Öhöm… Şimdi lafa önce şöyle başlamak lazım; bu yukarıda gördüğünüz beyanat Marvel, Sony ya da Disney’den gelmiyor. Bu beyan, bu tip Hollywood yapımlarında içeriden bilgi alması ve bunları paylaşmasıyla ünlü The Wrap‘in editörü Jeff Sneider’ın. Kendisi Meet the Movie Press isimli bir podcast’te telaffuz etti bunları. Doğru mudur, değil midir bilemediğimiz gibi; Sneider’ın da geçmişine vakıf olmadığımdan güvenip güvenemeyeceğimizi de tam söyleyemiyorum size. Fakat benim aklıma, tahmin edebileceğinizin aksine sebeplerden pek yatıyor; onlara da geleceğiz. Önce dilerseniz Sneider’ın dediklerine gelelim.

Sneider, podcast’in bir noktasına süper kahraman filmleriyle ilgili konuşurken, lafa Spider-Man’den söz ederek giriyor. İçerideki kaynaklarından elde ettiği bilgilere göre, Sneider muhtemelen Captain America: Civil War‘da MCU galasını yapacak olan Spider-Man’in beyaz olmayacağından “%95 emin“. Bu biraz muğlak bir tabirse; Sneider gelen soru üzerine netleştiriyor; hayır, Human Torch gibi bir durum söz konusu olmayacak. Yani siyahi bir Peter Parker görmeyeceğiz. Bu da tek bir anlama geliyor: Miles Morales.

Sneider’a göre bu hamlenin iki sebebi var. Birincisi, şu sıralar azınlıklara ve kadınlara süper kahraman panteonlarının arasında hak ettikleri yeri vermenin PR açısından çok pozitif olduğunu düşünen Sony, bu konuda Marvel ve DC’den önce hareket etmek istiyor. Bu konuda hevesli olmaları da ikinci sebep yüzünden: Kuzey Kore. Evet, baya Kuzey Kore. Hatırlayacaksınız, geçtiğimiz aylarda The Interview filmine sinirlenen Kuzey Kore’li bir hacker grubu Sony Pictures’un e-posta hesaplarını hacklemiş, bunun sonucunda da ortaya utanç verici pek çok yazışma çıkmıştı. Bu yazışmalardan bir kısmı da şimdi görevini bırakmış –ama Spider-Man filmlerinde yine de yapımcılık yapacak olan– eski Sony Pictures patronu Amy Pascal’ın Obama’ya yönelik ırkçılık sınırında gezen (“Obama’yı ziyarete gidiyoruz, 12 Years a Slave götürelim yanımızda sever” gibi) şeyler içeriyorlardı. Sneider’a göre Sony bu imajını da düzeltmek niyetinde.

3124560-miles

O hâlde bunun üzerine ek birkaç kelime de söylenmeli. Yeni Spider-Man’in Parker yerine Morales olmasını savunduğumuz yazımıza gelen yorumlarda çoğunuz daha gelenekçi bir bakış açısı benimsemiştiniz. O yüzden buraya da gelecek yorumları az çok tahmin edebiliyorum. Bu bakış açısını yargılamıyorum, ya da ırkçı olduğunu düşünmüyorum (en azından pek çoğunuzun, arada “siyahi spider-man mi olur” diyenleri es geçerek) ama böyle düşünenlerin pek çoğunun da Miles Morales’li Spidey’leri hiç okumadığı kanaatindeyim. Hemen hemen hepimiz Spider-Man’le FOX Kids’deki çizgi filmle tanıtşığımız için onu Peter Parker ile bağdaştırıyoruz, bunun üzerine Parker’lı beş film de çekilince iyice bu bağlantı gözümüzde oturdu.

Miles Morales ilk açıklandığında da böyle bir tepki gelmişti kendisine çizgi roman okurlarından. Onlar da ilk başta değişime sıcak bakmamışlardı. Fakat Morales, kendini çok kısa bir sürede acayip sağlam hikayeler ve etkileyici bir karakter arkı ile ısındırdı okurlara. Artık kemik çizgi roman okurları arasında Morales’i kabullenmeyen kimse kalmadı. Benim bu konuda tutucu düşünen tüm geekyaparlara samimi tavsiyemdir, Miles Morales’li Ultimate Spider-Man’in birkaç sayısını edinip okuyun. Çok geniş bir külliyat yok zaten ortada. O zaman siz de bence Spider-Man’i Peter Parker olarak değil, bir sembol olarak görmeye başlayacaksınız. Ve gerçekten inanıyorum, Miles Morales’in o sembole en az Peter Parker’ın o bildiğimiz hâli kadar, Earth-616’daki Peter Parker’dan ise daha çok yakıştığına siz de katılacaksınız.

Bir de ek bir not verelim; Spider-Verse event’i sağ olsun Spider kadroya tonla sağlam yardımcı karakter de katıldı. Sony hazır eli değmişken Silk’i ya da Spider-Gwen’i de araya atarsa hiç şikayetçi olmayız…

Yazar

Geekyapar'ın yazı işleri şövalyesi. Uluslararası İlişkiler okudu, okula girmeden önce yaptığı işi yapıyor. Küçükken "Büyüyünce ne olmak istiyorsun?" diyenlere yazar diyordu. Tüm internette bulmak için: @acyberexile.

73 Yorum

  1. Umarım bu haber bir söylenti olarak kalır,yoksa marvel ilk hatasını yapar.(kendi görüşüm yoksa ne yaparlarsa zaten hiçbir etkimiz olmayacak) Peter parker olmazsada içimiz buruk bir şekilde izleriz artık!

