6. Basmamız Gereken Buton Sayısı Azalıyor

BUTTONS

Eğer bir Hunter’sanız, ek action bar ekleyen bir addona mecburdunuz. Basmamız gereken buton sayısı, ortalama bir dövüşte 9-10 civarında iken bir boss dövüşünde insan ahtapot olmayı dileyebiliyordu. Blizzard bunu da Cata öncesinden beri değiştirmeye niyetleniyor, fakat hangi yeteneğe sarmaya niyetlendiyse o yetenek birinin en sevdiği olduğundan hep geri basıyordu. Şimdi basmıyorlar.

Pek çok “cooldown” yeteneği artık emekli oldu. Tam listesini WoW’un sitesinde bulabilirsiniz fakat ilk ek paketten, hatta ilk level’dan beri yanımızda olan bazı ability’ler artık yok veya pasifize edildi. Şöyle diyeyim, ben bir Hunter olarak Warlords of Draenor geldiğinde Aspect of the Hawk ile vedalaşacağım. Mendilimi hazırladım.

 

7. Racial Trait’ler ile Yeniden Tanışacağız

RACIAL

Karakter modelleri güncellenir de ırk özellikleri sabit kalabilir mi? Pekala kalabilirdi, ama Blizzard onları da daha kullanışlı yapmaya yeltenmiş. Yine, tam listeyi WoW’un sitesinde bulabilirsiniz, fakat özet geçmek gerekirse kesinlikle kimsenin işine yaramayan traitler kalkıyor ve bazı yeni traitler geliyor. Genel itibariyle olumlu olduğunu söylemek mümkün. Özellikle Night Elf’lerin geceleri başka, gündüzleri başka bir statına boost yapan trait’i ve Draenei’lerin artık temel statlara buff veren trait’ine şahsen bittim.

 

8. Healer’lar Heal Etmeyi Yeniden Öğrenecekler

HEALER

Burası çok kritik, o yüzden olabildiğince basit geçmeye çalışacağım. Blizzard healer sınıfların oynanış biçimini değiştirmek istiyor. Artık raid’lerde tanklar ve DPS sınıfları %100 ve %0 arasında da biraz vakit geçirecekler, eskisi gibi “Aha dmg aldı, bas heal’ı” durumu olmayacak. Takımdaki en fazla hasar almış adamı healleyen yetenekler artık rastgele çalışacaklar. Heal kapasitesi genel olarak azalacak ve bazı heal yetenekleri birleşirken, bazıları komple gidecek. Düşük mana, düşük heal yetenekler neredeyse tamamen denklemden çıkacak. Instant cast heal yetenekleri? Onlara elveda deyin, kendileri artık eskisi kadar bol olmayacaklar.

Bütün bunların net bir meali var: Heal eden sınıfların artık oyunu daha sıkı takip etmeleri amaçlanıyor. Instant ve Smart cast heal’ların kalkması, iyileştirici sınıflara biraz daha raid değişkenlerine göre hareket etme mecburiyeti ekliyor. Bunun uygulamada nasıl olacağını Warlords of Draenor’da göreceğiz muhakkak.

 

9. Tank’lar, Merak Etmeyin Sizde de Değişiklik Var

TANK

Vengenace vardı ya sevgili tank? Hani o raid’in DPS’inden daha fazla dmg vermene sebep olan şey? O gidiyor. Onun yerine artık Resolve var. Vengeance’ın tüm defansif kabiliyetlerini alıyor, ofansiflere ise elveda diyor Resolve. Mists of Pandaria’daki tank hükmü biraz sona eriyor anlayacağınız. Ama tümden değil, zira tank sınıfları Mastery’den, o statın olağan bonusları haricinde bir de artı AP alacaklar. Böylece genel hatlarıyla tank hasarı MoP’takinden az, ama yine de Cata’dakinden fazla olacak.

 

10. Buff-Debuff Meselesi Hiç Değişmediği Gibi Değişiyor

BUFF

Weakened Armor, Weakened Blows, Cast Speed Slows komple kalkıyor. Komple. Şakaları yok, istisnaları da yok, pasifize de ne kadar edilecekler bilmiyorum ama öyle olmasını ima edecek bir durum da yok. Bu üç debuff artık, basit bir şekilde, yok. Buton budanması mevzusuna binaen kendi üzerimizde kullandığımız “cooldown ability’ler”, örneğin Rapid Fire, onlar da gidiyorlar. Buff mevzusunda bir değişiklik daha var, artık Spell Haste ve Attack Speed buffları birleşik olacaklar. Tek buff, iki yeteneğe de Haste kapsamında artı değer verecek.

 

11. Ve Hayatımız Ufak Detaylarla Kolaylaşacak

MINE

Blizzard yine irili ufaklı tonla hayat kolaylaştıracak değişiklik getirmiş: Shred ve Ambush artık önden de kullanılabiliyor örneğin. Backstab? Yanlardan da vurulabiliyor. Bir arkadaşınız öldü, ama diriltmek için fazla mı mana gerekiyor? Artık gerekmeyecek, zira bütün res büyüleri %4 manaya sabitleniyor. Glyph’ler vardı ya hani o AH’de milyonlarca altın bayıldığınız? Onların bir bölümü level atlarken otomatik olarak gelecekler. Mining ve Herbalism cephesinde de büyük değişiklikler var. Artık bir şeyi mine/herb etmek için sahip olmamız gereken bir minimum seviye olmayacak. Sadece o node’dan aldığımız mine/herb sayısı ve kalitesi azalacak.

 

Bunlar henüz ilk alfa notları. Değişen, kalkan, gelen daha çok fazla özellik olacaktır. Ama ilk intiba için söyleyin, WoW 2.5 düşüncemde haksız mıyım?

1 2
Author

Geekyapar'ın yazı işleri şövalyesi. Uluslararası İlişkiler okudu, okula girmeden önce yaptığı işi yapıyor. Küçükken "Büyüyünce ne olmak istiyorsun?" diyenlere yazar diyordu. Tüm internette bulmak için: @acyberexile.

Bir Yorum Yazmak İster Misin?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.