Sword Art Online, 2012’de hem hikayesi hem de animasyon kalitesi ile anime severleri kendine hayran bırakmış nadide serilerden biriydi. Hem MMORPG oyunlarını hem de animeleri takip edenlerin gönlünde bu seri apayrı bir yer edindi. Zar zor dayanabildiğimiz iki koca senenin ardından ise hevesle beklediğimiz ilk bölüme kavuştuk. Evet, sabırlı olmak gerek, sadece bir bölüm yayımlandı fakat daha ilk bölümden üzerine konuşulacak o kadar çok şey var ki…
2012’de seride neler olduğunu kısaca bir hatırlayalım. Serinin ilk yarısı Sword Art Online oyunu içinde geçiyordu, romantizm oranı giderek artsa bile, seri içinde kurgulanan oyunun yapısı, detaylı dünya tasarımı ilgimizi oldukça çekmişti. Asuna’nın oyunda oldukça başarılı olması ve pek çok anime karakterinden farklı olarak bağımsız, güçlü bir kadın karakter çizgisi oluşturması, Kirito’nun da şahsına münhasır karakteri Sword Art Online’ın yeme de yanında yat dedirtecek bir seri haline gelmesini sağlamıştı. Ne olduysa serinin ikinci yarısı Alfheim Online sırasında oldu.
Konu giderek Kirito ve Asuna’nın kavuşamamalarına kaydı. İlk yarıda, oyunda ölen oyuncuların gerçek hayatta da ölmeleri konseptinin bütün ilgi çekiciliği, Asuna ile evlenme peşinde olan ama o arada da haydi insanların duygularına, anılarına yani beyinlerine hükmedeyim diyen Fairy King Oberon’un (Nobuyuki Sugou) bülbül misali Asuna’yı altın kafese hapsetmesini izlememizle geçti. Misal ALO’nun viking/nordik mitolojisinden beslenmesi daha bir ön plana çıkarılabilirdi, yaratılan dünyanın görselliği böylece daha derinleştirilebilirdi. Oberon’un da Asuna saplantısı yerine kötücül planları daha dramatik anlatılabilirdi. Daha sayılacak başka şeyler de bulunur ama kısacası bu saydığım sebeplerden pek çok izleyici hüsrana uğradı yine de vazgeçmeyerek ikinci sezonu bekledi, bekledik.
Gelelim ikinci sezonun ilk bölümüne. Bu bölüm, SAO’dan bir sene sonrasında başlıyor. Asuna ve Kirito’nun gelecek düşlerini dinlerken sonunda istediğimiz aksiyonları görebileceğimiz Gun Gale Online oyunu ile ilgili kısımlara geçiliyor. Amerikan Zaskar firmasının yapımı olan ama asıl üreticilerinin gizli olduğu bu oyun eğer yanlış söylemiyorsam bir VRMMOFPS yani FPS oyunlarının SAO ya da ALO gibi VRMMO versiyonu oluyor. Oyun özellikle Bullet of Bullets diye geçen multiplayer vs player turnuvası ile ön plana çıkıyor. Profesyonel oyuncuların oldukça iyi paralar kazandığı bu oyunda birden insanlar ölmeye başlıyor. SOA kurbanları ile ilgili araştırmayı yürüten Kikuoka, GGO’da da SAO benzeri bir durum olmasından çekinerek Kirito’yu oyuna dahil etmeye çalışıyor ve sonunda ikna ediyor. Yani bir anlamda ilk sezonda gördüğümüz ana tema hiç değişmemiş sadece oyun değişmiş gibi gözüküyor.
Oyun içi bölümlerde ise Death Gun ile yani yeni Antagonist’imiz ile tanışıyoruz. Oldukça iyi seviyedeki oyuncuların ellerinde tuttukları gücü silahı ile yargılayan bir karakter Death Gun. Gerçi silahının adı mı karakterinin adı mı Death Gun işte o noktada beni bir karmaşa aldı götürdü. Neyse, ilk bölümde bu karakterin pek detayına girilmese de sanal dünyada kullandığı silah ile gerçek dünyada oyuncuların kalp krizi yüzünden ölmeleri arasındaki bağ, Kirito ve Kikuoka tarafından çözülmeye çalışılıyor. Oyun içinde tanıştığımız ve Kirito’nun bu oyundaki partneri olacak kişi ise Sinon. Tahminim oyunun ve Bullet of Bullets turnuvasının özelliklerini, kurallarını Kirito’ya açıklayacak kişi de Sinon olacak. Zaten ikinci sezonun duyurulmasından itibaren paylaşılan görsellerde Sinon’un böyle bir rolü olacağı belli edilmişti.
Animasyon kalitesine gelirsek ikinci sezonun ilk sezondan hiçbir eksiği olduğunu söyleyemeyiz. Geleceğin Tokyo’sunun betimlemeleri oldukça ilgi çekici, GGO dünyasına dair pek bir şey göremesek de umudumuz oldukça yüksek. Anlayamadığım tek nokta animasyon kalitesine bu kadar dikkat ederken niye karakterlerin ağızlarının hareketli gözükmediği ya da kapatıldığı sahnelerde pek çok diyalog olduğu. Genellikle bu tip diyalog kullanma seçimi, animeler için gereken kare miktarını azaltarak maliyeti düşürmek için kullanılıyor fakat SAO II’nin böyle bir problemi olduğunu hiç sanmıyorum. Yine de karakterleri çoğunlukla otururken görmemiz de bu tip bir seçime gidildiği ve kullanılan kare sayısının düşük tutulduğu ihtimalini arttırıyor. Umarım bu konuda yanılıyorumdur ve bol aksiyonlu sahneler izleriz.
Bir de unutmadan Kirito’nun GGO içinde gördüğümüz karakteri resmen ışın kılıcı kullanıyor. Bunu Star Wars’a bir saygı duruşu olarak mı almak lazım nedir bilemedik.
Sonuç olarak sezona dair umudumuz GGO içinde göreceğimiz Kirito’nun ve tabii ki serinin yönetmeni Itou Tomohiko’nun ilgisinin Asuna ile yaşanacak romantik anlardan çok oyunun kendisine yöneltmesi ve GGO dünyasının da SAO gibi detaylı ve etkileyici olması yönünde.