Öncelikle, haberimize geçmeden evvel, bir saniyelik bir saygı duruşunda bulunabilir miyiz oyun dünyasının hakkı en çok yenen karakterlerinden biri için? Pac-Man, Japonya’da ilk olarak 22 Mart 1980 senesinde piyasaya sürülmüş. Yani bundan neredeyse tam iki ay önce, bu efsanevi oyun serisi 35. yaşını kutlamış resmi olarak. Bunu kaçırdığımız için affet bizi Pac-Man! Unuttuk, kutlayamadık. Yeni oyununla kesinlikle sana kendimizi affettireceğiz ama, emin ol!
Hem zaten, yeni oyun bu kadar iyi gözükürken, neden affettirmeyelim? Kabul, Championship serisini saymazsak Pac-Man oyunlarının geçmişi çok da pürüzsüz değil. Özellikle birkaç 3-D oyunu gerçekten de içler acısıydı sarı dairenin. Fakat kendisi video oyunlarının ilk ikonlarından bir tanesi, ve içerisinde de video oyunlarının ilk mitoslarından birini barındırıyor. Biri de alıp, bu mitosun bir parçasını oyun yaparken, biz nasıl sakin kalalım?
Pac-Man’n meşhur 256. bölüm bug’ından söz ediyoruz. Orijinal oyun 256. bölüme gelindiğinde birden kafayı yiyor, ekranın sağ tarafını görünmez kılıyordu. Pek çok –dönemin şartlarına göre- profesyonel Pac-Man oyuncusu bu sorundan çok muzdaripti; o seviyeye zar zor annesinin verdiği harçlıktan harcayarak gelen amatör oyunculardan söz bile etmiyoruz. O yüzden Pac-Man’in 256. bölümü oyun tarihinde yerini aldı bir şekilde.
Şimdi de Crossy Road’ın yapımcısı Hipster Whale, bu tarihe bir selam çakıyor. Pac-Man 256 adını taşıyacak oyun, bu yaz telefonlar ve tabletler için piyasaya sürülecek. Oyun izometrik bir bakış açısından oynanacak ve oyunun ana kötüsü o meşhur bug olacak bizzat. Alt köşeden ince ince gelecek, biz de bir yandan topları yiyip, bir yandan makus talihimizden kaçmaya çalışacağız. Dürüst olmak gerekirse bir oyunun otuz beşinci yaşını kutlaması için daha iyi bir yöntem düşünemiyorum. O yüzden, helal olsun Namco ve Hipster Whale, beni yıllar sonra bir mobil oyun için heyecanlandırdınız!
2 Comments
Merak ettim, daha önce hangi mobil oyun için heyecanlanmıştınız. 🙂
haha bugı anlatışın medievaldaki altınorduyu aklıma getirdi 😀