Nereye baksak bir çizgi roman uyarlaması. Artık her yazıda çizgi roman uyarlamalarının sektöre nasıl hükmettiğini anlatmamıza gerek yok sanırım. Malum olanı göze sokmak oluyor çünkü bu. Yavaş yavaş da yoruluyoruz farkındaysanız. Önceden kalbimizi yerinden fırlatacak haberlere burun kıvırır hale geliyoruz. Gel gelelim sektör doymuyor, sömürmeden edemiyor şu an ayyuka çıkmış olan -ama böyle devam ederlerse yere çakılacak- ilgiyi. Şimdi Sin City, Kick-Ass, Dredd gibi uyarlamalardan sonra Lionsgate elini yeniden çizgi roman uyarlama işine sokuyor. Bu sefer karşımıza, aynı stüdyonun diğer uyarlamaları gibi, yetişkinlere yönelik bir çizgi roman olan The Monolith’in uyarlaması geliyor.
The Monolith, DC Comics’e ait bir çizgi roman. Zaman zaman Batman’le crossoverları olsa da evren devamlılığına etkisi olmayan bir seri. Alice adlı bir genç kızın kendine miras kalan eski bir evde bulduğu şeytani yaratık Golem’i kendine dost ederek ve yanına oda arkadaşı Tilt’i alarak suçla savaşmasını konu alıyor. Üçlünün yöntemleri alışık olduğumuz süper kahraman yöntemlerinden çok daha sert ve bir bakıma bencil. Bu yüzden The Monolith bizi bıktıranlardan ziyade yeni bir şey katabilen bir uyarlama olabilir.
Filmin yönetmen koltuğunda daha önce yönetmenlik yapmamış, Bioshock: Infinite; Mass Effect 2; Star Wars: The Old Republic gibi oyunların sinematik sahnelerinin ve Avengers: Age of Ultron’un özel efekt departmanında Blur Studios’un kurucusu sıfatıyla çalışmış olan Dave Wilson oturacak. Wilson’ın ve yapımcı şirket Lionsgate’in isteği aynı Deadpool ve Daredevil gibi çizgi roman uyarlamaları listesine yeni ve farklı bir şey katmak ve korku filmi etiketini takabilecek bir film yapmakmış.
Sorumlulardan bunu duymak güzel olsa da her farklılık vaadine kanmayacak kadar çok çuvallama örneği gördük. Lionsgate’in bizi bu filmi beklemeye ve nihayetinde biletini aldırmaya ikna etmesi için iyi çalışması ve tanıtımlarında farklı olacağını kanıtlaması gerekiyor. Bakalım geleceğin vizyon listesine bir hayal kırıklığı mı yoksa fark katacak bir iş mi eklendi.