  2. Vay canına. Olacağına hiç ihtimal vermiyordum ama olursa mükemmel bir ters köşe olur, neden mükemmel olduğunu yayınladığınız makalede açıklamıştınız zaten. Ha genel izleyicinin hatta çizgi roman okuru kitlenin bile yabancı olduğu Morales’i evrene sokma riskini alırlar mı bilemeyeceğim. Hele ki insanlar, haklı olarak, Civil War Peter Parker’sız olmaz derken.

  3. Yazıda dendiği gibi tam 5 film ile Peter Parker göze sokuldu ve hepimiz Peter ile büyüdük. Dünyanın en popüler süper kahramanı dünyanın en popüler süper kahraman filminde ”esas” olduğu şekilde olmayacaksa hiç olmasın. Eğer Peter değil de ilk başta Miles olsaydı insanlar onu isteyecekti ama burada asıl sorun şu ”Spider-Man = Peter Parker” İnsanlar siyahi olmasından dert yanmıyor. Eğer Miles değil de evrendeki başka Spider-Man ler olsa yine aynı tepkiyi çeker. O yüzden ne olursa olsun ben ekranda Peter Parker’ı klasik kostümü ile görmek istiyorum.

    • Şöyle bir ekleme yapayım,madem etnik farklılık gözetiyorlar,o zaman bir asyalı oynasın spidermani.Neden mi dünya nufüsunun yarısından çoğu asyalı (çin,kore,japon bv.) bunlar gelişmiş ülkeler ve sinemaya giden insan sayısı daha çok ve bu ülkelerden iyi para kazanılır,sırf abd deki veya birkaç ülkedeki bir avuç zenciler izlesin diye böyle birşeye kalkışmak anlamsız üstüne bu haber başka ingilizce kaynaklı sitelerin yorum kısımlarında da araştırdım şu an ve o yorumlarda çoğu izlemem diyor!Ellerindeki seyirciyide kaybedebilirler.

      • Yiğitcan Erdoğan Cevap ver

        ya bu arada yazıda bahsettiğim ve bir nevi dişi spider-man olan silk asyalı mesela. marvel daha geçen hafta beş yüz spider-man topladı koydu ortaya. spider-punk var, spider-ham var, spider-gwen var, spider-noir, spider-2099… sembol derken bunu demek istiyordum zaten. en popüler spider-man peter parker; ama spider-man sadece = parker değil benim gözümde demir 🙂

        • Doğrudur tek değil ama sinema evreni için napcaz! Bir mail atıver şu marvelede; de ki arkadaşlar peter parkerı istiyorlar,özellikle demir ilk defa civil warda ve bir kerede avengersta peterlı spidermani görmek istiyor ondan sonra ne haltı karıştırırsanız karıştırın diyor de 😀

        • Niklaus Michaelson Cevap ver

          Sizce civil warda miles morales olursa iron spidey zirhini görür müyüz cinematic universe te en çok görmek istediğim şey o olsun da isterse spiderham olsun 😀

  4. İlk the amazing spider-man filminde zaten siyahi bir karakter olacağı dedikoduları vardı.Twitter’da fazla gezinen biriyseniz #donald4spiderman hashtag’ini görmüş olabilirsiniz.Eğer siyahi bir karakter oynayacaksa bence donald glover bunun altından kalkar çünkü sempatikliğiyle seyirciye kendini çabucak sevdirebilecek bir oyuncu(community izleyen biri kolaylıkla anlayabilir) ve hala peter’ı isteyen birçok kişi varken bu tamda marvel’in arayacağı bir özellik.Tabi andrew seçildiğinde donald “childish gambino” ismiyle rap şarkıları yapıyordu ve bir şarkısında “Couldn’t see me as Spider-Man, but now I’m spittin’ venom” sözlerini söylemişti o yüzden seçerler mi pek emin değilim.

    • Donald Glover iyi bir seçim olmazdı bence, Miles Morales için daha genç birisi lazım gibi geliyor bana, Donald bu sene 32 yaşında olacak yahu 🙂

  5. Önceki yazınızda net bir yorum belirtmemiştim. Şimdi iddialar önemli bir boyut kazandığına göre böyle bir senaryoyu ciddi olarak tartışmaya başlamamız lazım. Miles Morales’in şu ana dek ucundan kıyısından dahi olsa göründüğü tüm sayıları okumuş biri olarak olumsuz bakıyorum. Ha, ama ana evrendekine yakın çizgide bir Peter Parker da görmek istemem. Bizim göreceğimiz Peter, zaten MCU’nun ana kaynak materyali olarak nitelendirebileceğimiz Ultimate evreninden olmalı. Sebebi ise önceki yazınızda belirttiğiniz gibi, One More Day’le gelen düzenlemelere rağmen, 616 Peter’ın Spider-man ruhunu yaşatmada çok da iyi olmaması. Öte yandan, 2000 yılından bu yana Ultimate Spider-man serilerinin başında olan Brian Michael Bendis, bunu hem Peter’la hem de Miles’la çok güzel bir biçimde yaşattı. Peki niye Miles olmaz derseniz; elbette siyahi olması veya Miles’ı sevmiyor olmam falan değil gerekçem (aksine Miles neredeyse favorilerim arasında sayabileceğim bir karakter). Birincisi, kendisi yaşça fazla küçük. Evet, çizgi romanlarda bu durum o kadar da sırıtan bir şey değil, hele mangalarda ana karakterlerimizin büyük bölümü 15 civarı yaşlarda oluyorlar; fakat filmde 13-14 yaşında bir çocuğun birbirinden ölümcül düşmanların karşısına çıktığını düşünebiliyor musunuz? Alternatif bir çözüm olarak belli bir yaşa ulaşmış bir Miles Morales gösterirlerse de o gördüğümüz şeye Miles Morales diyemeyiz artık, siyahi bir Spider-man deriz anca. İkincisi ise Miles’ın henüz bir filmi taşıyabilecek kadar hikayesi ve kendine özgü çevresi yok. Yeni hikayeler kurgulanırken hala odaktan çıkamayan Peter Parker’ın çevresi haricinde ortalarda bir Ganke var, bir de ilginç orijini henüz açıklanmış babası.Hiç mi hiç tutmayan genç Ultimates ekibini kullanmak da büyük bir hata olur, tek bir filmin içine oturtulamaz, üzerine birden fazla film harcamaya da değmez. Umarım derdimi anlatabilmişimdir.

