World of Warcraft çıkalı 10 sene oldu. 10. Bu teknolojiyle ilgili bir şeyden söz ediyorsanız, iki ömre bedel neredeyse. Hatırlıyorum, World of Warcraft’ı ilk çıktığında 256 MB RAM’li, GeForce MX 440’lı bilgisayarımda oynayabiliyordum hiç sorun çıkmadan. Şimdi ise oyun minimum 2 GB RAM istiyor, Ultra grafik ayarları açmak isteyenlerin biraz bilgisayarına güvenmeleri gerekiyor. Çok zaman geçti yani bu oyunun ilk çıkışının üzerinden.World of Warcraft Unreal Engine 4

 

Teknolojik olarak beklentileri karşılayamadığı da pek bariz haliyle. Blizzard da bunun farkında olduğu için, iki ek pakettir çok ciddi atılımlar gerçekleştiriyor. Pandaria’nın suyu, ovası, havası bambaşka bir seviyedeydi resmen. Draenor bunun üzerine bir de yeni karakter modellerini kattı. Artık oyun çok ciddi anlamda ilk günden farklı gözüküyor, ve açıkçası, çok da kötü yaşlanmadı. Ama bir Witcher 3’lerin, Shadow of Mordor’ların yanına koyduğunuzda, farkın ciddi olduğu da bariz.

YouTube kullanıcısı Daniel Luchau da aynen böyle düşünmüş. Luchau kendi kendisine bir projeye girişmiş, o da World of Warcraft’ın ikonik bölgelerini, en son teknoloji Unreal Engine 4 ile yeniden yaratmak. Şimdilik işe, pek çoğumuzun WoW macerasına başladığı yerde başlamış: Elywnn Forest. Bunun için de bir video çekip, yayınlamış. Bu kısım şu an oynanabilir değil, zira Luchau sadece render edip bırakmış, video alırken bile kastığı belli. Ama seyretmesi yine de keyifli.

https://www.youtube.com/watch?v=Tstt-bxdZ2s

Oyunun grafik tarzının Unreal Engine 4 ile çok acayip bir noktaya geldiği aşikar. Yalnız ilginç olan bazı detaylar çarptı gözüme. Öncelikle, bu Luchau’nun meziyetiyle alakalı mıdır bilmiyorum ama, oyunun bazı dokuları şu anki halleriyle daha güzel gözüküyorlar; özellikle de zemindekiler. Gölgelendirmeler, ışıklandırmalar çok şıklar elbette. Ama yine de ikinci ilgincime giden, aklıma takılan ise şu oldu: Oyun bugün böyle çıksa, 10 yıl sonra ne hâlde olurdu? World of Warcraft’ın giden günlere rağmen hâlâ eli ayağı düzgün durabilmesinin birinci sebebi, çizgi filmimsi grafik tarzı şüphesiz. Fotorealizm sürdürülebilir bir şey değil video dünyası aleminde. Luchau’nun videosu da, biraz onu kanıtlamış. Ama olsun, insan yine de izlerken bir büyülenmiyor değil, değil mi?

Author

Geekyapar'ın yazı işleri şövalyesi. Uluslararası İlişkiler okudu, okula girmeden önce yaptığı işi yapıyor. Küçükken "Büyüyünce ne olmak istiyorsun?" diyenlere yazar diyordu. Tüm internette bulmak için: @acyberexile.

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.