Gelin itiraf edelim, ödül törenlerini seviyoruz. Yani tamam, tabii ki eleştiriyoruz ve verilen çoğu ödülü artık bir başarı olarak dikkate de almıyoruz ama yine de ödül törenlerini izlemeyi, kimin ödül alacağı hakkında teoriler yürütmeyi ve dostlarımızla saatler boyunca kimin hak edip kimin hak etmediği hakkında konuşmayı çok seviyoruz. Nitekim bugün de öyle oldu ve Oscar adaylıkları açıklandı ve bir anda bütün geek dünyası olarak adayları konuşmaya başladık!

Her yıl olduğu gibi bu yılki tartışmaların ilki, bu yıl güzel geçti mi geçmedi mi tartışması oldu. Fakat bana soracak olursanız 2021, sinema sektörü açısından oldukça güzel bir yıl oldu. Birçok uyarlamanın, orijinal senaryonun kendisine yer bulduğu beyazperdede gösterilen filmlerin birçoğu, üzerlerinde bir şeyler söylenmeye değer yapımlardı. Ya da en azından ben öyle düşünüyorum. Hâl böyle olunca bu yılın film ödüllerini de büyük bir merakla bekliyordum. Açıkçası bu yılki Oscar adaylıklarının birçoğu beni tatmin etse de bazı kararlar yine şaşırttı.

Bu yılın nispeten sessiz sakin yapımlarından biri olan The Power of the Dog toplamda 12 adaylıkla en çok kategoriye aday gösterilen film oldu. The Power of the Dog’u, 10 adaylıkla beraber biz geeklerin en çok konuştuğu Dune takip ediyor. Onun arkasından da yedişer adaylıkla Belfast ve West Side Story geliyor. Hepsi de adaylıklarını sonuna kadar hak ediyor.

Fakat tabii ödüllere aday gösterilen yapımlar şöyle dursun, gösterilmeyenler de büyük bir haber potansiyeli taşıyor. Bu yıl büyük beğeni toplayan The Green Knight, The French Dispatch ve The Last Duel gibi filmlerin hiçbiri bu yılki Oscar ödüllerine aday gösterilmedi. Bu da neresinden bakarsanız bakın ayıptır hatta günahtır. Yahu bahsettiğim filmlerin her biri En İyi Film kategorisinde yarışacak kalitedeydi. Hadi bir hata ettiniz bunlardan hiçbirini en iyi film olarak görmediniz, diğer hiçbir kategoriye de mi uygun değillerdi yahu? Yazıklar olsun gerçekten.

Benim genel olarak Oscar adaylıkları ile ilgili şikâyetlerim bu kadar. Bütün kategorilerin adaylarını ise aşağıya bırakıyorum. Siz de kimler bu kategorilerde hak etti, kimler etmedi yorumlarınızı yaparsınız artık.

EN İYİ FİLM

  • Belfast
  • Coda
  • Don’t Look Up
  • Drive My Car
  • Dune
  • King Richard
  • Licorice Pizza
  • Nightmare Alley
  • The Power of the Dog
  • West Side Story

EN İYİ YÖNETMEN

  • Kenneth Branagh – Belfast
  • Ryusuke Hamaguchi – Drive My Car
  • Paul Thomas Anderson – Licorice Pizza
  • Jane Campion – The Power of the Dog
  • Steven Spielberg – West Side Story

EN İYİ KADIN OYUNCU

  • Jessica Chastain – The Eyes of Tammy Faye
  • Olivia Colman – The Lost Daughter
  • Penelope Cruz – Parallel Mothers
  • Nicole Kidman – Being the Ricardos
  • Kristen Stewart – Spencer

EN İYİ ERKEK OYUNCU

  • Javier Bardem – Being the Ricardos
  • Benedict Cumberbatch – The Power of the Dog
  • Andrew Garfield – Tick, Tick…Boom!
  • Will Smith – King Richard
  • Denzel Washington – The Tragedy of Macbeth

