Muhtemelen biliyorsunuz, World of Warcraft’ın beşinci ek paketi Warlords of Draenor, oyunun 10. yıl dönümünden 10 gün önce raflardaki yerini alacak; ki bu da 13 Kasım 2014’e tekabül ediyor. O günden önce her zamanki olduğu gibi de Blizzard bir “ek paket öncesi yama” çıkarttı. Geleceğini daha önceden defalarca duyurduğumuz 6.0.2 yaması, dün (özellikle ülkemizde) pek çok sorun yaşayarak ve yaşatarak da olsa Battle.Net client’larımızdan indi, bilgisayarlarımıza ulaştı. Yeni karakter modelleri, sıkıştırılmış stat değerleri, sınıf değişiklikleri ve tonla şey de geldi beraberinde. Fakat sanıyoruz her şeyden önemlisi, neredeyse bir yıldan uzun bir süre sonra en sonunda oyuna yapacak bir şeyler geldi.
Tamam, çok büyük bir havuzdan söz etmiyoruz. An itibariyle Blasted Lands’deki Iron Horde Invasion event’ine katılıp, UBRS’in yeni hâlini kısa bir süreliğine level 90 olarak tecrübe etmekten başka bir opsiyonumuz yok. Ama bir senedir Siege of Orgrimmar’da takılıp kalmış bir oyuncu kitlesi için bu bile yetmiş. Baksanıza, daha Warlords of Draenor çıkmadan, sadece ek paket öncesi yama sayesinde WoW’un abone sayısı fırlamış. Blizzard’ın resmi basın açıklamasına göre 6.0.2 civarında WoW’a yaklaşık 600 bin abone eklenmiş. Bu da uzun zamandır 6.8 civarında seyreden abone sayısını 7.4 milyon oyuncuya çekiyor. Nereden baksanız 10 yıllık bir oyun için sağlam bir artış!
Tabii bir noktada dürüst olmak lazım, bu tip oyuncu artışları ve çıkışlarının prestij dışında bir artısı ya da eksisi yok. Yani WoW gibi bir oyun için 6.8 milyon ile 7.4 milyon oyuncu arasında ciddi bir fark olduğunu zannetmiyorum. Buradaki önemli şey şu, Blizzard Mists of Pandaria ile birlikte yapmayacağına yemin ettiği, ama yine de yaptığı o büyük hatanın farkına vardı: İçerik musluğunu kesersen, oyuncular giderler.
WoW’un tabiri caizse yükseliş dönemi ek paketleri TBC ve Wrath’te bu çok fark etmemişti; her ne kadar 2.4 ile Wrath arasında 8 ay, 3.3 ile Cata arasında 1 yıl olsa da oyuncu sayısı artmaya devam etmişti. Bu mesele 4.3 ile MoP arasında batmaya başladı. O aradaki bir sene boyunca oyuncuların “Yıldık artık Deathwing’i kesmekten” şikayetlerine “söz Pandaria’da böyle olmayacak” deyip, ardından bir sene bize Garrosh kestirten Blizzard, işte o arada da fütursuzca oyuncu kaybetti…
Bakalım, Blizz şimdi “senede bir ek paket çıkarmak istiyoruz” diyor. Şüpheciyiz, ne de olsa Blizzard oyunlarını vakitlice çıkartmasıyla ünlü bir firma değil. Eğer senede bir ek paket ritmine otururlarsa bu son yama ile ek paket arasındaki bir senelik boşluk geleneğinden de kurtulmuş olurlar. Şu 600 binlik artış da gösteriyor ki, böyle bir durum oyuncu rakamlarının da azalmasına mani olur. Bunun ilk sınavı da önümüzdeki ay gerçekleşecek BlizzCon olacak. Eğer bu BlizzCon’da yeni ek paketi duyururlar, gelecek sene için de çıkış tarihi verirlerse Blizz’in ilk “senelik ek paket” deneyimi de başlamış olacak…