Çok açık ve net bir şekilde söylüyorum: Bir oyun firması olsam ve Blizzard’ın benim yaptığım bir işe giriştiğini okusam¸şirketi oğluma devreder, yurtdışına kaçarım. Amerikalı stüdyonun “başkalarının yaptığı şeyleri al, mükemmelleştir, üzerine kusursuz bir ‘öğrenmesi kolay, ustalaşması zor’ cilası at, sonsuz kâr et” politikası bugüne kadar hiç sekmedi. Dune’a bakıp “Warcraft” dediler, EverQuest’e bakıp “WoW” dediler, MOBA onların elinde Heroes of the Storm oldu. Ve şimdi de buradayız. Overwatch.
Gözünü belli ki Team Fortress ve Counter Strike: GO ile online FPS’ler konusunda baya mühür bir noktada olan Valve’a dikmiş olan Blizzard’ın Overwatch’ı, geçtiğimiz ay piyasaya sürüldü bildiğiniz gibi. Esasen Blizzard’ın bir MMO olarak geliştirdiği Titan’dan kalan parçalarla yapılan Overwatch, baya da iyi eleştiriler almıştı çıktığı gibi. Peki rakamsal olarak? İstatistiksel anlamda başarısı ne seviyede Overwatch’ın?
Resmi açıklanan rakamlara göre, multiplayer FPS oyun çıkışının üzerinden bir haftadan biraz fazla süre geçmiş olmasına rağmen şimdiden 7 milyon oyuncu rakamına ulaştı. Bu rakam –şu sıralar Activision rakamları açıklamadığından bilmiyoruz ama- muhtemelen WoW’un oyuncu sayısından fazla. Kuzeni Destiny’nin toplam 30 milyon oyuncusu var ki, anımsatmak gerek, kendisi piyasaya çıkalı baya bir süre oldu.
Peki rakiplerle kıyaslarsak? Orada da Overwatch’ın rakamları etkileyici çıkıyor. Counter Strike: Global Offensive’i, Overwatch’ın çıktığı günden bugüne oynayan tekil oyuncu sayısı 8 milyon. Yani Overwatch’ın ilk hafta performansı, CS: GO’ya çok yakın. Hakeza benzeyen bir diğer multiplayer FPS var, o da Titanfall, onun da güncel rakamlarına sahip değiliz ama şunu söyleyebiliriz: Mart’ta çıkan Titanfall’ın 10 milyon oyuncuya ulaşması Ekim’i bulmuştu. O yüzden, ilerisi için bir şey demek mümkün değil, ancak şimdilik sanıyoruz şu tartışmasız bir gerçek: Overwatch bir hit. Blizzard yaptı yine yapacağını.