Disney’in oyunlar ve interaktif deneyimler sorumlusu Sean Shoptaw, Medal of Honor, Battlefield, Mirror’s Edge ve Star Wars Battlefront oyunlarından tanıyabileceğiniz geliştirici DICE firmasının düzenlediği 2020 zirvesinde oldukça ilgi çekici bir takım açıklamalarda bulundu.

Etkinlikte Disney’in sunumu esnasında oyun gündemi ve markaların oyunlaşması hakkında yorumlar yapan Sean Shoptaw, bu tarz “marka” oyunlarının satış anlamında son zamanlarda oldukça büyük başarı elde ettiğini birkaç örnekle vurguladı. Geçtiğimiz yılın sonlarına doğru EA ve Respawn Entertainment’ın geliştirdiği Star Wars Jedi Fallen Order’ın, 2019 yılının en çok satan altıncı oyunu olduğunu belirtti. Bunun gibi yine başka bir marka oyunu olan ve 2018 yılında piyasaya çıkan Marvel’s Spider-Man’i örnek gösterdi. Sony tarihinde şimdiye kadar en hızlı satan konsola özel oyunlardan biri olduğunu, ilk üç günde 3.3 milyon kopya satışına ulaşıldığını söyledi.

Shoptaw, Disney karakterlerinin oyunlarda yeniden orijinal olarak hikâyeleştirilmesine dikkat ettiklerini vurguladı. Bu doğrultuda da oyun geliştiricilerinin ve sektörden bazı isimlerin davet edildiğini, içlerinde 20th Century Fox’unda bulunduğu Disney franchise kataloğunun geliştiricilere sunulduğunu ve geliştiricilerin yaratıcı fikirlerinden faydalanmak istediklerini belirtti.

Disney’in oyun dünyasında özellikle EA ile Star Wars oyunları konusunda 2013 yılından beri işbirliği içerisinde olduğunu biliyoruz. Star Wars Battlefront II ile de oyunculardan büyük tepkiler çeken Disney ve EA, Shoptaw’ın açıklamalarına göre geçen yıldaki bu durumun aksine, Jedi Fallen Order ile şimdiye kadar Star Wars oyunlarından elde edilen en büyük başarıya sahip olmuş durumda. Öyle ki bu yılın başlarında on milyon kopya satmış olması bekleniyor. Disney’in Star Wars gibi bir başka uzun dönemli ortaklığı da Square Enix’in geliştirdiği Kingdom Hearts serisi ile olmuştu. Geçtiğimiz yıl çıkan Kingdom Hearts 3 beş milyondan fazla kopya satmış ve serinin en hızlı satan oyunlarından biri olmuştu.

DICE sunumu boyunca geliştirdikleri oyunlardan ve oyun stüdyolarıyla birlikte sağlanan lisans ortaklıklarından bahseden Shoptaw, “Büyük hayallerimiz var ve birlikte yapabileceklerimizi merakla bekliyoruz.” şeklinde, geliştiricilerle sağlanan birliktelikten memnun olduğunu ve gelecek için de heyecanlı olduğunu belirtti.

Açıkçası Disney’in bu düşüncesi bir oyuncu olarak beni hem sevindirdi hem de düşündürdü. Çünkü Disney’in “Hadi elimizdeki bütün markaları oyuna dökelim!” şeklinde bir yaklaşımı olursa ortaya sırf oyun olsun diye çıkarılmış kalitesiz yapımlar görmek de mümkün, Jedi Fallen Order gibi saatlerimizi gömdüğümüz keyifli oyunlar görmek de.

Jedi Fallen Order gerçekten keyifle oynadığım bir oyundu ve son zamanlarda gördüğümüz Star Wars filmlerinden daha hoş bir senaryoya sahipti. Belki çok büyük ufuklar açmıyordu ancak Star Wars evreninde geçen bir oyun olarak oldukça tatmin ediciydi. Keza Marvel’s Spider-Man de daha fragmanlarından itibaren dibimin düştüğü oyunlardandı ve bayılarak oynamıştım. İşte oyun anlamında bazen öyle yapımlar geliyor ki orijinal markasından daha mutlu edici, daha olumlu eleştiriler alabilecek sonuçlar ortaya çıkıyor. Örneğin Marvel’s Spider-Man, Spider-Man: Homecoming filminden daha fazla gelir elde etmişti ve hem oyunun kendisi hem de hikâyesi, oyuncular tarafından oldukça beğenilmişti.

Ama bu demek olmuyor ki karşımıza çıkan her Disney markasının oyununu gördüğümüzde zevkten dört köşe olalım ve havalara uçalım. Çünkü oyun sektöründe ve oyuncuların gözünde bir oyunun hangi markaya ait olduğundan çok, oyunun kendi içinde iyi olması ve oyuncuya iyi bir deneyim sunması gerekiyor. Elbette karşımıza güzel bir Iron Man, Daredevil veya sevdiğimiz bir Disney karakterinin veya evreninin oyunu çıkarsa coşabilir ve keyifle oynayabiliriz. Ama peşin peşin “Gönder Disney gelsin!” de diyecek hâlimiz yok.

Buradan Disney’e sesleniyorum; aman ha Disney, gidip bütün franchise’ı oyun yapacağım diye üstümüze yığma. İyi düşün, iyi planla. Oyun dediğin öyle ünlü bir iki karakter koymakla iyi olmuyor! Bir bakalım mekanikleri sağlam mı, hikâyesi güzel mi? Keyif alarak oynayacak mıyız yoksa bildiğimiz bir karakter veya evren olmasına rağmen oyun olarak içimizi mi bayacak? Bunları bir düşün, öyle yap marka oyunlarını.

Sizler bu duruma ne dersiniz?

Kaynak

Yazar

Tasarım, fotoğraf, oyun, teknoloji, müzik, edebiyat, sanat, mutfak ve daha birçok şeyle ilgili insan. Soundtrack delisi. Sosyal medya: @mfurkanakyuz

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.