    • Bir konuda görüşünü isteyeceğim! Peki fox kidste yayınlanan ve 5 sezon süren amazing spiderman çizgi serisindeki spiderman sinemaya uyarlanabilir mi ?uyarlanırsa nasıl olur? Sencede spiderman denince aklına bu çizgi dizideki spiderman mi geliyor?

      Ben şahsen ilk spiderman çr sini okudugum yıl 1990 ve ne kadar spiderman hakkında çr okusamda çizgi seri ve filmde izlsemde bu fox kidsteki spidermanden başkası aklıma yatmıyor!

      • Doğrusunu söylemek gerekirse Marvel söz konusu olunca çizgi romanlar haricindeki medyaya pek hakim değilim. 90’larda yayımlanan çizgi dizileri de izlemedim 😀 .

    • Yiğitcan Erdoğan Cevap ver

      ya bence morales o yüzden kıymetli işte. spider-man yetişkin olamaz. bu batman’in fakir olması gibi, superman’in kriptonlu olmaması gibi bir şey. gençlik buhranları ve o iç çekişmeler spider-man mitosunun en, en, en kilit parçası. diğer tüm her şey onun üzerine kuruluyor.

      daha da önemlisi mcu’nun spider-man gibi genç bir karakteri yok. tüm mcu içerisinde buna en yakın karakter skye oldu şu ana kadar. orada da onu coulson gibi bir baba figürünün karşısına oturtunca ne kadar eğlenceli ve ilginç dinamikler çıktığını gördük. e peter parker da yine liseli olarak çıkarsa karşımıza ortaya çok tekrarlı bir portre çıkacağını düşünüyorum. o yüzden ideal çözüm bence morales.

      orijin hikayesi de bence parker’dan bağımsız anlatılabilir hiluluk. örümcek projesini geliştirenin osborn değil de hydra olduğunu düşün mesela. evrene direkt bağlanır. eksik kalan konularda ise evet, miles morales daha çok yeni bir karakter. fakat filmin çıkışına daha iki sene var. o sırada morales’in en az 30 sayısı çıkacak. bu çok yüksek bir rakam çizgi roman dünyasında. o 30 sayıda morales’in kız arkadaşını da (katie miydi?), geçen sayı morales’in gazozuna ilaç atan gizemli amcayı da tanırız bence.

      valla anlayacağın benim oyum morales’ten yana. peter parker’ı 5 kere gördük, bence hayatımıza devam edelim artık 🙂

      • Hocam şunda haklısın, bir Ultimate Peter projesi şimdiye kadar gördüğümüz beş filmden o kadar da farklı olmayacaktır, nihayetinde filmlerde 616 Peter’ın mevcut halinin değil ilk yıllarının bir yansımasını görüyorduk. Bu da Ultimate Peter’a fazlasıyla benziyordu. Ama Miles da daha 14 yaşında be abi, genç falan değil çocuk. Yani filmde nasıl duracak ki bu? Jaden Smith falan mı oynayacak artık 🙁 . Ha bu şekilde yapacaklarsa da problemim yok. Hem siyahi olacak, hem de genel seyirciye hitap edecek diye eldeki Miles materyaliyle gereğinden fazla oynamalarından korkuyorum ben. Şimdi ben zaten bu filmleri her türlü ayıla bayıla izleyeceğim, filmlerin de en azından kendini izletecek kalitede çıkacaklarından şüphem yok. “İlla çizgi romandakinin aynısını görecem” tiplerinden de değilim. Endişem, Marvel’ın çizgi roman dünyasını filmlere göre dizayn etme sevdası. Yani biz bu filmde iyi veya kötü bir şeyler göreceğiz, ama bu gördüklerimiz filmle sınırlı kalmayacak, gelecek çizgi romanların yapısını etkileyecek. Sonra çizgi romanlarda da Miles diye 20 yaşında oradan buraya ağ atan bir tip görmeyelim.

        Önümüzdeki dönemdeki Miles çizgi romanlarına da fazla bel bağlamazdım ben. Biliyorsun Ultimate evreni bitiyor, mevcut seri iki sayı sonra final yapıyor. Bu sene Secret Wars ile geçip gidecek. Ardından evrenler birleşecek, bu karmaşada Miles’a gene bir seri ayrılsa bile bu seride sancılı bir yeni evrene alışma süreci olacak. Kısacası takvimler 2017’yi gösterdiğinde de elimizde Miles’la ilgili çok fazla şey olmayabilir. Bu arada orijin işi bir şekilde kotarılır dediğin gibi. Miles serileri önümüzdeki süreçte az biraz nefes alabilirse o gazozcu dayıdan Hydra’ya güzel bir yol yapılır, Katie’nin Hawkeye olma sürecine girişilir. Ama dediğim gibi bunlara vakit ayrılabilecek mi orası meçhul.

