Geekyapar’ı düzenli olarak takip ediyorsanız fark etmişsinizdir; geçenlerde Aral işbirliğinde bir Twitter yarışması düzenledik, en gaz tweet’i atana WoW’un son ek paketi Warlords of Draenor için geçerli bir beta kodu yolladık. O kodlardan bir tanecik de kendimize sakladık haliyle, bir süredir de Draenor semalarında at koşturuyoruz. Betada kıyıya köşeye girdik çıktık, WoWHead ve WoWPedia gibi sitelerde dolandık durduk, izlemediğimiz video, okumadığımız röportaj kalmadı ve en sonunda bir kanaate vardık: Sanıyoruz Warlords of Draenor WoW’un en iyi ek paketi olacak! Neden mi? Şöyle 7 sebep sıraladık bizi bu düşünceye sevk eden…
Öncelikle belirtelim, işbu satırların şahsı yazar olarak takriben 9 senedir WoW oynuyorum. Vanilla döneminden beri çıkan her ek pakette uzunca vakit geçirdim, ama söylemem gerek, içeriğine en az hakim olduğum ek paket WoW’a ergen atarı yaptığım (“çok piyasa bir oyun abi çoluk çocuk oynuyor!!”) döneme denk gelen The Burning Crusade idi. Yani bu analizleri, bu yorumları görece derin bir WoW bilgisinden gelerek yazıyorum. Farklı fikirleriniz varsa biliyorsunuz, her zaman yorumlarda belirtebilirsiniz!
Buyurun!
1. Yıllardır Beklediğimiz Tonla Yenilik
Açılışı bununla yapalım dedik. Oyuncuların gerçekten yıllardır Blizzard’dan beklediği tonla yenilik ve değişiklik vardı, Blizzard’da bunları karşılayacak gibi gözüküyor. En basitinden, artık abartı hâle gelen rakamlar düşürülüyor, pek çok sınıfın asırlardır ihtiyacı olan nokta atışlar yapılıyor (Hunter’ların daha az butonu var artık!) ve envanter sistemine ciddi bir değişiklik geliyor: Artık çantalara spesifik tipte eşyaları atayıp, otomatik olarak ayrıştırabiliyoruz.
Valor ve Justice kalkıyor, vanilla tipi loot modeliyle Mists loot modelinin ortası bir yere dönülüyor. Artık tüm eşyaları, ne zaman giyerseniz giyin birincil istatistiği sizin sınıfınıza göre değiştiğinden buradaki kusur da kalkıyor ortadan. Heirloom’lar artık Gold ile alınır hâldeler ve tek tek herkese maillemeniz gerekmiyor, bir kere alınca tüm karakterleriniz için o heirloom’u açmış oluyorsunuz. En büyük eklenti, en memnun edici değişiklik ise Toy Box. Artık petleriniz ve mountlarınız gibi, toylarınızı da biriktirip sergileyebileceğiniz bir ekran var. Anlayacağınız, Blizzard çalışıyor!
2. Yeni Karakter Modelleri
Bunu aslında yukarıdaki maddeye eklememiz gerekiyordu, fakat o kadar uzun zamandır istediğimiz bir şeyden ayrı bir paragrafta bahsetmesek ayıpların kralını yaşamış olurduk muhtemelen. Blizzard’ın yaptığı şey sadece texture güncelleyip görevi başarılı saymaktan ibaret değil. Blizzard karakterlerin koşu animasyonlarından tutun da, surat ifadelerine kadar pek çok noktaya kilit müdahalelerde bulunmuş.
Hep diyorum, hep de diyeceğim; Blizzard’ın en iyi yanı başka firmaların ortaya attığı şablonlara şeytan tüyü ekleyip, mükemmelleştirdikten sonra oyuncuya sunmak. Bu surat ifadeleri ve koşma animasyonlarında da geçen sene duyurulan EverQuest Next’i feyz almışlar. Çok da iyi olmuş, çok da güzel olmuş hakikaten. 10 senedir baktığımız suratların güncellenecek, etraftaki mimari ve çevre kadar şık gözükecek olmasının önemi sadece kozmetik değil. İşin karakterle özdeşleşme kısmından, RP kolaylığı kısmına kadar tonla artı noktası var.
3. Son Level Sonrası Yapılacaklar
Şimdi dönüp bir elimizdekilere bakalım isterseniz, olur mu? Vanilla’da endgame demek; çoklukla MC, BWL ya da AQ demekti. PvP sürdürülebilir bir uğraş değildi. TBC’de Heroic zorluk seviyesi ve Arena sistemi geldi. Bunların haricinde (ama yer yer bunlara bağlı) bir reputation sistemi ve tek tük daily questler vardı. Endgame öyle geçiyordu. Wrath geldiğinde artık Blizzard “başka bir şey mümkün” demiş, oyunculara Achievement Hunting, Argent Tournament gibi opsiyonlar sunmuş; dungeon yapmayı da daha seri bir hâle getirmişti. Cata da aşağı yukarı bu çizgilerde kaldı, sadece LFR konseptiyle casual oyunculara da bir raid selamı çaktı.
Mists bu meseleye en canhıraş el atan ek paketti bana göre. Daily Quest’lerin inanılmaz çokluğu, çiftçiliğin samimi bir şekilde eğlenceli oluşu, keşfedilecek şeylerin sayısı, bambaşka oynanış ve ödüller vaat eden fraksiyonlar; ikincil mesleklerin sıfırdan yükseltilebiliniyor oluşu, scenario’lar, heroic’ler, LFR, her yamayla gelen yeni içerikler, rare moblar… Warlords bunların hepsini koruyacak ama üstüne çıktığı şeyler, içten söylüyorum, benim yıllardır WoW’dan istediğim şeylerdi.
Neden bahsediyorum? Örneğin Blizzard yapımcıları 100. level’dan sonra açılacak ve tekrar edilemeyecek olan questlerden söz ediyorlar. Haftalık quest hikayeleri olacak. Bunları hafta hafta takip edersek, Warlords’un hikayesine devam etme şansı yakalayacağız ve bunlar takriben 12-16 hafta sürecekler şimdiki halleriyle. İlk hikayeler Garrison’unuz ile ilgili olacak, sonradan ise Burning Blade hikayesine gidip, önemli karakterlerle savaş verebileceğiz. Ashran’ı, düşen PvP giriş eşiğini ve garrison konseptini de üzerine eklediğimizde, muhteşem bir post-100 dönem bekleyecek bizi WoW’da. İnanmıyorsanız, bir sonraki sayfadaki maddeleri okuyun. Orada daha detaylı anlattık.