WoW’un 10. yıl dönümünü kutlayacaksak, yapılacak en akıllı işlerden biri de dönüp o 10 yıla bir bakmaktır değil mi? Geri dönüp ilk yamadan, Draenor’u karşımıza diken 6.0.2’ye kadar tüm büyük eklentilerin oyuna katıp çıkarttıklarına baktık. WoW’un 10 yıl önce olduğu oyundan bugün çok farklı bir yerde olduğu aşikar. Peki bu noktaya gelirken hangi aşamalardan geçti? İşte bize göre WoW tarihinde en kilit yerleri tutan 10 önemli kırılma noktası.

 

1.1.0 – Onyxia, Molten Core ve Başlangıç

WoW Patch 1.1.0

1.1.0 yamasının çıkış tarihine bakarsanız pek acayip bir şey göreceksiniz: 7 Kasım 2004. Yani bu yama, teknik olarak hâlâ bir beta yaması. Gelin görün ki adına diğer beta yamaları gibi “0.x” demek yerine, 1.x serisine başlamayı tercih etmiş yapımcılar. Bunun sebebi de WoW’u WoW yapan son dokunuşların bu yamada eklenmiş olması. Onyxia ve Molten Core. Oyunun ilk raid bossları….

 

1.5.0 – Warsong Gulch, Alterac Valley ve Bay Bay Southshore vs. Tarren Mill

WoW Patch 1.5.0

1.1 ve 1.5 arasında da önemli pek çok şey var tabii ki. Maraudon ve Dire Maul yamaları, Honor sisteminin geldiği 1.4.0… Fakat kırılma noktalarından söz ediyorsak 1.5 kadar mühim olan bir tanesini daha bulamayız muhtemelen. Bir önceki yamada gelen Honor sistemi tam anlamıyla yarım bir eklentiydi, zira o Honor’ları toplamak için gereken miktarda düşman oyuncu bulmak işkenceydi. Blizzard ilk iki BG’siyle çözdü meseleydi, ama böylelikle o ana kadar bir gelenek olmuş Southshore vs. Tarren Mill kavgalarının da suyunu kesmiş oldu…

 

1.9.0 – Ahn’Qiraj’ın Açılmayan Kapıları

WoW Patch 1.9.0

WoW’un kendi 10. yıl belgeseline bakarsanız da görürsünüz, Ahn’Qiraj meselesi Blizz için her yönüyle önemli bir kırılma noktasıydı. Öncelikle oyuncu tabanının böyle sunucu bazlı event’lerden ne kadar keyif aldığı tespit edildi. Sonra ise bölgeyi ne kadar boş yapmış olursanız olun, bütün sunucuyu tek bir yere yönlendiriseniz server’ların ne kadar dayanıksız olduğu. Ahn’Qiraj dönemini yaşayanlar olumlu hatırlarlar. Eline geçen üç beş parça cloth’u, herb’i Ironforge’daki temsilciye teslim etmeler, büyük guild’lerin kapıyı açan olmak için yarışması… Tabii sonra da dayanılmaz lag’ler, çökmeler, vay efendim…

 

1.12.0 – WoW’un Geleceğinin Başladığı Yer: Cross-Realm Teknolojisi

WoW Patch 1.12.0

1.12 yaması içerik olarak öyle muazzam dolu bir yama değil. Hatta Burning Crusade ufukta gözükeli baya olduğu için bir anlamda “filler” olduğu bile söylenebilir. Gelin görün ki ehemmiyet açısından bu listedeki çok az yama 1.12’yi geçebilir. zira teknolojik olarak WoW’un geleceğini belirleyecek olan bir teknoloji ilk defa 1.12 ile gerçek dünyaya sunuldu: Cross-Realm. İlk denemeler gerçekten de faciaydı, BG’lere bir sunucudan girip, başka bir sunucudan çıkan oyuncular mı istersiniz, yoksa hiç çıkamayıp, BG’de kalanlar mı? Sonra sistem oturdu, Blizzard’ın pek çok durumda kullandığı bir koltuk değneği hâline geldi.

 

2.0.3 – Badge of Justice İle Arkasına Bakmadan Değişen Loot Sistemi

WoW Patch 2.0.3

Bu yamayla Dark Portal açılmış, Burning Legion Azeroth’u işgal etmişti, o yüzden burada ne demeye Badge of Justice’den söz ettiğimi sorguluyor olabilirsiniz. Makul bir soru bu, ama cevabı çok basit: WoW’un sadece vanilla döneminde uygulanmış, bir daha da yüzüne dahi bakılmamış düz loot sistemini terk ediş anıydı 2.0.3. Oyunun en, en temel mekaniğine çekilen ilk ince ayardı. Eşyalar yine drank diye kendiliğinden düşüyordu, Tier Token sisteminden henüz uzaktık, ama en azından safi şans ve insan yapımı DKP sistemlerinin acısını hafifletecek bir merhem sunmuştu Blizz.

1 2
Author

Geekyapar'ın yazı işleri şövalyesi. Uluslararası İlişkiler okudu, okula girmeden önce yaptığı işi yapıyor. Küçükken "Büyüyünce ne olmak istiyorsun?" diyenlere yazar diyordu. Tüm internette bulmak için: @acyberexile.

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.