      • yiğit can marvel stüdyolarında işe mi başladın senaristliğe oyuncu seçimine falan sony ve marvel açıklama yaptı peter parkerin hikayesine beraber başka boyut katacagız diye miles falan diye insanların aklını bulandırma CİİWİL WARDA PETER PARKER OLACAK dünyada %95 peter parker söyler ama milesi %20 bile bilmez bu ultimate evreni olmadıgı için marvel yıllar sonra spideri almış kumar oynamaz PETER PARKER olacak polemik yaratmanın anlamı yok zaten resmi açıklama var peter parker diye bütün herkez ciwil war’da spider açıklanmadan bile peter parker diye hayal kurarken pmler atarken marvel gidipde milesi koymaz miles ilerki 3. veya 4. evrelerde olur ancak

  6. Miles Morales ile ilgili tek endişem, Origin Story’si, ben Morales’in Origin’ini ayrıntılı olarak bilmesem de, basit olarak şöyle birşey, Morales’in bir akrabası bir deneyde çalışıyor ve Spider-Man’in güçlerini taşıyan yeni Radyoaktif Örümcekler yapmaya çalışıyorlar, Morales kazayla bu örümceklerden biri tarafından ısırılıyor, ama bunu gizli tutuyor. Sonrasında Peter Parker’ın ölümünü gördüğünde, yeni bir Spider-Man olması gerektiğini düşünüyor ve kendisi Spider-Man oluyor. Peki Peter olmadan, bu hikaye nasıl olacak?

    • Akrabası deneyde çalışmıyor. Amcası hırsız, biraz yanlışlıkla da olsa denek örümceği çalıyor. Ama diğer kısmı doğru, Miles örümcek güçlerini kazandıktan – yanlış hatırlamıyorsam – 11 ay sonra Peter Parker ölüyor ve kendisi bu olayın ardından kahramanlık işlerine girmeye karar veriyor.

  7. yine mi bu morales denen tip geldi, hiç haz etmediğim bi tip. hiç tasvip etmediğim bir durum. hayır bu konuda çok katıyım. sembol olarak filan da görmek istemiyorum. ben gerçek örümcek adam’ı istiyorum. kesinlikle izlemem o filmi. red red red ediyorum.

    • gerekirse bütün MCU’yu gözümü kırpmadan çöpe yollarım, anladın mı marvel efendi. yollarım, ve dönüp arkama bakmam bile.

  8. Nureddin YILDIRIM Cevap ver

    Açıkçası peter parkerli marvel yapimi bir spiderman izlemek iyi olurdu lakin, spiderman spidermandir :). Ayrica sonynin peter parkeri cok yordugu da bi gercek. Miles morales yeni bi soluk getirebilir spiderman sinemasina. Lakin miles bildigim kadariyla 13 yasinda ve bu bir handikap. Yani “civil war’da cocuk mu izlicez?” sorusu geliyor insanin aklina ve civil war gibi agir bi hikayede hafif kacabilir sanki

  9. ırkçı falan değiliz ama olmaz abi olmazzz sen bu kadar zahmete gir sony ile zor anlaş sonra peter parker olmasın zaten black panther var siyah falconda siyah marvel benim için biter peter parker olmazsa ama tahminim bu bir insanların tepkisini deneme eğer olumlu tepki gelirse siyah olur olumsuzz gelirse peter olur AMA PETER PARKER istiyoruz ciwil warda

  10. beyler marvelin resmi sitesi varmı mail pm falan atalım peter parker istiyoruz biz diyelim

  11. Berkcan Zülfikar Cevap ver

    Vallahi yazarımız çok yanlış düşünmüş bizim hakkımızda. Bu insanların derdi yeni bir Spider-Man a ısınamaması değil. En iyi örneklerinden biri zaten GotG yenilik bakımından. Esas problem; Spidey yeni bir evrene ve pek tabi yeni bir kitleye geçerken bu karaktere yeni isimle başlatması pek akıl karı durmuyor. Yapımcılar senin benim gibi düşünmezler, onlar için alternatif işler pek ön planda olmaz. Halihazırda büyük bir seyirci kapasitesi olan biriyle başlamak, kumar oynar gibi yeni bir isimle başlatmaktan daha iyi durur. Neticede başka isimlerle de yapılabilirdi bir sürü karakter, mesela Thor gibi, Cap gibi…

    • Karakter değişimi konusunda ben de katılıyorum ama bence karakteri gözümüzde alıştıran aktör/aktrisdir. Şimdi Andrew Garfield’ın Peter’ıyla Tobey Maguire’ınki aynı tadı vermedi tabii ki (kimseyi kötülemiyorum). Bence birçok insanın MCU’da görmek istediği şey sadece Peter Parker değil, tanıdığımız Peter Parker. Varsayalım ki Tony Stark’ı Spider-Man ile yan yana görmek istiyoruz. Ama Robert Downey Jr.’ı değiştiriyorlar. E ne anlamı kaldı ki o zaman. Reboot yapılacaksa da en azından birkaç yıl falan geçmesi lazım insanların öncekini unutması için. Aktör değişirse karakter de onunla birlikte değişir(Örn: Doctor Who). Eğer Spider-Man anlaşması yapılmasaydı Civil War’u izlerken “Düşünsene şimdi şurda Peter Parker (Andrew Garfield) da olsaydı!” mı derdik yoksa “Düşünsene şurda Spider-Man (isterse Ben Reilly olsun, Keane olsun, Miles olsun. Tanıdığımız, bildiğimiz adam olmadıkça) de olsaydı!” mı derdik.

