Bana soracak olursanız, Obsidian tarihin en kilit rol yapma oyunu firmalarından bir tanesi. Ancak bunu duymak için bana sormanız gerekiyor. Zira firma hayatının ilk yıllarını neredeyse özel bir kararlılıkla başkalarının yaptığı fikri mülklere devam oyunu çıkartarak geçirdi, kendine has dili ve inovasyonları “devam oyunu” etiketinin altında yığıldı. Ama böyle hatırlanmayacak olmalarının esas sebebi, kariyerlerinin ikinci safhası.
Obsidian, oyun dünyası söz konusu olduğunda yeni fikirlerin ölmeye, arkaik ve tükenmiş fikirlerin ise beşinci baharlarını yaşamaya gittiği yer olan Kickstarter’da bir oyun yaptı, piyasaya sürdü. Pillars of Eternity. Obsidian gibi bir firmadan inovasyon bekleyenler, KotOR 2 ya da Neverwinter Nights 2 gibi inovatif sistemlere ya da Alpha Protocol gibi tür için beklenmedik bir arka plana aç insanlar olabildiği en iyi Infinity Engine taklidi olan Pillars’a pek yüz vermedi. Eskiyi sevenler ise çok coştular.
İkinci gruptaysanız, Tyranny’ye de çok başka mutlu olacaksınız. Obsidian daha dakika birden “Olabildiği kadar bir masaüstü FRP tecrübesine yaklaştırmaya çalıştık” veya “böyle eski tip oyunları seveın bir kitlemiz varmış, Pillars ile bunu öğrendik, onları çok dinledik, dinliyoruz” gibi beyanlarla anlatmaya başlamış oyunu. Aslında oyunun mentalitesi ilginç. Kötü adamlar kazandıktan sonra başlıyor. Dünya kötülerin elinde olduğu için, seçenekler de aşırı serbest. İtlik köpeklik ödüllendirilebiliyor bu dünyada ki, gerçekten ilgi çekici bir durum bu, zira genelde oyunlarda kötü tercih, o kadar da cazip olmaz. Bu özgürlükçü oyunun sınıf sistemine de yansımış, çok organik bir sınıf oluşturma sistemi vaat ediyor Obsidian. Aynı zamanda her şeyin temelinde reputation sistemi var olacakmış. Alın bu da 12 dakikalık oynanış videosu.
Bürün bunlar mükemmel. Ve ben bu oyunun yapılmasını istiyorum. Ancak, müsaadeniz, varsa söylemek isterim ki, bu şekilde yapılmasını da istemiyorum. Bir oyunu D&D’ye benzetmek uğruna kasmak saçma, zaten çok isteyen gidip FRP oynayabilir, zor bir şey değil bu. Eski oyunlara benzetmek de, Pillars’da gördük ki, oyun dünyasının artık aştığı pek çok soruna da dönmek anlamına geldiğinde anlamsız. O yüzden, ben şimdiden pek yokum bu projede. Siz?