EA yıllardır oyun dünyasının en sevimsiz şirketlerinden biriydi, yıllardır. Ben küçükken oyun dergilerini alırdım ve orada Electronic Arts’a gömerlerdi. Çünkü Electronic Arts, Origin ve Westwood gibi insanların hayallerine üflemiş stüdyoları alıp kendi kurumsal çenesinde çiğneyip geri tükürmüştü; dönemin oyuncuları bunu asla affetmediler. Gençlik yıllarım insanların EA’e ardı ardına çıkardığı anlamsız Sims ek paketleri ve hiçbir yenilik içermeyen FIFA sürümlerine kızmasını izleyerek geçti. Erişkin bir insan oldum, bu sefer de oyun camiası Pandemic ve Mythic‘in yasını tutmaktaydı.

Ama tüm bunlara ve üst üste Amerika’nın en kötü şirketi seçilmiş olmasına rağmen EA ömrü hayatında 2017 kadar acı dolu bir yıl geçirmedi. Star Wars: Battlefront II öylesine açgözlüydü ki çağımızın en organize dijital halk ayaklanmasına sebebiyet verdi, Disney duruma müdahale etmek zorunda kaldı. Need for Speed‘i baştan yapmaya çalıştılar, kesinlikle tutmadı. The Old Republic oyuncularının iyice canı sıkıldı, sadık FIFA kitlesi bile FUT konusunda yetersiz ilan etti firmayı. En nihayetinde çok kötü kötü eder kaybettiler borsa piyasasında.

Tabuta son çivi, Metacritic geleneksel “En İyi Dağıtımcılar” listesini açıklayınca çakıldı. Her sene, video oyun dünyasının sayılı dağıtımcılarını o yıl piyasaya sürdüğü kötü oyunlar (Metaskor: %49’un altı), iyi oyunlar (Metaskor: %75’in üstü) ve muhteşem oyunlar (en az 7 inceleme ile Metaskor: %90’ın üstü) ile birlikte puanlayarak sıralayan Metacritic, EA’in bu seneye listeye giremediğini açıkladı. Geçen sene Amerikalı dağıtımcının yayınladığı oyunlardan %79’u geçer not almıştı. Bu sene bu ortalama %49′a geriledi. Biz demiyoruz, Metacritic diyor.

Metacritic Big Publisher

Bu bana çok ilham verici geliyor. Çünkü gerçekten tüketicisine EA’den daha çirkin davranan şirketler var. Eminim politikaları ve icrası EA’den daha samimiyetsiz olan şirketler de vardır. Ancak bu şirketlerden hiçbirinin top oynadığı sektörler video oyunları kadar organize bir tüketici kitlesine sahip değil. EA’in başına gelenler de sert ve vahşi kapitalizm dahilinde bile tüketicilerin organize hareket ettiklerinde mega-şirketlerin canını yakabildiklerini ispat ediyor. Battlefront oynayın oynamayın, Need for Speed sevin sevmeyin; bence oyuncular vs. EA hikayesinde hepimize güç verecek bir hikaye var.

Yazar

Geekyapar'ın yazı işleri şövalyesi. Uluslararası İlişkiler okudu, okula girmeden önce yaptığı işi yapıyor. Küçükken "Büyüyünce ne olmak istiyorsun?" diyenlere yazar diyordu. Tüm internette bulmak için: @acyberexile.

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.