  12. Real iron fist Cevap ver

    Ben iki şey söylemek istiyorum;
    1.(Bunun konuyla ilgisi yok)Evet biliyorum, hawkeye mcu ya muhteşem bii giris yapmadı ve ayrıca kimsenin onu taktığı yok .Ama belki bi’ ihtimal, eğer civil war çizgi romandaki gibi biterse cap’in ölümünden sonra yerine Ronan yani namıdeğer hawkeye geçiyor.Hawkeye civil warda yer almasada eğer civil war sonrası New Avengers’ı okuduysanız Hawkeye ve Mockingbird’e çok sık rastlayacaksınız.
    2.(spideyle ilgili) Hepimiz artık sıkıldık Ben Amcanın ölümden, BÜYÜK GÜCÜN BÜYÜK SORUMLULUK GETİRECEĞİNDEN.Ama hepimizde biliyoruzki Peter Parker sız mcu olmaz.Ki marvelde bunun farkında.Geektyrant adlı yabancı bi sitede gezerken bi yazıya rastladım.”Marvel spider seçimlerine başladı. İki aday var kafalarında”diye. Bu iki adayda Logan Lerman ve Dylan o brien mış. Ki ikiside siyahi aktörler değiller. ve bu haber doğruysada ne yazıkki miles e elveda dicez

  13. Arkadaşlar öncelikle şunu belirtiyim zenci karşıtı değilim hatta bir çok sevdiğim zenci film yıldızı müzisyen oyun karakteri vs var ama şu bir gerçek yazıda katılmadığım bir nokta Spiderman kesinlikle petar parker la özleşmiştir bunun ultimate Spiderman çizgi romanlarını okuyup okumamakla alakası yok bugün Spidermani tam bilmeyen bir insana bile sorsanız size peter parker der Spiderman kesinlikle beyaz olmalıdır ha peki miles moreles spiderman olarak gelemezmi gelir ancak bu ya ayrı bir film olmalı yada bize spiderman nin ölümü gösterilip bu seriye geçilmelidir ancak kesinlikle şu aşamada bence miles moreles spiderman gelmemeli bu karar bence çok yanlış ayrıca şunuda unutmamak lazım bu haberler şuan için sadece söylenti zira marvel veya sony daha andrew garfield la yollarını ayırıp ayırmadığını bile resmi olarak açıklamadı yani daha polemiğe girmek için çok erken

  14. marvel eyer siyahi bir spiderman yapmak istiyorsa yapsın ama bendende artık marvel filmlerine sinemada gitmemi beklemesin normalde destek olmak amaçlı 3 defa winter soldier filmine gittim 4 tane avengers filmine gittim bütün filmlerin bluray’leri var ama siyahi bir spiderman olursa artık böyle bir şey yapmam benım gıbı böyle düşünen çok arkadaşım var hayranların önerilerinede önem vermeleri gerek

      • ırkçılıkla alakası yok kardeşim şuan beyaz birisi luke cage karakterini oynamaya kalksın yine sinirden deliririm ve oynamasını istemem bir karakter neyse o olmalı bence bu durumda ırkçı olan sensin

        • Olayı bana nasıl çevriebiliyosun bu konuda? Spider-Man bir sembol. Peter Parker dan ibaret değil. Resmen zenci oynarsa marvel filmlerini izlememi beklemesin yazmışsınç

          • bak kardeşim sana karşı agresif konuşmak istemiyorum bu yüzden son kere yazıyorum bir karakteri nasıl tanıdıysam öyle görmek isterim yukardaki yorumdaki gibi green lantern mesela siyahi biri olarak görmek isterim keza cyborg black panther örnek olarak bunlar karakteri nasıl tanıdıysan öyle yansıtılması gerek senın gorusun oysa saygı duyarım sembol olarak inanıyorsan ama beni tanımadan bana ırkçı diyorsan sende problem var dostum

  15. Alkın Yılmaz Akter Cevap ver

    Bu haber bir çok kişinin aksine beni heyecanlandırdı. Eğer bir önceki haberde yazdığım gibi bir şey olmayacaksa yani Peter Parker hiç bir şekilde Civil War ve ya ayrı çıkacak Spider-Man filminde görünmeyecekse halen çantamda bir çılgın fikir daha var. Spider-Verse filmi! Tobey’den sonraki Spider-Man’ler bir arada! Hatta sonrasında MCU’ya dahil olacak Peter Parker’ı da burada tanıtabilirler. Bu sayede paralel evren kavramını MCU’ya taşıyıp evren dahilinde yeni Ironman ve ya Hulk maceraları izleyebiliriz. “Movies are the new comics.” akımını başlatabilirler. Tabi kaliteyi dibe vurdurma ihtimali oldukça yüksek olacaktır. Fikrin çılgın olduğunu söylemiştim 🙂

    • aslında fikrin çılgın değil,bence gayette güzel!Artık bazı oyuncuların değişme zamanı yaklaştı dediğin gibi paralel evren kullanarak bunu yapabilirler ama yine senin belirttiğin gibi tehlikeside büyük,bir tony starkı ben robert downeysiz düşünümezken bir paralel evrenin birinden zenci bir tony stark getirdiklerini düşünsene 🙂 o zaman marvelin stüdyolarını basarım 😀

      • peter parker olmadan olmaz olmaz olmaazzz yılardır heyecanla spider mcu ya dahil olsu ndıye bekledik şimdi karşımıza ciwil war gibi bmba bir filmde peter olmadan cıkarlarsa olmaz ve marvel sony ile peter parkerin hikayesini beraber el alacagız yazdı o yüzden bu haber tam bir fiyaskodur ve peter olacak ciwil warda ayrıca http://geektyrant.com/ bile yeni spider logan veya labirent ölümcül kaçış yıldızından birisi olacka diyor 🙂

        • paralel evrenin birinden zenci bir tony stark getirdiklerini düşünsene 🙂 o zaman marvelin stüdyolarını basarım 😀

          Meali: böyle birşeyi istemiyorum !

          anlatabildim mi?

