5. Ve Her Doom Oyunu Gibi Burada Da Kan Gövdeyi Götürecek
Doom 1993’te çıktığında belki de o dönem için görülmemiş kan seviyelerine sahip bir oyundu. Bu başlı başına dahi bir problem teşkil edecekken, bunun üzerine bir de dönemi için çok üst seviye grafikleri ve kullandığı birinci kişi kamera açısı eklenince, Columbine Lisesi Katliamı’ndan başlayan pek çok olay için baş suçlu ilan edilmişti. Artık oyunlara o denli “öcü” muamelesi yapılmıyor, o yüzden yeni Doom’da kanın gövdeyi götürmemesi için hiçbir sebep yok. id Software’de bulamamış olacak ki, bu konuda hiç ellerini korkak alıştırmamışlar. Kollar kopuyor, kanlar akıyor, pompalı düşmanları düpedüz patlatıyor; yakın dövüşte her şey aleni gözüküyor ve tabii ki elektrikli testere yine şiddete pek bir meyalli duruyor. Tam beklediğimiz gibi!
6. Hafif Bir Parkur Tadı?
Assassin’s Creed bizim kanımıza girmiş bir kere arkadaş, artık her oyundan biraz parkur tadı istiyoruz. Oyunların türleri Assassin’s Creed gibi olsa neyse, Saboteur’leri, Middle-Earth: Shadow of Mordor’ları sineye çekeriz. Ama Dying Light gibi korku / FPS oyunları, EverQuest Next gibi MMO’lar da artık parkur mekanikleriyle karşımıza gelmeye başladılar. Doom geri kalır mı? Neden kalsın ki? Dave Oshry’nin tweetlerine göre oyunda hafif bir parkur elementi olacak. Bizim bundan anladığımız, yeni Doom’dan bir Mirror’s Edge beklemememiz gerektiği yönünde, ama en azından bir Wolfenstein: The New Order kadar hareketlenme de görebiliriz.
7. Yakın Dövüşün Büyük Önemi
Doom hiçbir zaman silahlar varken yumruklarıyla konuşan bir oyun olmadı. Neden olsun ki? En nihayetinde “sen bir silahsın gidiyorsun” türü oyunun babasından söz ediyoruz. Fakat aynı işin içine bıçakları koyan Wolfenstein gibi, yeni Doom da meseleye yeni bir yaklaşımla geliyor: Yakın dövüş. Sadece elektrikli testere değil, yumruklar ve başka yakın dövüş aletleri emrimizde olacak. Oyunda bunlarla yapabildiğimiz finisher hareketleri ise söylenene göre tam manasıyla “hasta” olacak. Direkt çevirdik. “Sick” demiş adamlar. Üzerine bir şey koyamayız diye düşündük.
8. Yapay Zeka Bizi Uçuracak
Aslında sağlam yapay zeka John Carmack’in alametifarikalarından biriydi, kendisi firmayı terk eyleyince belki peşi sıra o imza kalitesini de götürür sanmıştık. Fakat id software’deki elemanları meğerse üstatlarından yeni bir şeyler öğrenmişler. Hem Dave Oshry, hem de PCGamer oyunun yapay zekasından pek bir övgüyle söz ediyorlar. Peşinizden dağları tepeleri tırmanıp aşan düşmanlar, roketlerin yolundan kaçanlar, etrafınızdan dolaşıp sizi savunmasız cephenizden vurma planı yapanlar… Oyunun elbetteki bir multiplayer modu olacak, fakat öyle gözüküyor ki yapay zeka da gerçek insanları aratmayacak. E çok iyi!