Baştan bir şeyin altını çizmek, biraz da sorgulamak istiyorum: Elimizdeki bütün haberler Microsoft’un Eurogamer ile ortak yaptığı bir içerikten geliyor. İçeriğin dili, tonlaması ve yayınlanmasından yola çıkarak mevzubahis makalenin bir PR işi olduğunu; değilse bile en azından Microsoft’un metni en az bir kere yayından önce gördüğünü düşünmek hiç yanlış değil. O bakımdan teknik zımbırtılara geçmeden önce bir detayın altını çizmek istiyorum: Makalede çok ısrarlı bir biçimde Scorpio’dan “the next Xbox” diye söz ediliyor. Xbox One: Scorpio değil. Bir sonraki Xbox One da değil. Bir sonraki Xbox.
Bu da bana şunu düşündürtüyor: Microsoft bu makale ile başlayarak yavaş yavaş Scorpio’yu bir Xbox One iterasyonu olarak değil, yeni bir platform olarak konumlandırmak istiyor. Bu da epey mantıklı bir hareket aslına bakarsanız. PS4 Pro buçukluk bir konsol olarak çok bir şey katamadı dünyaya. Öte yandan Switch yepisyeni bir konsol olarak piyasaya girdi ve Nintendo’nun geleceğe umutla bakmasını sağlayacak kadar toz kaldırdı. Microsoft’un iki rakibine bakıp, “Ya biz Nintendo’nun yaptığını yapalım” demiş olması gayet normal.
Ama ne diyorduk? Evet, teknolojik zımbırtılar. Buyurun, şekilleri şu:
Kabaca aşağıya yazıyla da yazmış, görevimizi ifa etmiş olalım: Scorpio’nun işlemci bakımından sekiz x86 çekirdekli, 2.3 GHz bir merkezi var. Bu alanda Xbox One ve PS4 Pro’dan önde, ki GPU tarafında da bariz bir üstünlük mevcut. Bellek hususunda Scorpio’cuğun 12 GB GDDR5 RAM’i mevcut. Bant genişliği de 326 GB/s. Bütün bunlarla yapacağınız şeyleri 2.5 inçlik 1 TB bir hard-diske kaydececeksiniz. Disk olarak da 4K UHD Blu-ray kullanacak bu pırlanta tanesi. Nasıl? Güzel mi? Memnun olanlarla sevgiler, yalnız bir problemi olan da varsa; aşağıda konuşmak istediğimiz bir husus var.
Ya n’oluyor? Ne oldu yani? Bir ara konsollar, spesifik olarak bu tip şeylerle ilgili endişe etmek istemeyen oyuncuların adresiydi. Kafan teknolojiye, optimizasyona, RAM’e ve bant genişliği gibi şeylere basmıyorsa; terim öğrenmek gerekmeden sadece oyun oynamak istiyorsan konsol alıyor ve meseleden uzaklaşıyordun. Ne oldu, ne ters gitti de biz buraya geldik? Microsoft samimiyetle “Evet, biz oyun oynatmaya odaklı makinemizi PC’leştirirsek, kendimizden pazar payı çalarız” diye mi düşünüyor mesela? Ya da ne bileyim, şimdi bellek bant genişliği 68 GB/s’dan 326’ya çıktığı için bir sonraki Gears of War Horizon: Zero Dawn‘dan daha iyi mi olacak otomatikman?
Yani gerçekten, şükür ki Nintendo var ya…