  16. Çoğu insan sinemada gördüğü karakterle kendini özdeşleştirmek ister ve ne kadar kendine yakın bulursa karakteri o kadar sever.Peter Parker’ın da okul sorunları gençlik bunalımları aşkları belkide o yüzden bu kadar önemli , Günümüze kadar Peter parker la bağ kurmuş insanların sinemada siyahi ve 13 yaşında bi karakterle bağ kurması bence çok zor.

  17. Atılay Kolkılıç Cevap ver

    Olay şu ki ben Spider-Man’i değil Peter Parker’ı sembol olarak gören biriyim mileslı seriden 6-7 sayıda okudum ama peter samimiyeti ve içtenliği göremedim

  18. Shadow in the Dark Cevap ver

    Siz Miles Moralesi dert etmeyi bırakın.Dua edin Spider-Man Inhuman
    olmasın.Bu MCU hikayesi o yöne doğru ilerliyor.

    • şu inhumanas ne diyor ya anlatırmısın ajan shiled dizisini ilk sezon 9.bölümde bıraktım ama ajan carter ve bütün filmlerini izledim

      • Shadow in the Dark Cevap ver

        Bu büyük bir evren olduğu için bir yorumda hepsini acıklamak yeterli olmaz.Bu konuya bir yerden başlamak için Geekyapar daki dizi bolum incelemelerine bakabilirsiniz.İsin cizgiroman açısından ise Altevren adlı sitede özetlerini bulabilirsiniz.

  19. Öncelelikle ingilizcemin fazla iyi olmadığını söylemekle başlıyayım.
    Marvel’ın kendi websitesinden yaptığı duyuruda şöyle bir paragraf var;

    “Sony Pictures and Marvel Studios share a love for the characters in the
    Spider-Man universe and have a long, successful history of working
    together. This new level of collaboration is the perfect way to take
    Peter Parker’s story into the future,” added Doug Belgrad, president,
    Sony Pictures Entertainment Motion Picture Group.

    Link : http://marvel.com/news/movies/24062/sony_pictures_entertainment_brings_marvel_studios_into_the_amazing_world_of_spider-man#ixzz3SQZ1xEH6

    Şimdi burada anladığım kadarıyla bu işbirliğiyle sony ve marvel peter parker’ın hikayesini yeni bir boyuta taşıyacaklarını söylüyor.Bakın buraya dikkat ”PETER”ın!Bunu söyleyen amca sony’nin üst düzey bir yetkilisi
    bu yüzden yeni Spider-Man’in Morales olmayacağından eminim.

  20. Vatemay tel mi Cevap ver

    Parker olmadan Civil War?Ya da neyse adamlar İskandinav mitolojisindeki figürü(Heimdall’dan bahsediyorum) bile siyahi yapmış bu mu olmayacak.Orjinaline de sadık olmasın zaten niye olsun ki.Belki aynı şey değil ama sonu bu konuya dokunuyo şöyle ki çizgi romanda da iş yeni kahraman yaratmak yerine “Dur şunu dişi yapalım şunu zenci şunu müslüman,hint cart curt değişik kombinasyonlar falan kurcalar dururuz başkaaa hispanik yapmışmıydık o da tutar bak ….Çin lan Çin nasıl aklımıza gelmez iki çekik gözle paralar bizde.Baktık çok fazla oldu bunlar patlat bi paralel evren hikayesi” oldu.Böyle olunca film için seçenek olarak Miles da gelir Gwen de gelir Bruce Banner bile gelir(zaten var galiba).Bu kadar oynaya oynaya spidey spideylikten çıkar değişik bir şey olur ama o dediğiniz sembol olmaz ne yazık ki.Umarım bu riski göze almazlar.Düşünsenize çizgi romanlar ile alakanız yok filme gidiyorsunuz aksiyon filan avengers varmış duyduk ettik neyse film başladı ve evet o ilk tepki.O tepkinin ırkçılıkla alakası yok işte

    • arkadaşım filmlerin zaten çizgi romandan bagımsız gidiyor. 2. si 2003 de nasıl hulk filmi vardo 2008 de başdan çekmediler devam etti film ciwil wardada peter parker spidi öyle girrecek ve kendi filmindede devam edecek büyük ihtimal sinister six ile kapıştıracaklar venom yada carnagede olabilir ama şimdi sen tutda sony ile zar zor anlaşma yap sonra kimsesinin bilmediği milesi al koy risk bu olmaz peter parker olacak ciwik warda marvel kumar oynamaz abde bile herkez filme gitmem diye mesajlar yazıyor marvel bunları görüyor insanların tepkisini öğrenmek için yapılan bi haber ve olumsuz gidiyor peter parker olacak ciwil warda

      • Vatemay tel mi Cevap ver

        Bence de sadece tepkileri görmek için yapılan bir açıklama.Yoksa bu kadar uğraş bilinmeyen bir karakter için olamaz olmamalı.

