Yanlış olmasın, biz bu üç oyunu çok seviyoruz. Ölümüne seviyoruz hatta. BioWare’in başımızın üzerinde ayrı bir yeri var ve Mass Effect 3’ün orijinal sonu ile Dragon Age 2’nin o “tam olmamış” havası bunu değiştiremedi. Fakat yine de, Kanadalı firmanın bu efsane üç oyununa bakınca, biraz fazlaca benzediklerini görmeden edemiyoruz. Özellikle de şu aşağıdaki altı madde için, birisi çıkıp “Abi BioWare üç oyun arasında o konularda sadece isimleri değiştirmiş” deseler, inanırız o derece. Formül üç oyun arasında hiç değişmiyor demek değil bu yazı, ama bazı noktalarda evet, BioWare bazı hikaye ögelerine fazlaca sırt yaslıyor.
1. İlk tanıştığımız erkek karakter hikaye boyunca arkamızı kollayan bromuzdur:
KotOR’da Carth Onasi, Mass Effect’te Kaidan ve Dragon Age’de Alistair bu maddenin üç oyundaki örnekleridir. Bu karakterler bir anlamda vicdanımızın sesi işlevi de görürler. Dünyayı ilk onların kılavuzluğuyla tecrübe ederiz. Aynı zamanda o dünya ile ilgili pek çok bilgiyi de ilk onlar verirler. Tüm oyunlar boyunca kalbimizde onların yeri hep ayrı olur. Eğer kadın bir karakter oynuyorsak, şu aşağıdaki madde bu üçü için geçerlidir. Mass Effect 2 için bu bro da Jacob’dır.
2. İkinci tanıştığımız karakter her zaman kadındır, ileride romantik ilişkimiz olur:
KotOR’da Bastila Shan, Mass Effect’te Ashley ve Dragon Age’de Morrigan bu yukarıdaki broların kadın versiyonudur. Eğer kadınsak, bunlar bizim bromuz olurlar ama yok eğer erkeksek, kesinlikle ilk romantik göz ağrılarımız bunlardır. Her oyunda sonraları başka romantik potansiyeller baş gösterir, ama bu üçlü, ilk aşklarımız gibi, hep kalbimizde ayrı bir yerdedirler ve çoğu kişi oyunu bunlarla yüzgöz olmadan bitirmez. Mass Effect 2 için de aynı işlevi Miranda görür.
3. Ana karakterimiz hep düzeni koruyan kadim bir örgütün üyesidir
En bariz ilginçlik de burada. Üç oyun da, ana karakterimizin sonradan -girmesi aslında çok da geleneksel olmayan- kadim, güçlü ve düzeni korumaya kendini tam manasıyla adamış bir örgüte, tarikata girmesiyle başlar. KotOR’da ana karakterimiz Jedi’lara katılır, Mass Effect’te Shepard insanların alınmadığı Spectre organizasyonu için sınanır ve Dragon Age’de başımızı soktuğumuz çatı Grey Warden’ların çatısıdır. Bu örgütler, oyun boyunca size bir rozet verirler ve hikayenin sınırlarını belirlerler.