Sizi bilmiyorum ama ben bir sanatla uğraşanların yükselme hikayelerine bayılıyorum. Gerçekten. Oyunculuk peşinde yıllarca garsonluk yapanlar; bir teras katında aç acına yaptığı resimlerini beğendirmeye çalışanlar, yazdığı roman müsveddelerini yayıncı kapılarında gezdirenler… Bana çok büyülü bir hikaye gibi geliyor. Bu yüzden de aşağı yukarı aynı yolda olan oyun yapımcılarıyla tanışabildiğim GGJ gibi yerler ayrı bir nefes solutuyor ciğerlerime. Hakikaten çok acayip bir süreç bu. O yükseliş meselesi, adımlarıyla, alınan riskleriyle ve verilen emekleriyle gerçekten de filmi çekilmeye layık.

Oyun sektörü dendi mi, ülkemizde uzun süredir bu basamakların bir bölümü eksikti. Bağımsız yapımcılar için yol belliydi, ya yurt içinde olan bir avuç oyun yapımcısından birine girmeye çalışılınacaktı, ya da yurt dışına kapak atılacaktı. Indie oyun yapımının ufaktan yükselişi ve bu trendin ülkemizde de uğraması sağ olsun, artık o sanatçı yükselişinin ülkemizde de bir karşılığı var. Hele de büyük firmalar buna destek atınca, insanın içi ayrı pır pır eder hâle geliyor.

Windows Game Developer Challenge

Microsoft da, hakkını verelim, GGJ’dir, ATOM’dur bu konuda desteğini esirgemeyen bir firma. Xbox One ile birlikte uluslararası düzlemde arttırdıkları indie vitesinin meyvelerini biz de burada yiyebiliyoruz. Şimdi de Windows Game Developer Contest’i duyurdular, ülkemiz amatör oyun yapımcılarına da sesleniyor. İsterseniz özgün oyununuzu Windows Phone’a baştan yapın, isterseniz başka bir platformda yayınlanmış oyununuzu WP’ye port edin fark etmez, 21 Ocak ve 20 Mart arasında yolladığınız başvuruları bir panel kurup değerlendirecekler. Panel oyunun genel kaltesine %50, yaratıcılığına %30, teknik üstünlüğüne de %20 ağırlık verip, ortaya bir puan çıkartacak.

Bu puanların sonucunda 11 Mayıs 2015’te ya da öncesinde kazananlar açıklanacak. Birinci olan oyun yapımcısına 10.000 dolar kazandıracak. İkinciye 5.000, üçüncüye 3.000, on adet mansiyon ödülünü kapanlara da 1.000‘er dolar verilecek. Yapmanız gereken tek şey Windows Dev Center‘dan bir geliştirici hesabı açıp, oyununuzu Windows Store’da çıkması için sertifikasyona sunmak. Ondan sonra da yayınlanmış oyununuzun linkiyle DVLUP challenge sayfasına 21 Ocak – 20 Mart tarihiyle başvuracaksınız. Bu kadar basit. Sonrası acılı bekleme süreci!

Daha fazla detay istiyorsanız, şuraya göz atabilirsiniz. Hadi bakalım, klavyelere kuvvet geekyaparlar! Aranızdan kazanan çıkarsa teşekkür konuşmasında bizden de bahsetmeyi unutmayın!

Yazar

Yalnız olduğunu düşünen, ama bunun uzun sürmeyeceğini bilen bir adam. Bir gün Kaliforniya'nın yeşillikleri uğruna Arizona'daki evini terk edip gitti, geri dön çağrılarına da kulak vermiyor.

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.