  21. Ben ultimate marvelı death of spidermane kadar gayet heyecanla takip ediyordum. Tabi milesla olan sayılarında çoğunu okudum. Ama death of spidermanden sonra ultimate evreninin heyecanı kaçtı. Normal marvel evreninde de 2003ten beri tüm spiderman sayılarını okudum. Nerden baksan 200 sayıdan fazla. Yani demek istediğim spiderman külliyatına acayip hakimim. Şimdi size soruyorum milesla mcu da nasıl bir hikaye yapabilirsin. Bir kraven’s last hunt Yapmak istesen milesla olur mu. Bir kaç yıl sonra bir dark reign yapmak isteseler, ki böyle başarılı bir eventi mcuda görmeyi acayip isterim, milesla norman osbornun kapışması hangimizin ilgisini çeker. Çünkü bütün bu villianlar peterın. Milesın adam akıllı villianı yok. Tabi en önemli nokta da civil war. Bunca yıldır spidermani mcuda görmek için can atıyoruz. ama civil war eventinde peter vardı, miles değil. Spiderman sembol diyenler var ama asıl sembol peterdır. Spidy yi spidy yapan peterdır. Daha 2-3 sene önce yaratılıpta adam akıllı bir serisi bile olmayan miles değil. Ben gerekirse 20 kere de olsa ben amcanın ölümünü izlerim. Çünkü ben amca olmadanda spiderman olmaz.

    • Ayrıca J.Jonah.Jamesonun mcu da düşünün. Hepimiz onu tekrar filmlerde görmek isteriz. Şimdi peterla olan ilşkisini hepimiz biliyoruz. Peki milesla olan ilşki yine bizde aynı etkiyi yaratabilecek mi?!

  22. Aktör olarak Cast Seçimlerinde Marvel iyi gidiyor ancalk Karkater castında ise hep bir cadı kazanı durumu.. PR için Morales demişler ama kimse salak değil burada Türkiye de bile adam bunun PR temelli olduğunu belirtiyorsa işin yeri Amerika’da hayli hayli bilirler.. Morales günü kurtaramaz…

    Bence Peter’ı istemiyorlar çünkü Peter adına her şey epey karışık..

  23. Hem şuan avengers,hulk,spiderman filmlerini izleyenlerin bir kısmı çocuk.Karşılarına miles morales’i gördüklerinde bu kim diyecekler.
    Daha öncedende böyle şeyler vardı,görün bakın yine normal spiderman’ı seyredicez.

  24. Bence peter gelecek death of spider man gibi olacak civil war da captan ölüyodu ama adamin infinity war a da sozlesmesi var muhtemelen crossbones cap i vuracak onune kazara peter atlayacak peter olmeyecek gecici olarak miles morales e devredecek iyilesene kadar

  25. MİLES’İ KEMİK ÇİZGİ ROMAN OKUYUCULARI ARASINDA KABULLENMEYEN YOK !
    şu cümleden daha iyi açıklayamaz miles’in mcu’ya katılmaması gerektiğini herkes kemik çizgi roman okuyucu değil
    Ülke süper kahramanlara daha yeni ısınmış comıcs’ın c’sini bilmeyen sizin gibi daha marvel sinematik evren ortaya çıkmadan marvel okuyucusu değil’de aksine bu kurulan sinematik evren’den sonra marvel/dc okuyucusu olmaya karar vermiş mu işe merak armış kitle hala ezici bi çoğunluk’ta
    Ülkemizde tanesi 30 liradan başlayan çizgi romanları herkes alıp okuyacak durumda değil zaten okuyacak durumda olanlar miles hikayelerini okuyamaz herkes dil bilmek zorunda’da değil değil güncel çizgi romanları okuyabilmek için dil bilmek gerekiyo yani miles’i kimse tanımıyo çünkü kendisi çoktaaaan türkçeye çevirilmiş bi çizgi roman karakteri değil dünya çizgi roman okuyucularından ibaret değil neresinden tutsam elimde kalıyo arkadaş
    spıder-man hard core çizgi roman okuyucuları için peter parker değilde artık sadece bi sembol haline gelmiş olabilir ama spıder-man türkiyede peter parker demek sadece bu ülkede değil dünyada milyonlarca hard core okuyucular var ve hepsi güncel olayları takip ediyo ve dünyada çizgi roman çok pahalı bişey değil bu kadar hard core okuyucuların bile aklına clark kent’ten daha fazla kazınmış bi isim peter parker
    Bu ülke çizgi romanı düşünecek durumda değil üstelik bunu çizgi romana en fazla başlamak isteyen bir ademoğlu olarak söylüyorum
    yani ilk önce güncel bi çizgi roman okuyucusu olmak için zaten önceden bitmiş ve türkçeye çevirilmiş hikayeleri okumak gerekiyo çizgi roman külliyatı bir zincir ve günümüz marvel’ının temeller niteliğindeki hikayleri okumak bu külliyata giden ilk adım’dır
    secret war
    avengers dissasembled
    new avengers’ın kuruluşu
    house of m
    falanlar filanlar diye bu liste uzayıp gidiyo gidiyo ve size bu liste size eğer beni okuyup bitirirsen sen güncel bi çizgi roman okuyucusu olma yolunda ilk adımı atmış olursun diyo ama peki ya sonrası güncel bi çizgi romanın türkçeye çevirilmesini beklemek seni tekrar geriden gelen bi okuyucu konumuna sürüklüyo ne yani biz dil bilmiyoruz diye mcu’da peter’ı layıkıyla görmeyi hak etmiyormuyuz

