Oyun dünyasında belli başlı eğilimler olur zaman zaman. Bir oyun çıkar, çok orijinal bir şey atar ortaya. Bu bazen bir oynanış mekaniği olur, bazen bir arka plan olur, bazen bir hikaye tipi olur, bazen bir janr olur… Çok tutar, ondan sonra da takipçileri peydahlanmaya başlar. En yakın örneğine bakmak istiyorsak, Modern Warfare ve sonrasında gelen yirmi milyar modern askeri FPS’den başkasına göz atmamız ayıp olur, yanlış kaçar.

Öyle gözüküyor ki şu sırada da bir soygun oyunları trendinin eşiğinde duruyoruz. Bir anda GTA Online’ın merakla beklenen Heists modu ve yıllardır savaş alanlarında koşturan Battlefield’ın hırsız-polis kavgasına odaklanan Hardline oyunları çıktı piyasaya. İkisi de çıktıkları gibi çok ilgi gördüler ve devamları da gelecek gibi gözüküyor. Ama bunların hepsinin arkasında, bu işi yıllardır sessiz sedasız yapan bir stüdyo var ve o içi çok rahat: “Bırakın hele” diyor, “hele gelsinler bırakın!”

4af647e2c19cec859fb659486c0ae029

Payday serisinden sorumlu Overkill’den söz ediyoruz. Serinin ikinci oyununu Crimewave Edition altınd bugüne kadar çıkan tüm indirilebilir içerikler ve geliştirilmiş grafiklerle bu yaz başında tekrar piyasaya sürecek olan Overkill, GTA’nın Heists modundan ve Hardline’dan rahatsız değil. “Biz bir topluluğa sahibiz, ne istediklerini biliyoruz ve soygun türünün popüler olmasından rahatsız değiliz. Biz tüm rekabeti hoş karşılıyoruz, onların oyunlarını da oynayacağız, çok eğlenceğiz ve neyi iyi yaptıklarını, neyi daha iyi yapabileceklerini analiz edeceğiz!”

Valla ne yalan söyleyeyim, Overkill’in yapımcısı Almir Listo’nun bu tutumu benim pek bir hoşuma gitti, o yüzden de paylaşmak istedim. Nedendir bilinmez, çok samimi geldi kendisinin dedikleri. Evet, Payday ne GTA ne de Battlefield kadar büyük bir marka değil. Ama işte bir de Payday gerçeği var. Oyuncu kitlesi daha küçük, ama daha sadık; oyun o kadar cilalı değil, ama daha orijinal. Valla artık kendimizi mi gördüm Overkill’de, oradan mı vuruldum bilmiyorum ama öyle bir sempati depreşti ki samimiyetle oyunu satın alıp oynayasım var şu an… Siz ne diyorsunuz? Soygun janrı tutar mı, tutarsa Payday’in korkacak bir şeyi var mıdır?

Yazar

Geekyapar'ın yazı işleri şövalyesi. Uluslararası İlişkiler okudu, okula girmeden önce yaptığı işi yapıyor. Küçükken "Büyüyünce ne olmak istiyorsun?" diyenlere yazar diyordu. Tüm internette bulmak için: @acyberexile.

4 Yorum

  1. Valla ben PayDay uzun zamandır oynuyorum, GTA Heist modu ne kadar iyi olacak bilmem ama GTA alacağım orası kesin fakat BHardline bence bunların biraz uzağında, zira grafik motoru ne kadar kaliteli yada hoplamalı zıplamalı olsada ortada bir Heist varsa PayDay candır.

  2. Açıkcası Overkill, garip baya. DLC tarafında baya sıkıntılılar bana kalırsa. Ayrıca hile koruma sistemi doğru düzgün olmadığından 400 saatin sonunda sıkıldığımı hissettim. Dönem dönem tekrar başlıyorum da yenilenmiş grafikler falan değilde artık ufaktan yeni oyun sunmaları gerekli diye düşünüyorum.

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.