Malum, FIFA 16’nın demosu çıktı geçtiğimiz günlerde. Biz de bir süredir başında vakit geçiriyoruz. Önümüzde defter, karşımızda ekran, elde olan minik sayıda takımlarla maç döndürüyor, kadın futbolunun ne kadar yakıştığını konuşuyor, bir farklılık sezdik mi de not alıyoruz. Şimdiden söyleyelim, burada sadece oynanış değişikliklerinden söz ediyoruz. Yani FUT puanları değişmiş, grafikler abarmış, üç takım gelmiş beş takım gitmiş, kadın futbolu eklenmiş gibi şeylerin peşinde değiliz. Bir de, burada sadece olumlu değişiklikleri de almadık. Farklı gelen ne varsa koyduk, yorumumuzu da alta iliştirdik. Tamam mıyız?
Buyurun o hâlde!
1. Defans Açık Kapatıyor
FIFA 14-15 neslinin en büyük problemi buydu muhtemelen. Savunma hattından bir oyuncuyu pres yapmak için ileriye çıkartırsanız, bedelini arkada kocaman bir açık vererek ödüyordunuz ki; bu da genelde presi “Engine” vasıflı bir merkez orta saha oyuncusuna yıkmanıza, yük eşeği gibi sağa sola onu koşturmanıza sebep oluyordu. Artık bekler kademeye giriyorlar. Temel, ama gerekli bir değişiklik.
2. Genel Olarak Pozisyon Alma Çalışılmış
Sadece defans oyuncuları değil. Tüm oyuncular saha dizilimlerindeki yerlerini kaybettiklerinde ana pozisyonlarına daha rahat dönüyorlar. Önceki FIFA’larda biraz lakayıtlardı bu konuda, böylece topu kanatlar arasında döndürüp rakip takımın dengesini follofoş etmek mümkündü. Bu sefer biraz daha dengeli kalmaya devam ediyorlar. Ki zaten, lafı açılmışken…
3. Hava Topu İndirme Daha Akil…
FIFA 15’te oyun kurmanın en geçerli yöntemlerinden biri beklerden başlayarak topa kanat değiştirmekti. Zira oyuncular öteki taraftan ayaklarına gelen yüksek topları otomatiğe yakın bir şekilde alıyorlardı önlerine. Artık buradaki mekanik, yerden pasları alışa benzetilmiş. Bir de…
4. Kesinlikle Yeteneğe Göre Değişiyor
Eğer top kontrolü yüksek bir bekiniz yoksa, ya da topun dibine iyi giren kanat oyuncularına sahip değilseniz sık sık yön değiştirmeyi unutun. Zira FIFA 15’e kıyasla elimizdeki minnoş kokulu yeni oyunumuzda uzun toplarla kanattan kanata adresi bulmak, kesinlikle oyuncunun meziyetine bakıyor. Hem kaldırma, hem de indirme anlamında.
5. Artık Rüştü’lük Mümkün
FIFA yavaş yavaş oyuncuların top almalarında daha organik bir sürece evriliyordu zaten. Eskisi gibi topun önceden belirlenmiş bir rotada güdümlü gibi hareket ettiği tek alan, yan toplar kalmıştı. Artık FIFA 16’larda kalecinin kol mesafesine giren her top eldivenleri bulacak diye bir kaide yok. Bunu biliyorum, çünkü yukarıdaki pozisyon kalecimin topu tutamayıp kendi kalesine gol atmasıyla sonlandı.
6. Artık Volkan’lık Da Mümkün
Ülkemizin güzide iki kalecisine hunharca gömüyorum ama, geri pas alırken kalecilerde genel bir tedirginlik de var. FIFA 15’e 200 saat gömmüş ben, sadece bir kez geri pas hatasından gol bulmuştum, FIFA 16’nın demosunda geçirdiğim bu sayıyı dörde katlayacak fırsatım oldu. Görebildiğim kadarıyla bu tedirginlik puanı düşük kalecilerde daha sık görülen bir durum.
7. Arapaslar Daha Sert
Deneyimleyebildiğim kadarıyla, arapasların hızını ayarlama -en azından FIFA 16 demosunun kendiliğinden gelen opsiyonlarında- çok daha mekanik artık. Bundan kastım, işin içindeki yetenek gereksinimi biraz eritilmiş. Puanı yüksek oyuncular hedeflerini çok daha akıllı bir şekilde buluyorlar artık.