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU

  • Jessie Buckley – The Lost Daughter
  • Ariana DeBose – West Side Story
  • Judy Dench – Belfast
  • Kristen Dunst – The Power of the Dog
  • Aunjanue Ellis – King Richard

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU

  • Kodi Smit-McPhee – The Power of the Dog
  • Troy Kotsur – Coda
  • Ciaran Hinds – Belfast
  • Jesse Plemons – The Power of the Dog
  • J.K. Simmons – Being the Ricardos

EN İYİ ORİJİNAL SENARYO

  • Kenneth Branagh – Belfast
  • Adam McKay – Don’t Look Up
  • Zach Baylin – King Richard
  • Paul Thomas Anderson – Licorice Pizza
  • Eskil Vogt, Joachim Trier – The Worst Person in the Worldt

EN İYİ UYARLAMA SENARYO

  • Sian Heder – Coda
  • Ryusuke Hamaguchi, Takamasa Oe – Drive My Car
  • Jon Spaihts – Dune
  • Maggie Gyllenhaal – The Lost Daughter
  • Jane Campion – The Power of the Dog

EN İYİ ULUSLARARASI FİLM

  • Drive My Car
  • Flee
  • The Hand of God
  • Lunana
  • The Worst Person in the World

EN İYİ YAPIM TASARIMI

  • Dune
  • Nightmare Alley
  • The Power of the Dog
  • The Tragedy of Macbeth
  • West Side Story

EN İYİ KURGU

  • Don’t Look up
  • Dune
  • King Richard
  • The Power of the Dog
  • Tick, Tick… Boom!

EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ

  • Dune
  • Nightmare Alley
  • The Power of the Dog
  • The Tragedy of Macbeth
  • West Side Story

EN İYİ GÖRSEL EFEKT

  • Dune
  • Free Guy
  • No Time to Die
  • Shang-Chi
  • Spider-Man: No Way Home

EN İYİ KOSTÜM TASARIMI

  • Cruella
  • Dune
  • Nightmare Alley
  • West Side Story
  • Cyrano

EN İYİ MAKYAJ VE SAÇ TASARIMI

  • Coming 2 America
  • Cruella
  • Dune
  • The Eyes of Tammy Faye
  • House of Gucci

EN İYİ SES MİKSAJI

  • Belfast
  • Dune
  • The Power of the Dog
  • West Side Story
  • No Time to Die

EN İYİ FİLM MÜZİĞİ

  • Nicholas Britell – Don’t Look Up
  • Hans Zimmer – Dune
  • Germaine Franco – Encanto
  • Alberto Iglesias – Parallel Mothers
  • Jonny Greenwood – The Power of the Dog

EN İYİ ORİJİNAL ŞARKI

  • “Be Alive” – King Richard
  • “Dos Orugitas” – Encanto
  • “Down to Joy” – Belfast
  • “No Time to Die” – No Time to Die
  • “Somehow You Do” – Four Good Days

EN İYİ KISA FİLM

  • Ala Kachuu- Take and Run
  • The Dress
  • The Long Goodbye
  • On My Mind
  • Please Hold

EN İYİ ANİMASYON

  • Encanto
  • The Mitchells vs. the Machines
  • Flee
  • Luca
  • Raya and the Last Dragon

EN İYİ ANİMASYON KISA FİLM

  • Affairs of the Art
  • Bestia
  • Boxballet
  • Robin Robin
  • The Windshield Wiper

EN İYİ BELGESEL

  • Ascension
  • Attica
  • Flee
  • Summer of Soul
  • Writing With Fire

EN İYİ KISA BELGESEL

  • The Queen of Basketball
  • Audible 
  • Lead Me Home 
  • Three Songs for Benazir
  • When We Were Bullies 

Yazar

Kalabalıkta sesini kaybetmemek için içerik üreten biri. Her ateşin iyi bir hikâyeye ihtiyacı olduğunu düşünür. Film, kitap, dizi, karikatür oyun ve müziğin her türlüsüne ilgisi vardır ama parası yoktur. Onu her yerde "Tavşan" diye çağırabilirsiniz.

