Warcraft ile ilgili söylenebilecek her türlü lafı ve eleştiriyi duydum sanırım. Oyunu çok sevip, filmle ilgili “ortaokul müsameresi mi bu” diyenine de denk geldim; oyunu hiç bilmeyip “e çok keyifliymiş bu?” diye coşanını da gördüm. Arasında da tonlarca farklı fikir var. Genel olarak filmin doğruları ve yanlışları belli aslında; evreni çok seven biri tarafından tutkuyla yapılmış ancak hikayesini kopuk ve kalabalık anlatan bir eser. Beğenip beğenmemek de bunlar arasındaki hiyerarşinize bakıyor.
Ben şahsen, filmi beğenen ama kötü olduğunun farkında olan kitleye mensubum. Duncan Jones’un kendine mani olamadan filme eklediği o gerçek aşk parçacıklarına pek bayıldım -ama filmin çok büyük kusurları olduğunun da farkındayım. Bu civarda olduğum için, filmin devamının çıkmasını da çok istiyorum. Fazla şahsi girdim belki ama, söylemeden geçemeyeceğim, Duncan Jones 28 tane çekse bunlardan, hepsini izlerim. Hiçbirini size önermem, ama hiçbirini de kaçırmam.
Bunun olabilmesi için, önce filmin gişe yapması gerekiyor elbette. Bu yüzden de bir süredir filmin hasılat rakamlarını gözlüyorduk. Sabitleşene kadar biraz vakit geçti, ama şimdi buradayız. Bir tablo var önümüzde. Öncelikle, şunu söyleyelim, film muhtemelen kârâ geçti. An itibariyle toplam 377 milyon dolar hasılatı var. Filmin pazarlamayla birlikte bütçesinin 300 milyon civarı olduğu söyleniyordu. Bu rakam biraz daha artarsa, Legendary’yi devam filmi çekmeye ikna edecektir.
Ama bu ikna sürecine faydası dokunacak tek mevzu bu değil. Warcraft, tahtın bir önceki sahibi Prince of Persia‘yı geçerek, tarihin gelmiş geçmiş en başarılı video oyun filmi oldu. Bu da Legendary’yi ihya edecektir. Ancak, tartışmasız en önemli şey, kendisi de Çin menşeli bir firma tarafından satın alınmış olan Legendary’nin filmi, gişesinin 200 milyon dolarını Çin’de yaptı. Bu hem Çin’in gişe gücünü göstermek adına büyük bir hamle, hem de Warcraft’ın geleceğini daha garantiye alan bir durum. Bakalım ilerleyen zaman ne gösterecek?