    e şimdi daha marvel külliyatı deilen ağacın gövdesine bile ismimizi kazıyamamışken bu çınar ağacın’ın dallarından biri olan spıder-man’e nasıl başlayacağız zaten spıder-man bile başlıbaşına bi çınar herşeyi geçtim ben sadece ”günümüz” marvel’ın temellerinden bahsediyorum daha ”spıder-man çizgi romanlarına başlamak istiyorum nereden başlamalıyım” diye soran birine koca marvel’ın kronolojik listesini verip ”al bunlardan başla sonra spıder-man trenine yetişirsin” diyoruz
    siz bizim gibi ”güncel çizgi roman okuyucusu” terimin’den çok uzak olan okuyuculara ” siz spıdey’i sadece fox kidsten tanıyıp miles’in çizgi romanlarını okumamışsınız okusanız alışırsınız” demek ne kadar mantıklı tüm dünyayı ingilizce bilen marvel takipçilerinden ibaret sanmayın bu denizde aynı zamanda gayretiyle dil öğrenmeye çalışıp çizgi romanlara başlamak isteyen takipçiler’de var zaten bu marvel cinematik unıverse denilen zımbırtının amacı bize çizgi romanı tanıtmak değil mi
    yani bu comıcs külliyatı koca bi zincir siz bu zinciri boynunuza kolye olarak takmış bi hard core comıcs okuyucusu olabilirsiniz
    ama biz daha bu zincirin ilk halkasındayız

    • arkadaşım dünyada kaç kişi millesi biliyor AKIL VAR MANTIK VAR sen dünyanın tanıdıgı çizgi roman okumayan herkez bile parkleri biliyor çevir sokakdan yaslı coluk cocuk peter sor bilir ama milesi bilmez. peter parkeri koyup gişede bomba mı yaparsın yoksa miles denen çizgi roman okuyucuları dısında kimsenin bilmediği spideri mi koyarsın patlarsın sony ile marvel anlaşam yapınca peter parkerini beraber ele alacagız diye baslıgı var zaten o yüzden bu haber içi boş bir haberdir ciwil warda peter parker olacak.

  26. Hiç Miles Morales okumadım, pek de tanımıyorum ama olmasını isterim. Çünkü Andrew Garfield’ın yerine başka Peter secerlerse içim acır. Miles Morales’le devam ederlerse en azından Andrew’a çok üzülmem. Hem de genel izleyici için yenilik olur. “Yine mi Spider-Man!” demezler meraklari artar.

    • Yapma be dostum.Spidermanı Çiwil war da görmek için sabırsızlanıyorduk.Onun yerine miles in Olması büyük hayal kırıklığı.

    • miles olacaksa olmasın spider falan marvel evreninde peter parker dünyanın %85i sana ne oldugunu anlatır miles de %15 bile cıkmaz

  27. Parker 5 filmde de henuz bir kahraman olamadi. Hep gelismekteydi. Venom’u karsisina alamadi. Kendi kisiligini bulamadi. Hele ilk uc film “tamamen loser bir Parker” izlettiler bize. Gwen Stacy’den sonra bunalima giremedi, kendi dogrularini bulamadi. Civil War’da taraf olmadi. Dark Reign yasanmadi.

    Eee? Morales icin daha yillar var onumuzde. Su anki durum X-men’de Magneto’yu direkt Cyclops’un ekibinde gostermek gibi henuz olusmamis bir hikaye orgusunde Parker’in hikayesini hic anlatmamak anlamina gelecek.

  28. Ya Yiğit’im çok istediğini biliyorum, o yüzden algıda seçicilik, böyle haberlere sevinmecilik, prim vermecilik ama olmayacak. Adamlar en başından söyledi:

    http://marvel.com/news/movies/24062/sony_pictures_entertainment_brings_marvel_studios_into_the_amazing_world_of_spider-man

    “Sony Pictures and Marvel Studios share a love for the characters in the Spider-Man universe and have a long, successful history of working together. This new level of collaboration is the perfect way to take Peter Parker’s story into the future,” added Doug Belgrad, president, Sony Pictures Entertainment Motion Picture Group.

    • kardeş eline saglık miles bir şişirme boş haber oldugunu ilk günden söylüyoruz insanlar boşuna burda yorum yazıyor haberi verende suç miles diye adamlar peter parker olacak diyır marvel ve sony

  29. civil war’da peter’ı öldürüp 1 sene sonraki yeniden başlatılacak spiderman filmine miles morales ile girseler güzel olmaz mı?

    hem zaten miles morales işi birazda peter parker’ın spiderman mirasını devam ettirmek için yapıyor gibi geliyordu bana. güzel bir geçiş olur.

  30. Abi Spider-Man Peter Parker’dır ya. Geri kalanlar hep alternatif ve daha alternatif kullanılacak bir durum yok ortada. Adam gibi görelim esas Spidey’yi! Eğer yeni Spidey Peter olmazsa MCU’ya olan ilgim fazlasıyla azalacak.

  31. 14 yaşındaki veletten süperkahraman olmaz. Bunu kabullenememek aptallıktır ve çocukluktur. NOKTA. Miles Morales nedir arkadaş yürüyün gidin. Bu olayın ırkçılıkla zerre alakası yok. Zenci istiolarsa Luke Cage, Blade falan koysunlar örümceğe dokunmasınlar.

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.