DC’nin sinematik evreni DC Extended Universe’in, ve ona bir karşılık olarak Marvel Cinematic Universe’in beş yıllık kalkınma planları açıklandığı zaman, artık naifliğimizden midir bilmiyoruz, baya taşa kazılılarmış gibi atmıştık hafızalarımıza. Orada ne yazıyorsa, göreceğimiz de oydu; eksiği de olmayacaktı, fazlası da. Niye böyle düşündük bilmiyorum, zira sinema sektörü trendlerle ölüp, trendlerle yaşayan bir şey ve trend dediğin de yerinde durmuyor hâliyle. Marvel nasıl Spider-Man fırsatını görünce bir filmlik yer açtı fazında, DC de doğru fırsat gelince, kaçırmamaya kararlı.
Burada gördükleri fırsat ise, kuvvetle muhtemel, bir açık kapatma ihtiyacı. Malumunuz, DCEU hakkında kulağımıza ilk çalınan şey tepeden gelen “Ciddiyet” emriydi. Nolan filmlerinin ve bir ölçüde Man of Steel’ın belirlediği tonun dışına çıkmamak ve çok suluya kaçmamak planlanmıştı ilk ölçüde. Yalnız işte nasıl DC Comics DC You başlığıyla çizgi romanlarda bu tutumu ıskartaya çıkardıysa, aynı mantığın filmlerde de çalışması kaçınılmazdı. Zira Marvel’ın başarısı, herkse sevebileceği bir film sunmaktan kaynaklanıyordu.
DCEU da bu modu yakalayacak gibi duruyor. The Tracking Board ve Heroic Hollywood sitelerinin haberlerine göre, kalkınma planlarına bir de Booster Gold / Blue Beetle filmi sıkıştırmışlar. Zak Penn’in yazıp, Greg Berlanti’nin yöneteceği filmde Sarah Schechter da uygulayıcı yapımcı rolünü üstlenecek. Filmin genel olarak Cehennem Silahı, Bitirim İkili, 48 Saat tipi bir “kanka polis filmi” olması planlanıyormuş. Bilirsiniz o türü işte, bir polis asidir, diğeri kurallara uyar; biri komiktir, diğeri ciddi olmaya çalışır. Tipik.
Yalnız benim projeyle ilgili şöyle ciddi bir sıkıntım var. Zak Penn ismi tanıdık geldiyse, kendisi Joss Whedon devralmadan önce Avengers’ın Whedon’ın tanımlamasına göre “berbat, çöplük” metnini ve tarihin belki de en berbat süper kahraman filmlerinden ikisi olan Elektra ile X-Men: The Last Stand’in senaryolarını yazan adam. Greg Berlanti ve Sarash Schechter ise Arrow / Flash ekibinden. Çok dürüst olayım, kalpleri de kırmak istemiyorum; ama kimse parlak değil bu mutfak içerisinde. Warner Bros anahtarları kartvizitinde “iyi sinemacı” yerine “tutan çizgi roman işi yapan kişi” yazan insanlara teslim etme eğilimini David Ayer, Phil Lord & Christopher Miller, Patty Jenkins gibi seçimleriyle yener gibi gözükmüştü, kendini resmen tutamamış yine. Bu yüzden şu projenin zırnık köşesi beni heyecanlandırmıyor, bilmiyorum siz ne düşünüyorsunuz?