Dürüst olmak gerekirse, genelde film oyunlarına gömer ederiz ama, bir noktada da hakkını teslim etmemiz gereken bir marka var: Star Wars. George Lucas’ın vakti zamanında video oyunlarına yaptığı yatırım, zaten onun ismini aynı zamanda Monkey Island, Maniac Mansion, Full Throttle gibi efsanelerin de yanına yazarak karşılığını verdi. Ama aynı zamanda, oyundan anlayan adamlara Star Wars lisansını yönetme görevini atadığından, seneler içerisinde gırla çok iyi Star Wars oyunu oynayabildik hayranlar olarak.
Knights of the Old Republic, Jedi Knight, Battlefront ve X-Wing/TIE Fighter serileri bir yana; Galaxies, Republic Commando, Empire at War gibi münferit oyunlar bir yana, Star Wars markası hep çok kaliteli oyunlarla çıktı karşımıza. İşte bugün, tüm bu “sağlam Star Wars oyunları” soyağacının tepesinde duran dedeyi anmaya geldik. Zira kendisi baya mezarından kalktı, yeni nesilde bizim ziyaretimize gelmek üzere yola çıkmaya başladı!
Gerçekten de ortada böyle bir soyağacı varsa en tepesine yerleştirebileceğimiz oyun olan Super Star Wars’dan söz ediyoruz. 1992 senesinde dönemin en popüler platformu olan Super Nintendo Entertainmen System için piyasaya sürülen 2D platform / aksiyon oyunu, vakti zamanında baya iyi eleştiriler almış, çok da yüksek satış rakamlarına ulaşmış; bunun sonucunda da iki devam oyunuyla birlikte Super Star Wars üçlemesi olarak video oyunları tarihine adını kazımıştı.
İşte şimdi, bir nesil daha onu oynama şansına erişecek. Zira Super Star Wars, yarından yakın falan değil; baya yarın, yani 17 Kasım günü PS4 ve Vita için piyasaya sürülecek. Kendisinin kodu, aynı zamanda PlayStation’ın özel olarak Battlefront için tasarladığı PS4 paketlerinde de bulunabilecek. Trophy desteği, leaderboard’lar, yeni save desteği ve geliştirilmiş kontroller gelen değişikliker arasında. Valla şahsen oyunu Vita’mda oynamak için acayip sabırsızlanıyorum. Yalnız inşallah o dillere destan zorluk seviyesini biraz düşürmüşlerdir, yoksa yollar bitmez yani…