Ben bu işin baya kötü tarafında olduğumun farkındayım; o yüzden bu itirafım size samimiyetsiz gelebilir: Ama modern eğlence sektörünün pazarlama taktiklerini “filmle ilgili ilgi çekebilecek her türlü şeyi izleyicinin önüne yığ” tipinde geliştirmesinden felaket rahatsız oluyorum. Eşe dosta dinletebildiğim ölçüde “medya karartmasına girin” diyorum. Yani belirli bir noktadan sonra fragman izlemeyin, haber takip etmeyin, röportaj okumayın…
Ama bu çağda zor be usta! Yani adam kendi filmini spoil etmeyi göze almışsa, sen ne yapabilirsin ki? Düşün, artık yönetmen dahi isyan etmiş yani duruma. Geçtiğimiz hafta vizyona giren Terminator: Genisys’in yönetmeni Alan Taylor, Uproxx’a verdiği bir röportajda Paramount’un pazarlamada kullandığı önemli konu detayı miktarından baya rahatsız olduğunu dile getirdi. Eğer bir şekilde bu meseleden muaf kaldıysanız yazının devamını okumayın, zira spoiler geliyor.
Bildiğiniz gibi John Connor, filmde bir cyborg’a dönüştürülüyor Skynet tarafından. Bu, filmin her saniyesinde bilinen bir şey değil. Bilakis, ilk birkaç sahne boyunca izleyici olarak John Connor’ın iyi çocukların tarafında olduğuna ve bizimkilere yardım için geldiğine inanmanız; Arnie çıkıp John Connor’ı vurunca “n’aptın dayı?” demeniz gerekiyor. Hesapta. Bu hiç böyle işlemiyor, zira bütün posterlerde zaten John Connor’ın suratının yarısı makine olarak gösteriliyor.
Taylor da konuyla ilgili: “Ben o sahneleri kimsenin o dakikaya kadar twisti bilmemesi niyetiyle çektim kesinlikle. […] 2017’de o hastaneye girdikten sonra, twistin gerçekleştiği dakikaya kadar ‘Ya her şey süper şu anda’ diye düşünmeniz gerekiyordu”. Peki düşünebildik mi? Hayır. Çünkü salona girerken sol tarafımızdaki poster o sahneyi iç etti bizim için. İlginçtir, aynı haltı Terminator: Salvation da yemiş, Sam Worthington’ın karakterinin makine olduğunu ta ilk fragmandan vermişti. Bu Terminator pazarlama ekipleri sır mı saklayamıyor nedir?