kızarttım? Onun sana borcu vardı ne oldu o iş? Biraz da gerçekçilik olmalı arkadaş, su elemetinde bile bu kadar sululuk yok yani…
Survival ve campaign gibi modların bulunduğu oyunumuzu kısaca ben sevmedim arkadaşlar. Tower Defense delilerinin hoşuna gidebilme ihtimali var, ancak onun dışında yarım saatten fazla süreyle oynanacağını sanmıyorum. Hani PC’den silmesek arada stres atmak için oynasak diyeceğim ama demiyorum arkadaş. Başka oyun mu yok? Kasmayın kendinizi. Ben şimdi Alan Wake oynamaya gidiyorum, kule yıkacağıma kendi kabuslarımda kaybolurum daha iyi.
2 Comments
Sen uzun uzun anlat, git Alan Wake oyna. Bence de oyna yalnız, tower defense ney yaa… Ama düşük işletim sistemleri için oyun tanıtmaya devam lütfen!
mobil oyun olduğunu söylersek aslında daha iyi olur. 3 4 yıl önce telefonda 2D versiyonuyla çok zaman harcamıştım. 3D versiyonu ise fena değil ancak efsane olan oyun 2D idi. O zamanlar angry birdsten daha popülerdi bu oyun bizim arkadaş grubunda.