1 Yorum

  1. Göksu Gün Alioğlu Cevap ver

    Don’t Look Up neden orada? Hem de Academy nin en büyük en prestijli kategorisinde!??? En fazla hoş bir zamanda ‘bu eyi bir çerez işte’ niyetiyle izlenebilecek bir filmin o kategoride ne işi var? Nightmare Alley neden aday oldu? Alley Look Up’ a bin basacak güzel manidar bir filmdi ama Oscar lık da değil. Oscar adayligi bile yilin orta-iyileri ve iyileri değil, en iyileri icindir oysaki. Yoksa Academy’nin varolma amaci ne? Yine bir işler paralar dönmüş jüri tayfasinda çok belli. Tutarlar da Look Up’a verirlerse ödülü artık Oscar’ın dünyanın en geçersiz ve adaletsiz ödül töreni olarak göreceğim. Best Picture da bu yıl tahtin gerçek varisleri de var, meymenetsiz “usurper” tayfasi da. 1999’da yaşanan rezalet yasanmaz umarim. Drive My Car’ın durduğu yerde Don’t Look Up’ın olmasi sanata hakaret.

    Dune’a en iyi film gelmez. Villenueve’e Best Director adayliginin verilip verilmeyecegi Part 2 nin sonucuna bağlı olarak gelişeceği tahmin ediliyor (Allahım DV’nin kimsenin unutamayacağı başyapıt gibi bir Part 2 çekmesini nasip rule.)

    En iyi filmi Look Up ve Alley haricinde herhangi bir aday alırsa Oscar henüz mantik sınırlarını terk etmemiş demektir (Dune’a her ne kadar bayilmis olsam da en iyi filmi hak edip etmedigi konusunda karmasik duygular icindeyim. Aslında am ediyor ama daha fazla hak eden açanlar var.)

    Dune kesin Sound, Production Design, Cinematography, Score, Film Editing ve Visual Effects’i almalı. Yoksa gerçekten çok ayıp olur. Adapted Screenplay’i alır mı bilmiyorum (Drive My Car ya da The Dog alabilir). Make up ve Costume de de bazi güçlü adaylar var ama umarım alır. Aslında bence Dune bu yılki tüm teknik ödülleri tamamen hak ediyor (Tragedy of Macbeth cinematography’de ciddi rakip gerçi).

    Don’t Look Up Original Screenplay’de mi!!!?? Ne illetmiş Macbeth gibi girdi araya, tahtı ele geçirmeye çalışıyor.

    Animasyonda kesin Encanto. Çok bariz, çok basit artık tahmin etmesi yani.

    Best International Feature Film Drive My Car. O zaman Best Picture ı vermezler ona. 1999’da Life is Beautiful a olduğu gibi.

    Best Song’da No Time to Die-Billy Ellish diye tahmin ediyorum. Sağlam şarkı gerçekten.

    Anladık sen de çalışıyorsun, sen de uğraşıyorsun, umarim bahtin açık olur, elinden geleni de yapmışsın ama olmamis oynayamamissin Lady D’yi. Birleşik Krallık-İngiltere tarihinin en esnek, asil, sıcak ve dogal jest ve mimiklerine sahip aristokrat kadinını odun gibi canladirmişsin. Sahnelerde sopanin ucuna takilmis kukla kadar donuktun. Diana nin o dönemdeki icsel buhranini, karanlik psikolojisini ve durgunlugunu duvar gibi canlandirmissin. Neden aday gösterdiler seni? Çık şu Bella triplerinden artık.

Leave a Reply to Göksu Gün Alioğlu Cancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.