2014 tarihli Middle-Earth: Shadow of Mordor video oyunu severler için güzel bir sürprizdi. Dışarıdan bakanlar tarafından çok abesle iştigal sebeplerle eleştirildi; ork öldüren Tallion’ın aslında azınlık ırklara zulüm ettiğini iddia edenler bir tarafa, oyuna en çok getirilen eleştiri orijinal olmamasıydı. Bunun neden kaynaklandığı da belliydi elbette. Oyunun dövüş sistemi Arkham oyunlarından, açık dünyada seyahat sistemi de Creed serisinden gelmeydi.
Ancak vakti zamanında da dile getirdiğimiz üzere bütün bunların üzerinde duran Nemesis sistemi oyunu inanılmaz özgün bir şemale sokuyordu. Bilmeyenler için, Shadow of Mordor’da belirli sayıda üst mertebe ork mevcuttu. Bunlar rastgele oluşturuluyorlardı, fakat aslı espri oluşmalarından sonra başlıyordu. Siz onlarla kavga edip, yenip / yenildikçe aranızda bir mazi oluşuyordu. Yenildiğiniz rakipler yükseliyordu, lakaplar alıyorlardı, sizi hatırlıyorlardı…
İşte Shadow of War, serinin ikinci oyunu, bu sistemin üzerine kuracak kendisini. Oyun hikaye olarak ilkinin bittiği yerden başlıyor. Celebrimbor gitmemiş, Tallion’la birlikte gözlerini yeni bir Power Ring yapıp Sauron’u def etmeye dikmişler. Mordor’un kontrolü için baya savaşa giriyoruz anlayacağınız. Genel kronoloji olarak, gerçek Güç Yüzüğü’nün hâlâ Bilbo’da olduğu yıllardayız. Shire’ın başına gelmiş en enteresan şey hâlâ Gandalf’ın havai fişekleri. Ama tabii ki, çok uzun sürmeyecek bu durum.
Artık Mordor içerisinde tek tabanca ilerleyen bir tip değil, gözünü baya kontrole dikmiş bir kumandan olacağız gibi gözüküyor, en azından ilk beyanlar o yönde. Yapımcılar oyuna bir Follower sistemi eklemişler. Onlar da Nemesis’ler gibi, yordamsal oluşturup sizinle mazilerine göre şekillenecekler. Bu followerları alıp, Nemesis Fortress’larla kavgaya girebileceğiz. Yani geçen oyun şövalyeysek, bu oyun baya derebeyi olduk gibi gözüküyor. Bir parça strateji elementi de gelir mi? Haftaya oynanış videosu yayınlanacak. Açıp göreceğiz. Hayırlısı olsun!