Bildiğiniz gibi, Mega Man’in önemli isimlerinden Keiji Inafune, Capcom’dan ayrıldıktan sonra biraz ters ayak bir pozisyonda kalmıştı. Kendisi bir yandan yeni Mega Man oyunları yapmak istiyordu; ama Mavi Bombacı’nın hakları Inafune’ye ait değildi. Inafune de onun yerine Mega Man’e çok benzeyen bir karakter ve çok benzeyen bir oynanışı derledi, Kickstarter’a götürdü, oyun rekorlar kırarak bütçe buldu kendisine.
Oradan bu noktaya gelene kadar, pek çok tutulmayan söz, atlanan deadline, unutulan vaatler var elbette; ama onlar her Kickstarter projesi için sabit olan şeyler. Mighty No: 9’ı bugün sayfalarımıza taşıyan şey, yayınladıkları en son fragman. Öyle bir fragman düşünün ki, izlerken az buçuk yetişkin olan herkesin tüylerini ürpertsin, oyunculuğundan utandırsın. Öyle bir fragman düşünün ki, çıktığı gibi 3.500’e 26.500 gibi abes bir like/dislike oranına kavuşsun. Öyle bir fragman düşünün ki, oyunun yapımcısı bile sövsün.
Şaka değil ha, gerçekten! Şu yukarıda izlediğiniz fragman, Deep Silver tarafından oluşturulmuş. Deep Silver da oyunun dağıtımcısı. Muhtemelen pazarlama onlarda. Videoyu oluştururken de, işin Japonya tarafına belli ki danışmamışlar. Zira oyunun geliştiricilerinden Inti Systems’ın CEO’su Takuya Aizu, Japon haşmetiyle Twitter’a sığındı, “Deep Silver ne halt düşünüyordu acaba böyle boktan bir fragman yayınlarken? Affedilmez” diyerek, cümle alemi utandırdı.
Ama utansınlar gerçekten de. Yani Mighty No 9’a karşı dev bir beklentim yok, Mega Man serisiyle ciddi münasebeti olan bir adam değilim, Kickstarter’dan gelen oyun projelerine soğuğum, aksiyon-platform türü de beni açmıyor. Ama yani gerçekten, bunlardan biri bile olmasaydı ve ben Mighty No 9’ı uhrevi bir gazla bekliyor olsaydım bile, o gerçekten 2003’te asılı kalmış samimiyetsiz dış ses ve grafiklerin eksikliğini gözümüze sokmaktan başka bir şey yapmayan montaj ekibi sağ olsun, oyundan saniyesinde soğurdum. Oyunun yapımcısını tiksindirmiş diyorum, daha ne olsun?